رفع ‌کمبود‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده در توزیع سرم‌
کد خبر: ۲۰۰۷
تاریخ انتشار: 2015 June 09    -    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند، گفت: به دنبال اقدامات و اصلاحات صورت گرفته، خط تولیدی که از رده خارج شده بود از هفته گذشته با ظرفیت کامل، تولیدات لازم را انجام می دهد و اکنون به هیچ عنوان مشکل تولید سرم های تزریقی را نداریم و محدودیت های توزیع آن برطرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه این فرآورده، فرآورده ای است که لزوما تزریقی بیمارستانی به شمار می آید به این موضوع نیز تاکید کرد که بیش از یک ماه است، مشکل تولید سرم های تزریقی حل شده است و جای نگرانی برای بیمارستان ها و بیماران وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ادامه داد: ممکن است برخی تصور کنند که لازم است به ذخیره سرم های تزریقی اقدام کنند اما چنین اقدامی به هیچ عنوان ضرورت ندارد.

دیناروند درباره برخی کمبودها و محدودیت های ایجاد شده در رابطه با دسترسی به سرم های تزریقی، گفت: از هفته گذشته توزیع محلول های حجیم تزریقی در داروخانه های منتخب، مجاز شده است.

وی افزود: از آنجا که به دلیل مشکلات کیفیتی، یکی از خطوط اصلی تولید این دارو از بهمن سال گذشته از خط خارج شد به همین علت سازمان غذا و دارو توزیع این فرآورده را به ویژه در بیمارستان ها نظارت می کرد تا کمبودی در بازار ایجاد نشود.

**مشکل داروی سلسپت حل شد


رییس سازمان غذا و دارو درباره مشکلات بوجود آمده درباره داروی «سلسپت» نیز گفت: مشکل داروی سلسپت برای بیماران کلیوی نیز با واردات، حل شد.

دیناروند اظهار امیدواری کرد که خط تولید این دارو به زودی بازسازی شود و تا آخر امسال ، دوباره داروی سلسپت در کشور تولید شود.
منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار