ازدواج در دوران کرونا؛ خوب یا بد؟
کد خبر: ۱۹۹۱۳۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 December 22    -    ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
ازدواج جوانان مثل دیگر مسائل تحت‌تأثیر کرونا قرار گرفته که از مهمترین آثار و نتایج مثبت کرونا در ازدواج جوانان، کاهش هزینه‌های ازدواج به علت عدم برگزاری مراسم عقد و عروسی است. تعویق ازدواج به علت عدم برگزاری مراسم عقد و عروسی با هدف گذار از بحران کرونا، باعث تضعیف رابطه صمیمی زوجین و کاهش انگیزه جوانان برای تشکیل زندگی مشترک می‌شود.

ازدواج در دوران کرونا خوب یا بد؟

ازدواج در دوران کرونا خوب یا بد؟«تابناک با تو» - ازدواج جوانان مثل دیگر مسایل تحت‌تأثیر کرونا قرار گرفته که دارای تبعات مثبت و منفی است. از مهمترین آثار و نتایج مثبت کرونا در ازدواج جوانان، کاهش هزینه‌های ازدواج به علت عدم برگزاری مراسم عقد و عروسی است.

تعویق ازدواج به علت عدم برگزاری مراسم عقد و عروسی با هدف گذار از بحران کرونا، باعث تضعیف رابطه صمیمی زوجین و کاهش انگیزه جوانان برای تشکیل زندگی مشترک می‌شود.

این تعویق همینطور باعث افزایش اضطراب و نگرانی تنش جوانان به علت ابهام در مورد ارتباطات خانوادگی، اجتماعی، زندگی مشترک، برقراری روابط جنسی (در شرایط فعلی) و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و این امر رابطه صمیمی زوجین را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

کرونا نه تنها عروسی بلکه بطور تقریبی همه مرحله‌های آن از خواستگاری، انجام ازمایش ها، عقد، خرید و حتی شیوه پذیرایی را تحت‌تأثیر قرار داده است، موضوعی که به اعتقاد متخصصان نیازمند تبیین اموزش‌های به روز و مناسب با وضعیت فعلی جامعه است.

ازدواج در دوران کرونا خوب یا بد؟

رواج ازدواج‌های بی تکلف و کم جمعیت که خودبه خود بسیاری از هزینه‌ها را هم کاهش داد، این باور را در اقشار مردم ایجاد کرد که این خود ما هستیم که در یک چرخه مستمر و بی فایده باید‌ها و اجبار‌های زیادی در زندگی برای خویش ایجاد نموده ایم؛ به طوریکه بسیاری از مرحله‌های قبل از ازدواج که باعث تحمیل هزینه‌های سرسام‌اور به خانواده‌ها و زوج‌های جوان می‌شود را میتوان با تغییر طرح واره‌های ذهنی و تابو‌های اجتماعی از سر راه برداشت.

به این معنی که تسهیل ازدواج قبل از آن که به اقدام مسوولان مرتبط شود نیازمند یک برانگیختگی اجتماعی در لایه‌های مختلف جامعه است.

ازدواج در دوران کرونا خوب یا بد؟

بهترین زمان برای یک ازدواج

اینک بهترین زمان برای یک ازدواج به دور از تجمل و برو و بیای معمول است و باتوجه به بالا رفتن سِنِمان بهتر است زودتر تشکیل خانواده دهیم و معلوم نیست تا چه زمانی این شرایط کرونایی به طول انجامد.

زوج‌های جوان نباید منتظر پایان شیوع کرونا برای شروع زندگی خود باشند، به هیچ وجه معلوم هم نیست که پایان شیوع کرونا چه زمانی است. در این وضعیت با توجه به ضروری بودن تداوم فرآیند ثبت ازدواج و به تبع آن ارائه خدمات سلامت زمان ازدواج، تمهیدات پیشگیرانه لازم (فاصله گذاری هوشمند) جهت حفظ سلامت زوجین و خانواده آن‌ها و همینطور پرسنل ارائه دهنده خدمت در مراکز خدمات زمان ازدواج و دفتر‌های ثبت ازدواج صورت گرفته است.

ازدواج در دوران کرونا خوب یا بد؟

چیزی از شادی ما کم نمی‌شود چنانچه به صورت آسان تری به خانه بخت برویم، باید یاد بگیریم با شادی‌های ساده‌تر و کم هزینه‌تر هم میتوان زندگی کرد حتی چنانچه مشکل مالی هم نداشته باشیم باید این مسئله را بعنوان یک حقیقت بپذیریم و برای ایجاد تغییر تلاش کنیم.

کرونا به ما یادآوری کرد که چه قدر در حال اسراف و ایجاد الودگی در کره زمین بودیم و تنها به خوشی‌های محدود خود توجه داشتیم نه به شادی به معنای رضایت درون که باید به مفهوم رضایت درون بیش از گذشته توجه کنیم.

بسیار مهم است اگر زوجی را در خانواده دارید که در انتظار هستند تا در این وضعیت زیر یک سقف بروند به آن‌ها تأکید کنید تنها در انتظار برگزاری یک جشن برای آغاز زندگی خود نباشند بلکه شادی مفهومی فراتر از یک جشن داشتن است و باید خوشی و شادمانی حقیقی را تجربه کنند.

منبع: بیتوته

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
1
69
کشور های دیگه رو نمی دونم ولی در ایران چه با کرونا چه بی کرونا با این وضعیت اقتصادی و این فرهنگ ازدواج بد اَندَر بد اندر بد است
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
اینکه در فرهنگ ایران فقط از مرد انتظار هست که برای به دست آوردن زن و بعدش برای حفظ زندگی تلاش کنه رو من معنیش رو نمی فهمم
از خانم های ایرانی زیاد می شنوم اگه من رو می خوای باید فلان چیز رو هم تحمل کنی یا فلان کار رو بکنی یا میگن هر که طاووس خواهد جور هندستان کشد
مگه ازدواج یک رابطه دو طرفه نیست؟
مگه هر دو طرف نباید برای به دست آوردن یک زندگی خوب و بعد حفظ کردنش تلاش کنن؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
تابی دست از سر ما بردار کچلمون کردی بسکه پست ازدواجی گذاشتی
مرسی اح
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
2
78
می خواهید ازدواج کنید به خودتون مربوطه ولی خواهشا بعدش نیاید واسه ما مجردا شکوه و ناله کنید که اینجوری شد اونجوری شد.
عواقب کار هاتون رو خودتون گردن بگیرید.ما اگه حال و حوصله شنیدن این چیز ها رو داشتیم خودمون ازدواج می کردیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
11
توی این کرونایی بعضی ها فکر می کنن بچه زرنگن و فکر نکرده و تحقیق نکرده زرپی عقد می کنن میرن سر خونه زندگی فقط به خاطر اینکه خرج مراسم ندهند
وقتی چند وقت دیگه آمار طلاق رفت بالا می فهمین خیلی هم زرنگ نیستید.
اگه توان مراسم گرفتن ندارید کرونا بود یا نبود فرقی نداره مراسم نگیرید.هیچ اتفاقی نمی افته.مطمئن باشید اینقدر مردم خودشون بدبختی دارن که چند سال دیگه اصلا یادشون نیست شما مراسم گرفتید یا نگرفتید
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
1
19
دختر خانومها یه خورده رعایت حال پسرها را بکنند با این وضعیت اقتصادی. چشم و هم چشمی را کنار بذارید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
چه خانم فهمیده ای شما خودت قصد ازدواج نداری؟
ناشناس
| |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
خدا خیرت بده
والا قرار نیست اگه پسری الان نداشت چیزی رو برای شما بخره تا آخر عمر اون چیز و نداشته باشین
اگه پسری عاشق شما باشه مطمئن باشید لطف شما در سهل گیری ازدواج رو حتما در اولین فرصت جبران میکنه و وقتی توانش رو پیدا کرد همون چیزی که شما ازش گذشتید یا بهترش رو براتون میخره
ناشناس
|
Hungary
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
21
داداش من می خوای ازدواج کنی؟
توصیه من به شما اینه که یک ماه به پدرت بگو شما خرج نکن این ماه من هزینه های خونه رو تقبل می کنم !! اگه بعد از یک ماه نظرت راجع به تشکیل خانواده عوض نشد , برو هر کاری که دلت میخواد بکن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
خخخخ دمت گرم عجب ایده ای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
4
ممنون از تابناک بابت فرهنگ سازی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
15
حرف شما صحیح ولی برای اینکه یک ازدواج بی تکلف داشته باشی باید شونصدر نفر رو راضی کنی از پدر و مادر خودت گرفته تا نوه عمه دختر خانوم
همه هم صاحب نظر هستن ونظرشون برای خانواده عروس قابل احترام
و تو در نهایت می بینی اگه مراسم پرزرق و برق بگیری راحت تری تا اینکه این همه آدم رو راضی بکنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار