اختصاصی «تابناک با تو»؛ بحران کرونا و قرنطینه باعث رونق گرفتن لباسهای ورزشی نرم و مخملی و همچنین کفشهای برند Ugg شده است. گفتنی است که بوتهای برند Ugg (معروف به زشت) کفشهای راحتی است که قالب پا میباشد.
اخیراً خریداران به دنبال لباسهای نرم و راحت هستند که بیشتر از زیبایی راحتی آنها مد نظر است. همه گیری کرونا بر روی خیلی از جنبههای زندگی اثر گذاشت. همه ما صدای تنهایی را شنیدیم و بعضی چیزها در زندگیمان حضور بیشتری گرفتند مانند بافندگی پختن نان و کیک در خانه.
تغییرات بسیاری در زندگی ما رخ داد و مدهای قدیمی و نوستالژیک دوباره پا گرفتند. از ماه مارس لباسهای نرم و راحت قدیمی لباسهای ورزشی افزایش ۹۵ درصدی و بوتهای معروف به زشت UGG تا ۱۵ درصد افزایش نشان میدهد.
در ماه اکتبر" کیم کارداشیان " لباس ورزشی و راحتی را عرضه کرد و در همین حال کفشهای مسخره UGG با مارک هالیوود را جنیفر لوپز و سلنا گومز پوشیدند. حتی لئون ناشر سابق مجله مد Vogue گفت که "من طرفدار پروپاقرص کفشهای UGG هستم".
از دنیای مد که بگذریم واقعیت این است که نگاه مردم در دوران همهگیری کرونا در مورد نوع پوشش لباس و کفش تغییر کرده است.
همه گیری کرونا به طور غیرقابل انکاری مرز میان شیکپوشی و استایل و داشتن راحتی در لباس را محو نموده است. روشن است که پوشیدن لباسهای راحتی احساس خوبی به انسان میدهد. مانند پوست دوم خود شخص عمل میکنند و هیچ محدودیتی در حرکت ایجاد نمیکند و در یک کلام" راحت" هستند.
دانشمندان علوم فیزیولوژی و بدن انسان و روانشناسان معتقدند که رابطه انکارناپذیری میان بدن و ذهن وجود دارد. وقتی جسم راحت باشد روان انسان نیز راحت خواهد بود.
بافت به کار رفته لباسها بسته به نرمی و سختی جنس و وزن آن به طور ناخودآگاه بر روی احساس و رفتار ما تاثیر میگذارد؛ و به راحتی میتوان تاثیر آن را بر روی انسان مشاهده نمود. دلیل تجدید و احیای مدل لباسهای راحتی هم به علت سرد شدن هوا است و هم به خاطر اینکه با احساس تنهایی ما مقابله میکنند. ناراحتی و تردید عمومی درباره آینده بشری ما را به سوی زندگی راحت سوق داده است.
نوستالژی یا حس دلتنگی برای گذشته از دست رفته هیچ گاه زوایای منفی گذشته را شامل نمیشود. ما همواره در نوستالژی، جنبههای خوب زندگی در گذشته را به یاد میآوریم و دلتنگی شأن میشویم. از این رو احیای نوستالژی، نسخه سالم و پاک سازی شده گذشته است. احساس راحتی و آسایشی که زمان بچگی و نوجوانی به دور از نگرانی داشتیم یعنی زندگی" سالم، راحت و پایدار"
برام جالب بود صنعت مد هم تغییر کرده ودنبال آسودگی وراحتی برای مردمه
من اکثرا لباسهایی میخرم که حس راحتی داشته باشم حتی اگر لباس ناراحتی بخرم وخوشم نیاد سالیان سال آویزان در کمد هستن نه دلم میادبندازم دور نه حس خوبی نسبت به پوشیدنش دارم الان هم میخواستم این گزارش رو برا دوستام بفرستم
اما مد معمولا تغييرات در جهت عكس قبل رو داره تا تجارت كنه.
ربط لباس راحت به نوستالژي هم برام مبهمه.
لباس راحت حس خوبي داره چه گذشته چه حال بي كرونا يا با كرونا. نوستالژى بد نيست اما اگه تو مذشته نگهمون داره و در هر شرايطي فكر كنيم گذشته بهتر بوده رو نميپذيرم.
گرچه که همهگیری کرونا به اجبار این نوستالژی را برایمان زنده کرد.
من دلم می خواهد داخل خانه شلوار کردی بپوشاند اما همسرم می گوید بی کلاس است و نباید بپوشی
آستینی که دست خانم ه است اولین بار تن ملانیاترامپ دیدم