برپایی جشن‌های خاموش سال نو میلادی در جهان
کد خبر: ۲۰۰۱۱۳
تاریخ انتشار: 2021 January 02    -    ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
با اجرای این محدودیت آمد و شد در آکروپولیس آتن، صدای آتش بازی و ترقه‌ها در خیابان‌های متروک انعکاس یافت. در فرانسه نیز حدود صدهزار پلیس و ژاندارم در خیابان‌های برای جلوگیری از جشن‌ها و پارتی‌های و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا شبانه گشت زنی کردند.

برپایی جشن‌های خاموش سال نو میلادی در جهان

برپایی جشن‌های خاموش سال نو میلادی در جهاناختصاصی «تابناک باتو» ـ ساعت بزرگ بیگ بن در لندن، آغاز سال نو را با طنین بلند خویش در لندن متروک و مقهور کرونا به صدا درآورد. شهر لندن که همیشه در زمان جشن‌های کریسمس مملو از جمعیت بود، به خاطر محدودیت‌های کرونا در خلوت و خاموشی به سر برد، در حالی که کشور‌های نیوزیلند و استرالیا با اجرای نمایش‌های آتش بازی خیره‌کننده، ورود سال جدید را جشن گرفتند.

در شهر لندن کلوب‌ها و رستوران‌هایی که در سال‌های پیشین مملو از جمعیت بود، همه خالی و در سکوت محض بودند. پلیس بر روی پل ویکتوریا و روبه روی چرخ و فلک لندن به گشت زنی پرداخت.

آن طرف تر در شهر ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند، جایی که آخرین روز سال پر از جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف برای سال نو می‌شد، فقط گروهی کوچک از مردم در خیابان برای جشن و سرور جمع شده بودند.

برپایی جشن‌های خاموش سال نو میلادی در جهان

در شهر نیویورک نیز قانون منع اجتماعات برقرار شد و پلیس در میدان تایمز برای جلوگیری از گسترش کرونا مستقر بود. در این شهر طبق معمول سال نو در میدان تایمز گلوله‌های توپ شلیک شد؛ اما پلیس محل میدان را حصارکشی کرده بود تا جلوی تجمع مردم را بگیرد.

برپایی جشن‌های خاموش سال نو میلادی در جهان

استرالیا اولین کشوری بود که زنگ سال نو میلادی ۲۰۲۱ را به صدا درآورد. آن‌ها امسال نمایش بزرگی از آتش بازی را در تلویزیون نشان دادند که برای هفت دقیقه روی «پل هاربور» اجرا و نمایش آن زنده از تلویزیون پخش شد.

جشن‌های سالیانه عموماً با حضور بیش از یک میلیون نفر برگزار می‌شد، اما امسال استرالیا نیز قانون منع تجمع را به دلیل همه گیری کرونا به اجرا درآورد.

برپایی جشن‌های خاموش سال نو میلادی در جهان

در اوکلند نیوزیلند بعد از به صدا درآمدن زنگ‌ها و اعلام سال جدید، نمایش آتش بازی، پنج دقیقه از تلویزیون به نمایش درآمد. به علت تعداد کم مبتلایان به کرونا در این شهر، اجازه تجمعات کوچک و تردد در شهر داده شد.

برپایی جشن‌های خاموش سال نو میلادی در جهان

اما در کره شمالی مردم در میدان پیونگ‌یانگ شروع سال جدید میلادی ۲۰۲۱ را با اجرای آتش بازی جشن گرفتند. گروه زیادی از مردم ماسک بر صورت در این جشن شرکت کردند؛ اما جمعیت آن‌ها بسیار به هم فشرده بود، در حالی که بالن و چراغ‌های نورانی در دست داشتند، بسیار نزدیک به هم به شادی پرداختند.

برپایی جشن‌های خاموش سال نو میلادی در جهان

در تایوان کشوری که موفقیت زیادی در مبارزه با شیوع کرونا داشت، نمایش‌های آتش بازی در برج معروف شهر برگزار شد. در نخستین صبح سال نو مراسم آیین پرچم با حضور اعضای دولت و شمار بسیار اندکی مهمان در مقابل دفتر ریاست جمهوری برگزار شد.

برپایی جشن‌های خاموش سال نو میلادی در جهان

در کشور تایلند از روز چهارشنبه اجتماعات بزرگ به علت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ممنوع اعلام شد ولی آغاز سال نو را با نمایش آتش بازی در بازار بزرگ بانکوک آن هم بدون حضور مردم جشن گرفتند.

برپایی جشن‌های خاموش سال نو میلادی در جهان

بشنویم از چین از شهر ووهان (محل اصلی این همه گیری) هزاران نفر برای شمارش معکوس و شروع سال نو در این شهر گرد هم آمدند. آن‌ها احتیاط‌های لازم را برای جلوگیری از شیوع کرونا به جای آوردند، اما آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسید، نگران نبودند!

در کشور ژاپن نیز آغاز سال نو با مراسم همیشگی دیدار امپراتور و خانواده اش با مردم همراه نبود. در توکیو حرکت تمامی قطار‌ها در شب کریسمس متوقف و تمامی کنسرت‌ها و جشن‌های معروف این کشور نیز ممنوع اعلام شد.

برپایی جشن‌های خاموش سال نو میلادی در جهان

در ایرلند نیز کلیسای جامع دوبلین برای اولین بار زنگ‌های خود را به صدا درنیاورد. این شهر تحت مقررات تشدید محدودیت کروناست و تمامی مراسم سال به صورت آنلاین نشان داده شد.

در قاره افریقا در کشور افریقای جنوبی نیز تمامی جشن‌ها و مراسم مربوط به سال نو کنسل شد. مردم این کشور برای حمایت از کادر درمان، شمع‌های بسیاری را به احترام به کار بی وقفه آن‌ها و نیز درگذشتگان این همه گیری جهانی، روشن نمودند.

در بسیاری از کشور‌های اروپایی نیز مسئولین محدودیت‌های بزرگی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در نظر گرفتند. محدودیت منع عبور و مرور شبانه در فرانسه، ترکیه، جمهوری چک و یونان و ایتالیا اجرا شد.


برپایی جشن‌های خاموش سال نو میلادی در جهانبا اجرای این محدودیت آمد و شد در آکروپولیس آتن، صدای آتش بازی و ترقه‌ها در خیابان‌های متروک انعکاس یافت. در فرانسه نیز حدود صدهزار پلیس و ژاندارم در خیابان‌های برای جلوگیری از جشن‌ها و پارتی‌های و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا شبانه گشت زنی کردند.

برپایی جشن‌های خاموش سال نو میلادی در جهان

در آلمان نیز از روز ۳۱ دسامبر منع تجمعات بزرگ لازم الاجرا و خرید و فروش استفاده از وسایل آتش بازی ممنوع اعلام شد.
در مسکو در نیمه شب سال نو آتش بازی در میان سرخ مسکو برگزار شد.
جشن‌های سال نو در سایه خطر شیوع کرونا به صورت خاموش در اکثر کشور‌های دنیا برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار