خودکفایی ایران در تولید واکسن هپاتیت
کد خبر: ۱۹۹۳
تاریخ انتشار: 2015 June 09    -    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: با تولید سالانه ۵ میلیون دوز واکسن هپاتیت B در کشور خودکفا شدیم و آماده صادرات هستیم، تولید ۳ فرآورده بایوی دیگر شامل واکسن هاری، اینترفرون پگیلیتد، و اریتروپوئتین پگیلیتد نیز منتظر صدور مجوز سازمان غذا و دارو و ورود به بازار ایران است.

به گزارش فارس، دكتر مصطفی قانعی افزود: آماده تولید واکسن هاری انسانی هستیم، تمام اقدامات لازم برای تولید این واکسن در انستیتو پاستور ایران انجام شده، مستندات لازم را به سازمان غذا و دارو ارائه کرده‌ایم و منتظریم مجوز تولید صادر شود تا کار تولید این واکسن که اکنون نمونه وارداتی آن در کشور مصرف می‌شود، به تولید برسد.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت:‌ اقدامات لازم برای تولید ۲ داروی بایوتکنولوژی و گران‌قیمت اینتروفرون پگیلیتد برای درمان بیماران هپاتیت و داروی اریتروپوئتین پگیلیتد برای درمان بیماران کلیوی انجام شده و از چند ماه پیش مستندات لازم برای صدور مجوز تولید به سازمان غذا و دارو ارسال شده و منتظر صدور مجوز هستیم.

وي ادامه داد: هر دوی این داروها در زمان حاضر به صورت وارداتی و با قیمت بسیار بالا وارد کشور می‌شود و اگر سازمان غذا و دارو مجوز تولید این داروهای نوترکیب و نیز تولید واکسن هاری انسانی را صادر کند ظرف مدت کوتاهی می‌توانیم در تولید این اقلام به خودکفایی برسیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار