توصیه های پلیس راهور به زائران اربعین
کد خبر: ۲۰۰۰۵
تاریخ انتشار: 2015 December 03    -    ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
بازگشت زائران حسینی از کشور عراق برخلاف سال گذشته، چند روز پیش از اربعین آغاز شده و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه می گوید که تاکنون مشکلی در تردد زائران وجود نداشته است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی ایلام، تقریبا همه زائرانی که از مرز مهران وارد کشور می شوند، مجبورند با عبور از کرمانشاه به استان خود برسند.

سرهنگ غلامرضا امیدی از تلاش همه نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی برای تردد مناسب زائران و گرفتار نشدن در ترافیک شهرها خبر داد و افزود: از مرکز هم نیروی کمکی گرفته ایم.

به گفته وی، تاکنون مشکلی در عبور و مرور زائران وجود نداشته و ترافیک روان بوده است.

سرهنگ امیدی از زائران خواست، زمان برگشت خود را مدیریت کنند و به صورت مقطعی برگردند تا جاده ها دچار ازدحام نشود و احتمال وقوع تصادف هم کاهش یابد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: در زمان عزیمت زائران به کربلا 2 روز در خیابان شهید اشرفی مرکز استان مشکل ترافیک داشتیم که با کمک ماموران پلیس مشکل مدیریت شد.علت اصلی این ترافیک هم کندی صدور روادید و تجمع زائران مقابل کنسولگری عراق و دفاتر زیارتی گزارش شد.

متخلفان بدانند، گذشتی در کار نیست

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه هم از افزایش لحظه به لحظه حجم ترافیک در محور ایلام به حمیل خبر داد و گفت: اکثر زائران کربلا این مسیر را برای بازگشت خود انتخاب کرده اند.

سرهنگ محمد مرادی افزود: همکاران ما که در طول مسیر مستقر هستند در صورت مشاهده هرنوع تخلف، بدون گذشت با رانندگان متخلف برخورد می کنند.

بهمن خسروانی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمانشاه نیز اعلام کرد که مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی در استان توسط 31 دوربین کنترل سرعت و 45 گشت نظارتی پلیس راه رصد می شود.

سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا نیز با رانندگان اتوبوس ها اتمام حجت و تاکید کرد که تخلفات حادثه ساز از جمله سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز از خط قرمزهای پلیس برای رانندگان اتوبوس است.

طبق برآورد مسئولان استان کرمانشاه، حدود 700 هزار زائر حسینی از مسیر این استان عازم مهران و کربلا شده اند که با توجه به تدریجی بودن بازگشت زائران، انتظار می رود جمعیت بیشتری مسیر کرمانشاه را برای برگشت انتخاب کنند.

محمدرضا مروارید، استاندار ایلام گفت که تعداد زائران بازگشتی از مرز مهران تا ساعت 15 روز چهارشنبه از 180 هزار نفر فراتر رفته است.

طبق اعلام وزارت کشور عراق، بیش از 26 میلیون زائر در راهپیمایی اربعین امسال شرکت کرده و وارد کربلا شده اند.

دست کم 2 میلیون نفر از زائران، ایرانی بوده اند که 80 درصد زائران خارجی مراسم اربعین را شامل می شوند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار