درآمد روزانه گدایان تهران؛ ۳۰۰هزار تومان
کد خبر: ۱۹۹۹
تاریخ انتشار: 2015 June 09    -    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
بر اساس نتایج یک پژوهش حدود ۵ هزار متکدی در تهران گدایی می‌کنند که به طور میانگین روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارند و برخی از آنان به شوکر مسلح هستند.

نتیجه یک پژوهش میدانی در تهران نشان می‌دهد در حال حاضر و طبق آخرین برآوردها، 5 هزار متکدی در تهران حضور دارند که فقط 10تا 15 درصد آنها واقعا نیازمند هستند اظهار داشت: مسئولان و متولیان در تلاش هستند تا برای این 15 درصد متکدی نیازمند اشتغالزایی صورت گیرد.

این گزارش می‌افزاید: درآمد روزانه برخی از این متکدیان حدود 300 هزار تومان است و نکته قابل توجه و تأمل در این زمینه این است که بخشی از این متکدیان به صورت خانوادگی فعالیت می‌کنند.

بر اساس یافته‌های این پژوهش، برخی از این متکدیان پیش از این دارای شغل بوده‌اند و به طمع درآمد بالا به تکدی‌گری روی آورده‌اند.

در سال گذشته از بین 5 هزار متکدی شناسایی شده در سطح شهر تهران، مشخص شد که اکثریت جمعیت آنان غیرتهرانی بوده و حدود 55 درصد آن‌ها درآمدهای بالایی دارند. همچنین بالغ بر 30 درصد از این افراد به صورت شبکه‌ای و فامیلی فعالیت می‌کنند.

نکته قابل توجه در نتایج این پژوهش، مسلح بودن برخی از متکدیان به سلاح‌هایی مانند شوکر و سلاح سرد است. اخیراً شهرداری تهران با توجه به وضعیت کنونی متکدیان در این شهر با یک برنامه منسجم به دنبال رفع این معضل است.

تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار