هویت دو نفر از عاملین کشتار کالیفرنیا اعلام شد
کد خبر: ۲۰۰۱۳
تاریخ انتشار: 2015 December 03    -    ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
پلیس آمریکا هویت دو مظنون حملات شب گذشته سن برناردینو را سید رضوان فاروق،‌ 28 ساله؛ و زنی به نام تشفیم مالک، 27 ساله؛ اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گفته می‌شود مظنون سومی نیز در این حمله که منجر به مرگ 14 نفر و زخمی شدن 17 نفر دیگر در یک میهمانی در یک مرکز خدمات اجتماعی در جنوب کالیفرنیا شده، دست داشته‌اند.

مظنونین صحنه وقوع حادثه در سن برناردینو، 100 کیلومتری شرق لس‌آنجلس، را پس از تیراندازی ترک کردند و چند ساعت بعد طی درگیری با نیروهای پلیس کشته شدند. یک افسر پلیس نیز در این عملیات زخمی شد.

این کشتار دسته‌جمعی در یک میهمانی آخر هفته در سازمانی که در حوزه کمک به افراد ناتوان ذهنی فعالیت می‌کند، پس از کشتار مدرسه ابتدایی سندی هوک در نیوتاون در دسامبر 2012 که منجر به مرگ 27 نفر شد، مرگبارترین تیراندازی در آمریکا بوده است.

جارود بورگوان، رئیس‌ پلیس منطقه، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که مقامات فردی را که از خودرویی پیاده شده و فرار کرده بود نیز دستگیر کرده‌اند اما پلیس هنوز مطمئن نیست که این فرد نیز در تیراندازی دخیل بوده است.

بروگوان در ادامه گفت که مهاجمین به سلاح‌های تهاجمی و کمری مسلح بوده و لباس‌های مدل نظامی به تن کرده بودند. وی نیز از انگیزه این تیراندازی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

دیوید بوویچ، از مدیران اف‌بی‌آی در منطقه، اعلام کرده مقامات هنوز احتمال تروریستی بودن این حادثه را رد نکرده‌اند.

تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار