3 گام مهم درباره خرید کرم پودر
کد خبر: ۲۰۰۴۸۶
تاریخ انتشار: 2021 January 05    -    ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱

انتخاب یک کرم پودر مناسب آن هم در بازاری که طیف وسیع و گسترده‌ای از انواع مختلف لوازم آرایش در آن وجود دارد چالش بزرگی است. کرم پودر خوب چه ویژگی‌های دارد؟ کدام کرم پودر با پوست شما سازگار است؟ کدام کرم پودر با آرایش شما متناسب است؟ سوال‌هایی از این دست خرید کرم پودر، پنکک و هر وسیله آرایشی دیگری را به یک چالش بدل می‌کند.

انواع کرم پودر

وقتی شما وارد یک داروخانه یا وسایل آرایش فروشی می‌شوید با طیف گسترده‌ای از انواع کرم پودر مواجه خواهید شد که بهتر است شناختی حداقلی از آن‌ها داشته باشید.

کرم پودر پرایمر

این کرم پودرها بی‌رنگ است هستند و رنگ پوست شما را تغییر نمی‌دهند. کرم پودر پرایمر بیشتر برای زیر‌سازی مناسب است و شما بعد از استفاده از آن می‌توانید از کرم پودر اصلی خود استفاده کنید.

مرطوب کننده رنگی

اگر پوستتان مستعد جوش زدن یا چرب است از این محصولات استفاده نکنید. کرم پودرهای مرطوب کننده برای تقویت رنگ پوست ساخته شده‌اند و بیشتری برای پوست‌های خشک و معمولی مناسب هستند.

کرم پودر براق‌کننده

این محصول برای استفاده هر روزه مناسب است و باید در قسمت‌های به خصوصی از پوست مثل گونه‌ها و خط ابرو تا پوست حالت درخشانی بگیرد. این محصول باید همراه دیگر کرم پودرها مورد استفاده قرار بگیرد و چندان مناسب پوست‌های چرب نیست.

کرم پودر استیک

این کرم پودر مرکب از کانسیلر و کرم پودر است و از لوازم آرایشی بسیار سنگین است. با این همه این نوع کرم پودرها ظاهر پوست را به شدت بهبود می‌بخشند.

کرم پودر خالص

این محصول و باعث می‌شود پوست درخشان‌تر به نظر برسد و منافذ پوست هم مسدود نشود. این کرم پودر برای استفاده کسانی که چندان به آرایش‌های غلیظ علاقه ندارند مناسب است.

نوع پوست

شاید بتوان رژ لب یا سایه چشم را بدون توجه به جنس پوست انتخاب کرد و به این مسئله بی‌توجه بود، اما کرم پودر با سطح زیادی از پوست در ارتباط است؛ در نتیجه شما باید حتما به جنس پوست خود دقت کنید.

3 گام مهم درباره خرید کرم پودر

پوست چرب: اگر پوست چربی دارید می‌توانید از کم پودرهای مایع استفاده کنید. کرم پودرهای حاوی مواد هم برای پوست شما مناسب است، چون زیر ذرات خشک، به جذب رطوبت اضافی کمک کرده و مانع براقی بیش از اندازه‌ی پوست می‌شوند.

پوست خشک: در این موارد بهتر است از کرم پودر مایع یا استیک آبرسان استفاده کنید. شما در این مواقع نباید از کرم پودری استفاده کنید که خشکی پوست شما را تشدید کند.

پوست مختلط: اگر بخشی از پوستتان چرب و بخشی دیگر خشک است شما باید ترکیبی از کرم پودرهای مناسب برای پوست‌های چرب و خشک را مصرف کنید. به طور جدی از مصرف کرم پودرهای سرشار از چربی و یا ترکیبات نرم کننده اجتناب کنید.

چه رنگ پوستی دارید؟

تشخیص درست رنگ پوست باعث می‌شود تا شما بهترین کرم پودر را برای خود انتخاب کنید. به پوست خود بدون آرایش نگاه کنید. آیا زمینه‌ی پوستتان طلایی (زرد رنگ) و یا گُلگون (صورتی رنگ) است. اگر پوستی با زمینه‌ی طلایی رنگ دارید رنگ پوست شما گرم و در صورت گلگون بودن، احتمالا رنگ پوست شما سرد است. اگر هیچ کدام از این دو نبود، رنگ پوست شما خنثی است و انتخاب شما در نوع کرم پودر بسیار گسترده است.

3 گام مهم درباره خرید کرم پودر

روش دیگر تشخیص طیف رنگ پوست نگاه به رگ‌ها زیر نور طبیعی است. اگر رگ‌‌ها به رنگ آبی یا بنفش باشند، رنگ زمینه پوست شما سرد است و اگر رگ‌ها مایل به سبز باشند، پوست شما گرم است.

چند توصیه مهم

به هیچ وجه کرم پودر تقلبی یا تاریخ گذشته نخرید. این کرم پودرها می‌تواند باعث حساسیت و آسیب رسیدن جدی به پوست شما شود. استفاده از برند ایرانی معتبر بهتر از استفاده از برند خارجی تقلبی است. از کرم پودرهای مایع فقط 6 ماه استفاده کنید و اگر بوی بد گرفت یا بافتش غیرعادی شد، حتماً آن را دور بیندازید.

از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. به خاطر ارزانی یا ارائه پکیج خاص از یک فروشگاه غیر معتبر خرید نکنید. شما می‌توانید کرم پودرهای متنوع را از برندهای معتبر بازار در تیمچه مارکت تهیه کنید.

بیش از حد کرم پودر نزنید. اگر جوان هستید یا هنوز پوستتان تغییر رنگ نداده و صاف، بی لک و خوش‌رنگ است، نیازی به استفاده کرم پودر زیادی ندارید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار