کاش من این کار را نخوانده بودم تا بایکوت نمی‌شد
کد خبر: ۲۰۰۳۷
تاریخ انتشار: 2015 December 03    -    ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی ایران معتقد است که اگر ترانه تیتراژ سریال «در محاصره» را نمی خواند، صدا و سیما این ترانه را بایکوت نمی‌کرد.

«درمحاصره» سریالی مستند-داستانی است که به کارگردانی امیر مهدی پوروزیری و تهیه‌کنندگی مهدی همایونفر ساخته شده است. این سریال روایت گر حصر آبادان و شکستن آن در زمان جنگ تحمیلی است.
آهنگسازی این سریال را بهزاد عبدی انجام داده و محمد معتمدی هم خواننده‌ی تیتراژ است. خواننده‌ای که حالا معتقد است کاش این ترانه را نمی‌خواند تا موسيقي به اين زيبايي اين‌گونه بايكوت نمي‌شد.

این خواننده با اشاره به این که تيتراژ سريال «درمحاصره» از سوي موسسهء روايت فتح به بنده پيشنهاد شد وانتخاب من به‌عنوان خواننده، از داخل صداوسيما نبود، می‌نویسد: «يك موسيقي بسيار باشكوه و پر هزينه كه در كشور اوكراين ضبط گرديد. تيم سازنده سريال هم براي اين موسيقي، كليپ زيبايي ساختند كه از تك تك اين عزيزانم در موسسهء روايت فتح تشكر مي كنم. اما اين كليپ ظاهراً بخاطر تصوير بنده از سوي تلويزيون توقيف شد و برخلاف رويهء معمول ساير سريال‌ها، حتي موسيقي آن هم نه از راديو و نه از تلويزيون پخش نمي‌شود.»

او می افزاید: «روح استادم محمدرضا لطفي شاد. بعضي حرف‌هايش را هرچه بيشتر مي‌گذرد بيشتر درك مي‌كنم. ايشان خيلي موافق حضور من در صدا و سيما نبودند و به بنده مي‌فرمودند: تلويزيون ايران در موسيقي هنرمندان منتخبي دارد كه روي آنها سرمايه‌گذاري كرده. نبايد توقع داشته باشي به اندازه‌ی آنها به شما فضا بدهند. حق هم دارند. شما هم اگر روي يك پروژه‌اي سرمايه گذاري كنيد، طبيعي است كه روي پروژه‌ی خودتان تبليغات كنيد، نه براي پروژه‌ی ديگران. شما در پروژه‌ی آن‌ها نيستي. اين مراودات جسته گريخته صدا و سيما با شما براي اين‌ است كه عنوان ممنوع كاري را از شما بگيرند. ممنوع كاري يك برد تبليغاتي دارد كه آن را هم به شما نمي‌دهند.
روح استاد عزيزم شاد، با پندهاي پدرانه‌اش.»

معتمدی ادامه داده: «اما با اين حال خوشحالم. هميشه شهداء برايم عزيز بوده و هستند و اين اثر شايد اداي دين كوچكي باشد در برابر بزرگي نام آن‌ها.»

خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار