ترک قهوه چه آثاری بر پوست دارد؟
کد خبر: ۲۰۰۵۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 January 11    -    ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کافئین را برای پوست مفید می دانند و این ماده یکی از مواد تشکیل دهنده ی اصلی بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است. اما یک فنجان قهوه بدن را از داخل هم از مواد مغذی ای بهره مند می کند که می توانند آثار حیرت انگیزی بر ظاهر ما داشته باشند.

ترک قهوه چه آثاری بر پوست دارد؟«تابناک با تو» - کافئین را برای پوست مفید می دانند و این ماده یکی از مواد تشکیل دهنده ی اصلی بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است. اما یک فنجان قهوه بدن را از داخل هم از مواد مغذی ای بهره مند می کند که می توانند آثار حیرت انگیزی بر ظاهر ما داشته باشند. بیشتر کسانی که عادت به خوردن قهوه دارند گاهی به ترک این نوشیدنی فکر کرده اند. اما تحقیقات نشان داده احتمالاً پوست تان به چنین تصمیمی راضی نخواهد بود.

در ادامه می خواهیم ببینیم ترک قهوه ممکن است چه تأثیراتی بر پوست داشته باشد.

۱- ممکن است بیشتر جوش بزنید

قهوه خواص ضد اکسایشی و ضد التهابی قوی ای دارد که برای پوست مفید هستند. طبق تحقیقات، نوشیدن منظم قهوه ممکن است به کاهش التهابی که می تواند باعث جوش شود کمک کند. به علاوه، مصرف قهوه ممکن است مشکل تغییر رنگ پوست که به التهاب مربوط می شود را هم کاهش دهد.

۲- مقابله با سلولیت دشوارتر خواهد شد

آنتی اکسیدان های موجود در قهوه به کاهش سلولیت هم کمک می کند. کافئین باعث گشاد شدن عروق خونی زیر پوست می شود، امری که گردش کلی خون را بهبود می بخشد. در نتیجه ممکن است سلولیت ها کمتر مشخص باشند.

۳- ممکن است بیشتر دچار مشکل تغییر رنگ پوست شوید

نوشیدن روزانه یک فنجان قهوه ممکن است کمک کند پوست خود را از پیری زودرس حفظ کنید. بسیاری از مواد مغذی درون قهوه، مثل کلروژنیک اسید، به کاهش لکه های پوستی کمک می کنند.

۴- مقابله با روزاسه ممکن است دشوارتر شود

روزاسه مشکل پوستی بسیار شایعی است. این مشکل ممکن است به شکل برآمدگی های کوچک و جوش مانندی بروز کند که در حقیقت عروق خونی کوچک زیر سطح پوست هستند. طبق تحقیقات، نوشیدن روزانه ی چندین فنجان قهوه ممکن است از بروز این مشکل پوستی جلوگیری کند. نوشیدن حتی یک یا دو فنجان قهوه هم ممکن است پوست شما را از روزاسه حفظ کند.

۵- خلاصی از سیاهی زیر چشم ها دشوارتر خواهد شد

مصرف قهوه ممکن است به رفع سیاهی زیر چشم ها هم کمک کند. کافئین بر روی عروق خونی ای اثر می گذارد که در سیاهی زیر چشم ها نقش دارند و این سیاهی را کمتر کند.

۶- ممکن است پوست تان زودتر پیر شود

درست است که افراط در نوشیدن قهوه ممکن است باعث کم آب شدن پوست شود، اما قهوه می تواند از پوست در برابر صدمات ناشی از نور خورشید هم محافظت کند. یک گروه از محققان پس از مطالعه و بررسی ۱۰۰ زن پی بردند آن هایی که قهوه می نوشند احتمال بروز لکه های آفتاب در آن ها به میزان چشمگیری کمتر است.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
6
وتوچه می دانی که قهوه چیست!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
چه خبر جالبی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار