انواع جاکفشی و نکات کاربردی در زمان خرید آن
کد خبر: ۱۹۹۲۱۲
تاریخ انتشار: 2020 December 22    -    ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
جاکفشی فلزی ظاهری بسیار ساده دارد، اما مکان مناسب برای قرار دادن انواع کفش فراهم می‌نماید. جاکفشی از المان‌هایی است که در عین سادگی نظم و ترتیب را در ورودی منزل شما به ارمغان می‌آورد. جاکفشی فلزی جدید در رنگ‌ها و اشکال گوناگون در بازار موجود است و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود مدل دلخواهتان را انتخاب نمایید.

آشنایی با انواع مدل جاکفشی و نکات کاربردی در زمان خرید آن

آشنایی با انواع مدل جاکفشی و نکات کاربردی در زمان خرید آن«تابناک با تو» - همان طور که از نام جاکفشی مشخص است، یکی از وسایل خانه میباشد که وظیفه ی اصلی آن نگهداری از کفش ها خواهد بود. جاکفشی های موجود در بازار معمولاً دارای دو یا چند طبقه هستند که همین امر باعث می شود مقدار بیشتری کفش در آن جای گیرد. جنس این وسیله اکثراً از چوب، پلاستیک و فلز می باشد. مدل های قدیمی تر جاکفشی آهنی بودند و دو دسته در کناره های آن وجود داشت و معمولاً سه طبقه هم بودند و درب نداشتند ولی امروزه این وسیله تغییرات زیادی کرده و گاهی وقت ها تعداد طبقه های آن به هفت یا هشت عدد هم میرسد، دارای درب می باشند که سبب می شود کفش های داخل آن معلوم نباشد.

انواع جاکفشی بر اساس جنس

غالبا جاکفشی را از ام دی اف، چوب و یا فلز می سازند که هریک ویژگی هایی دارند که در ادامه به بررسی هر یک از متریال بکار برده شده در ساخت جا کفشی پرداخته شده است.

- جاکفشی فلزی

جاکفشی فلزی ظاهری بسیار ساده دارد اما مکان مناسب برای قرار دادن انواع کفش فراهم می نماید. جاکفشی از المان هایی است که در عین سادگی نظم و ترتیب را در ورودی منزل شما به ارمغان می آورد. جاکفشی فلزی جدید در رنگها و اشکال گوناگون در بازار موجود است و شما میتوانید بر اساس سلیقه خود مدل دلخواهتان را انتخاب نمائید. قیمت جاکفشی فلزی در قیاس با دیگر متریال ها ارزان تر است.

آشنایی با انواع مدل جاکفشی و نکات کاربردی در زمان خرید آن

جاکفشی آهنی دو دسته در کناره های آن وجود دارد و معمولاً سه طبقه دارد

- جاکفشی چوبی

چوب یکی از متریال های طبیعی است که به دلیل دارا بودن رنگ و بافت متفاوت، زیبایی بی نظیری را به نمایش می گذارد. جاکفشی چوبی از جمله وسایلی است که همخوانی بی نظیری با سبک روستیک دارد، از این جهت قرار دادن آن در دکوراسیون روستیک ایده ای فوق العاده است. این المان در ابعاد، اشکال و طرح های مختلف ساخته می شود و شما با توجه به سلیقه خود میتوانید مدل دلخواه را انتخاب نمائید.

- جاکفشی ام دی اف

ام دی اف (MDF) از جمله فرآورده های چوب است که از آن برای ساخت کمد دیواری، کمد لباسی، تخت خواب، درب، کابینت آشپزخانه، جا کفشی و دیگر المان های مشابه چوب استفاده می شود. این متریال از خرده های چوب و چسب تحت فشار و دمای بالا تولید و برای مصارف گوناگون در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. جاکفشی های ام دی اف دارای روکش های متنوع هستند از جمله روکش ملامینه، روکش براق (هایگلاس)، روکش چوب، روکش وکیوم و …. اکنون جاکفشی ام دی اف در طرح ها و مدل های گوناگون ساخته می شود و به علت وزن سبک و مقاومت بالا مورد استقبال افراد قرار گرفته است. لازم به ذکر است که جاکفشی وکیوم بیشترین سهم را در بازار بخود اختصاص داده چون در برابر ضربه بسیار مقاوم بوده و با تنوع رنگ و ظرافت خود نظر مشتریان را جلب می نماید.

آشنایی با انواع مدل جاکفشی و نکات کاربردی در زمان خرید آن

جاکفشی ام دی اف در طرح ها و مدل های گوناگون ساخته می شود

انواع مدل جاکفشی

جاکفشی براساس طرح و مدلی که ساخته می شود به دسته هایی تقسیم می شود که هریک زیبایی خاص خودش را دارد. پیرامون مدل های زیبایی از جا کفشی در ادامه توضیح داده می شود:

* جاکفشی نیمکت دار

این نوع جاکفشی با ارتفاع کوتاهی که دارد مناسب برای نشستن است که در بدنه آن می توان کشو و قفسه ای درب دار برای محل قرار گیری کفش ها تعبیه کرد.

آشنایی با انواع مدل جاکفشی و نکات کاربردی در زمان خرید آن

جاکفشی نیمکت دار با ارتفاع کوتاهش، مناسب برای نشستن است

* جاکفشی آویزی

جاکفشی آویزی وسیله ای ساده ولی مؤثر برای نگهداری منظم خیلی از کفش هاست که فضای خیلی کمی اشغال می کند و میتواند به آسانی بر روی درب های استاندارد یا میله ی دراورها و کمدهای شما نصب شود. اغلب جاکفشی های دیواری دارای ۲۴ جیب برای قرار دادن کفش ها در آنها هستند که کفش های شما را از آسیب ها و گرد و غبار محافظت می کنند.

* جاکفشی داشبوردی

جاکفشی داشبوردی به مدلی گفته می شود که هر درب آن خود دارای دو طبقه است. این مدل جاکفشی از لوکس ترین مدل هایی است که قابلیت نگهداری چندین جفت کفش را دارد. در بعضی از مدل ها یک کشو در قسمت فوقانی تعبیه می شود تا بتوان واکس و وسایل دیگر را در آن جا داد. جاکفشی مدل داشبوردی در رنگ های گوناگون مانند سفید، قهوه ای، طلایی و … به بازار عرضه می شود.

* جاکفشی درختی

جاکفشی درختی با دارا بودن آویز و گاهی نیمکت روشی به صرفه برای گردآوری لباس‌های فرم و کفش هایتان در یک مکان است.

* جاکفشی سه تیکه

این جاکفشی جدید از شیک ترین و جادارترین مدل هایی است که از متریال های گوناگون مانند چوب طبیعی و ام دی اف ساخته می شود. این مدل به دو صورت کلاسیک و مدرن و دارای درب ساده یا درب کرکره ای به بازار عرضه و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این وسیله کاربردی با نام جاکفشی پلکانی نیز شناخته شده است.

* جاکفشی ایستاده

جاکفشی ایستاده برترین گزینه برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک میباشد، از این جهت به جاکفشی آپارتمانی نیز معروف است. افراد میتوانند با توجه به نیاز خود نسبت به انتخاب تعداد طبقات آن اقدام کنند. قیمت این مدل با توجه به تعداد طبقات آن متفاوت می باشد.

* جاکفشی دیواری

این مدل جاکفشی به راحتی میتواند به دیوار راهرو یا یک مکان مناسب در داخل کمد دیواری شما نصب شود که علاوه بر جاگیری کم و مناسب تمامی کفش های شما را در معرض نمایش می گذارد و دیگر لازم نیست وقت متعددی را صرف انتخاب کفش مدنظرتان کنید.

* جاکفشی پایه دار

این مدل جاکفشی همان طور که از نامش پیداست دارای پایه بوده و به راحتی میتوان فضای زیر آنرا تمیز نمود. جاکفشی پایه دار در مدل های مختلف تولید می شود. بعضی از این مدل ها به جاکفشی پایه مبلی معروف هستند چون پایه آنها شبیه پایه مبلمان است.

* جاکفشی آینه دار

جاکفشی آینه دار معمولاً ترکیبی از یک جاکفشی با سایز نسبتا بزرگ و یک آیینه ساده بر روی آن است و انتخاب مناسبی برای خانه های راهرو دار است.

آشنایی با انواع مدل جاکفشی و نکات کاربردی در زمان خرید آن

جاکفشی آینه دار برای افرادی مناسب است که در منزل فضای کافی ندارند

نکات مهم و کاربردی در زمان خرید جاکفشی

برای این که بتوانید جاکفشی مناسبی را با توجه به اندازه و کاربردی که از آن احتیاج دارید انتخاب کنید باید معیارها و نکاتی را در ضمن خرید جاکفشی خود مدنظر داشته باشید که در ادامه این مطلب به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

۱. جنس جاکفشی

توجه به جنس جاکفشی از نکات مهمی است که موقع خرید باید به آن توجه شود.

۲. میزان فضای خانه

یک جاکفشی لوکس وسیله مناسبی برای پرکردن فضای خالی خانه شما در کنار درب ورودی، راهرو و… است ولی جاگیری آن نباید بگونه ای باشد که سبب شلوغ شدن منزل یا تنگ شدن فضای آن شود.

۳. رنگ جاکفشی

مسئله ی دیگری که زمان خرید جاکفشی باید مدنظر قرار دهید، توجه به رنگ آن است. انتخاب این رنگها به سلیقه و بودجه ی شما بستگی دارد.

۴. اندازه ی جاکفشی

پیش از خرید جاکفشی به تعداد طبقات و فضای داخلی آن توجه کنید. جاکفشی انتخابی شما باید فضای موردنیاز برای تعداد کفش های خود و اعضای خانواده تان را به خوبی تامین کند.

آشنایی با انواع مدل جاکفشی و نکات کاربردی در زمان خرید آن

جنس جاکفشی از نکات مهمیست که موقع خرید باید به آن توجه کرد

۵. وزن جاکفشی

حتماً به وزن جاکفشی توجه داشته باشید، درصورتی که جاکفشی خیلی سنگین بود نسبت به خرید آن اقدام نکنید، زیرا برای جا به جایی آن به مشکل برخواهید خورد.

۶. تعداد طبقه های جاکفشی

توجه به تعداد طبقه های جاکفشی بسیار دارای اهمیت است.

آشنایی با انواع مدل جاکفشی و نکات کاربردی در زمان خرید آن

در هنگام خرید جاکفشی یه تعداد نفرات منزل و کفش های آن ها توجه کنید

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار