چگونه از کودکان در برابر تلفن‌های جدید حفاظت کنیم؟
کد خبر: ۱۹۹۸۷۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2020 December 30    -    ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰

چگونه از کودکان در برابر تلفن‌های جدید حفاظت کنیم؟ اختصاصی «تابناک باتو» ـ چگونه از کودکانمان در برابر بازی‌ها و تلفن‌های جدید حفاظت کنیم؟ این روزها، بسیاری از کودکان در جشن تولد خود اسمارتفون، آیفون، تبلت و دستگاه‌های بازی کامپیوتری هدیه می‌گیرند. با وجود اینکه این وسائل عموماً بی‌خطرند، پدرومادر‌ها خواستار محدودیت‌های بیشتری برای حفاظت کودکانشان هستند.

در دستگاه‌های جدید رایانه‌ای و یا دستگاه‌های بازی و انواع تبلت‌ها، برنامه‌های بسیاری برای بی خطر کردن استفاده از آن نصب شده است. در تمام این دستگاه‌ها، برنامه‌ای به نام «کنترل از سوی والدین» وجود دارد که می‌توان در قسمت تنظیمات به آن دسترسی یافت؛ یعنی می‌توان به راحتی محدودیت در خرید کالا‌ها و یا بازی‌ها را فعال کرد و حتی والدین می‌توانند مدت زمان بازی و استفاده از دستگاه را خودشان تعیین نمایند.

در بازی‌های جدید رایانه‌ای این امر به سادگی صورت می‌گیرد. روی این دستگاه‌ها برنامه‌هایی نصب شده که می‌توان با فعال کردن آن از راه دور، روی استفاده کودک در اینترنت نظارت داشت، به گونه‌ای که در آیفون و آی پد در قسمت تنظیمات در بخش کنترل از سوی والدین، می‌توان طول مدت زمان بازی و استفاده کودک را تعیین نمود.

در بخش «تنظیمات زمان» به والدین یا قیم قانونی کودک اجازه داده شده تا مدت زمان استفاده از دستگاه را قید نماید و همچنین از ارتباط کودک خود با دیگران باخبر شود.

چگونه از کودکان در برابر تلفن‌های جدید حفاظت کنیم؟

باید گفت، برنامه‌های جدیدی در این دستگاه‌ها وجود دارد که در آن موضوعات و متون مربوط به افراد بالغ برای کودکان مسدود شده است. به همین دلیل، بازی‌ها و دیگر نرم افزار‌ها بدون اجازه والدین در دستگاه‌ها قابل نصب نیست. والدین با انتخاب رمزی که قابل پیش‌بینی نباشد، از کودک خود در قبال بازی‌ها یا روابط اشتباه حفاظت کنند.

اما در مورد سیستم‌های اندروید چطور عمل می‌کند؟

شما می‌توانید در سیستم‌های اندروید، در بخش پلی استور، برنامه کنترل والدین در قسمت تنظیمات را بارگذاری کنید و وارد منو شوید. در این قسمت به والدین اجازه کنترل روی فیلم‌ها، بازی‌ها و برنامه‌ها، موسیقی، تلویزیون و دیگر برنامه‌های قابل نصب روی گوشی را بدهید و برای آن یک پین بگذارید.

در دستگاه‌های اندروید نیز برنامه‌ای برای دسترسی پدرومادران نصب شده که می‌توان از طریق آن از راه دور، بر استفاده کودک از اینترنت و برنامه‌های کامپیوتری نظارت کامل داشت و از محل آنان باخبر شد.

کنترل فرزندان در دنیای رایانه و بازی های کامپیوتری

در مورد دستگاه پلی استیشن در قسمت مرورگر وارد برنامه کنترل از سوی والدین شده و در قسمت مدیریت به قسمت مدیریت خانواده بروید و در آنجا طول مدت بازی را تعیین کرده، یا اجازه مسدود کردن یک بازی را بدهید. در عین حال می‌توانید، ارتباط کودک خود با بازیکنان دیگر را مسدود کرده و جلوی بازی‌های زیر ۱۲ سال را بگیرید.

در مورد Nintendo نیز برای اندروید و iOS هم این برنامه «کنترل از طرف والدین» روی کودک وجود دارد. در آن‌ها نیز می‌توان ساعات خواب کودک را تعیین و کنترل‌های دیگر را بر روی دستگاه اعمال کرد. همچنین می‌توان از طریق تنظیمات در بخش منو، کنترل از سوی والدین را اعمال نمود.

کنترل فرزندان در دنیای رایانه و بازی های کامپیوتری

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
1
4
مقاله جالب هست ولی خانواده های ایرانی فکر میکنن خیلی روشنفکر هستند اگر بچه هامون تو اینترنت بچرخن
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
2
گوناگونی مطالب جالب است برای استفاده عموم بشرط اینکه از منابع معتبر باشد.
حتی آگهی ها
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
این بیشتر سند هست .سند ها در جاهای مختلف ثبت هستند احتیاج به منبع معتبر ندارند .در مورد اخیر کافی است داخل یکی از برنامه های جدید بروید و قسمت کنترل والدین را کلیک کنید این میشه سند . ایدیولوژی یا خیر نیست که منبع معتبر بخواد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
2
0
عزیزم ما الان زمانی زندگی میکنیم که کافی یه بچه باهوش بلد باشه چطوری وارد سیستم بشه به بقیه هم یاد میده چیزی بنام سانسور وجود ندارد.
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
2
جالب بود. من نميدونستم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار