سر جلسه کنکور "سیب قرمز" بخورید!
کد خبر: ۲۰۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 June 09    -    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
 یک کارشناس تغذیه به کنکوری‌ها توصیه کرد که سیب قرمز را به صورت قاچ شده سر جلسه آزمون برند، چراکه هم برای تقویت حافظه مفید است و هم قند طبیعی دارد.

مریم شیرمستی اظهار کرد: شکلات، آبنبات و شیرینی‌های مصنوعی برای جلسه کنکور مفید نیست، زیرا به همان سرعتی که قند خون را بالا می‌برد، آن را پایین می‌آورد و تنها برای حدود یک ساعت گلوکز را تامین می‌کند.

وی انجیر و توت خشک، خرما و کشمش را قندهای طبیعی مناسبی برای جلسه کنکور دانست که هم حمل آن راحت است و هم بالا و پایین رفتن ناگهانی قند خون را همراه ندارد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه نباید مصرف آب سر جلسه کنکور فراموش شود، عنوان کرد: آب برای گردش خون و عملکرد سلول‌های مغز لازم است، اما توصیه می‌شود از آبمیوه‌های طبیعی، شربت خانگی مانند شربت بیدمشک و آلبالو استفاده شود، نه آبمیوه‌های صنعتی.

شیرمستی به کنکوری‌ها توصیه کرد: سیب قرمز را نیز به صورت قاچ شده با خود همراه ببرند، چون هم برای تقویت حافظه مفید است و هم قند طبیعی دارد.

وی تصریح کرد: برای صبحانه روز کنکور نیز باید ترکیبی از لبنیات و پروتئین مانند گردو و پنیر، یک لیوان شیر و تخم مرغ استفاده شود.

به گفته این کارشناس تغذیه باید از صرف چای غلیظ در وعده صبحانه قبل از کنکور خودداری شود.

شیرمستی ادامه داد: بهتر است در وعده صبحانه در مصرف مواد قندی زیاده‌روی نشود و تا حد امکان نیز نان سبوس‌دار مصرف شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهتاب سبز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
0
لطفا برایموفقیت همه کنکوری ها دعا کنید .
از شما ممنونیم برای اطلاع رسانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار