بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰
کد خبر: ۲۰۰۱۷۹
تاریخ انتشار: 2021 January 02    -    ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
شاید امسال به اندازه‌ای که دوست داشتیم نتوانستیم بیرون از خانه وقت بگذرانیم، اما این موضوع جلوی طراحان و معماران را برای طراحی مکان‌های عمومی زیبا نگرفت. امسال نیز طراحی‌های فضا‌های عمومی از استراحتگاه‌ها تا سالن‌های گردهمایی را شامل می‌شد و طرح‌هایی در ابعاد کوچک و صمیمانه تا بزرگ و خیره کننده به نمایش درآمدند.

بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰

بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰«تابناک با تو» - شاید امسال به اندازه ای که دوست داشتیم نتوانستیم بیرون از خانه وقت بگذرانیم، اما این موضوع جلوی طراحان و معماران را برای طراحی مکان های عمومی زیبا نگرفت. امسال نیز طراحی های فضاهای عمومی از استراحتگاه ها تا سالن های گردهمایی را شامل می شد و طرح هایی در ابعاد کوچک و صمیمانه تا بزرگ و خیره کننده به نمایش درآمدند.
وبسایت دیزاین بوم به مناسبت تمام شدن سال ۲۰۲۰ نگاهی به تعدادی از فضاهای عمومی خارق العاده انداخته است و بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰ را معرفی کرده است که از یک مرکز فرهنگی زرد رنگ در قاهره تا یک کتابخانه کوچک عالی در اندونزی را شامل می شود. در ادامه با بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید:

بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰

قفسه های قوسی بلند در کتابخانه ای در چین، پروژه x+Living

۱.کتابخانه قوسی چین

شرکت معماری ایکس لیوینگ (x+Living) در شانگهای طرح کتابخانه ای فوق العاده را معرفی کرده که در شهر دوژیانگیان در جنوب غربی چین قرار دارد. این کتابخانه جدید، با سقف آینه کاری شده و قفسه های قوسی بلند، محیطی منحصر به فرد و مسحور کننده ایجاد کرده است که در آن می توان دنیای شگفت انگیز ادبیات و میراث فرهنگی را کشف کرد.

بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰

ساخت سقف برای اقامتگاه تفریحی با برگ های خشک درخت نخل و چوب های محلی در مکزیک

۲.اقامتگاه تفریحی مکزیک

معماران استودیویی ناشناخته خانه ای تفریحی به نام کاسا کووا (Casa Cova) در پوئرتو اسکوندیدوی مکزیک ساخته اند که فقط ۷۰ متر با ساحل فاصله دارد. این اقامتگاه که بین اقیانوس آرام و رشته کوه واشیاکاک قرار دارد، برای اسکان دو خانواده طراحی شده است.

بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰

پروژه دوولوشن و تبدیل آپارتمان اجاره ای ۹۰ متر مربعی به پارک

۳.تغییر کاربری خانه به پارک

دوولوشن (Devolution) آپارتمانی ۹۰ متری در طبقه بیست و هفتم بلوک برج ۵۰ طبقه ای در شیامن چین اجاره و آن را تبدیل به فضای سبز کرده است.

بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰

بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰

پروژه شائو (Shau) و ساخت کتابخانه کوچک با الوار های از پیش ساخته شده در اندونزی

۴.کتابخانه کوچک و زنده اندونزی

کتابخانه کوچک واراک کایو (Warak Kayu) جدیدترین پروژه اضافه شده به منظره شهری جاوای مرکزی است که شائو آن را طراحی کرده و با مصالح از پیش ساخته شرکت پی تی کایو لاپیس (PT kayu lapis) ساخته است. این کتابخانه جدید که منطبق با اقلیم آن منطقه و با چوب های استاندارد ساخته شده است، نه تنها کتاب خواندن در محله های کم درآمد را تشویق می کند بلکه به عنوان مکانی آموزشی و زنده که با تکنیک های ساخت با الوار درست شده، به مردم خدمات آموزشی ارائه می کند.

بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰

پروژه احمد حسام سعفان و ساخت مرکز فرهنگی زرد رنگ در یکی از پرجمعیت ترین حلبی آبادهای قاهره

۵.مرکز فرهنگی در حلبی آبادهای قاهره

احمد حسام سعفان با ایده تغییر الگوهای معماری، در یکی از بزرگترین شهرک های غیررسمی قاهره، مرکز فرهنگی دوار الازبا (dawer el ezba) را در قلب ازبت خیرالله طراحی کرد. این ساختمان برای «هنرهای دوار» که مرکز هنری مستقلی در پایتخت مصر است، در نظر گرفته شده. همچنین بناست این ساختمان، علاوه بر نقطه عطفی جدید، مکانی برای تعاملات هنری و اجتماعی باشد.

بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰

پروژه استودیوی اسراو و طراحی یک رستوران ژاپنی در مکزیکو سیتی با استفاده از زره های سامورایی

۶.رستوران سامورایی در مکزیکوسیتی

استودیو اسراو (Esrawe) فضای داخلی رستوران جدیدی را طراحی کرده است که ژاپن را به منطقه سانتافه مکزیکوسیتی می آورد. توری توری سانتافه (Tori tori santa fe) که در طبقه همکف ساختمان تجاری است، پنجمین شعبه رستوران مشهور ژاپنی است. این رستوران با الهام از ظرافت و متانت سنت های ژاپنی، فضای آرامی را برای مشتریان ایجاد کرده است و با الوار های طبیعی و سیاه ساخته شده است.

بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰

پروژه معماران کاپسی مالیس و ساخت هتل مقدس و روستایی در غارهای سنتورینی

۷.هتل آتشفشانی در یونان

معماران کاپسی مالیس (Kapsimalis) این هتل را که در دهکده سنتی اویا -که موقعیت برجسته ای را در کاسه آتشفشانی سانتورینی دارد،- طراحی کرده اند. سوئیت های غاری این جزیره به دلیل منظره پر از پستی و بلندی که آتشفشان باستانی باعثش بوده، به اقامتگاه محبوبی برای گردشگران تبدیل کرده است. این پروژه با بازسازی ساختمان های موجود در کنار صخره مجموعه هتل ایده آل مطابق با معماری کلاسیک را ارائه کرد.

بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰

پروژه جی.بی.اُ GBO و سینمای بادکنکی با زمینی برای سواری های روباتی در کره جنوبی

۸.سینمای بادکنکی در کره

برای جشن صدمین سالگرد فیلم های کره ای، جی بی اُ (GBO) غرفه ای موقتی طراحی کرد که بازدیدکنندگان را دعوت می کرد، حین سواری روی بازوی رباتیکی بزرگ فیلم ببیند. سینمای هوایی با ساختار متحرکش قصد دارد تجربه سنتی تماشای فیلم را در عصر دیجیتال به مردم ارائه دهد.

بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰

پروژه معماران ان اچ ویلج و طراحی کشتی با ارائه تجربه فرهنگی ویتنام

۹.کشتی فرهنگی ویتنام

و اما آخرین مورد از بهترین فضاهای عمومی در سال ۲۰۲۰ یک کشتی است! معماران شرکت طراحی ویتنامی ان اچ ویلج (NH Village) آخرین پروژه شان کشتی نامبین (Nambinh) را در شهر هیوی ویتنام مرکزی و آب های رودخانه ی هیونگ که با نام رودخانه عطر هم شناخته می شود، شناور کردند. کشتی نامبین برای ارائه تجربه ای فرهنگی برای گردشگران طراحی شده است و دو تراس در فضای باز در دو طرف قایق و یک سالن غذاخوری در وسط این دو تراس دارد. ظاهر کشتی از برگ الهام گرفته شده تا با چشم انداز اطرافش ترکیب شود و هنگام حرکت مدارهای موازی (موج آب) با عناصر طبیعی میراث جهانی ایجاد کند.

منبع: خوگر نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار