مهریه و حق طلاق، ابزار دفاعی برای زنان
کد خبر: ۱۹۹۱۳۸
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
تاریخ انتشار: 2020 December 24    -    ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
انتخاب افراد برای وارد و خارج‌شدن از یک زندگی، از هر چیزی مهم‌تر است و انتخاب مهریه به‌جای حق طلاق، می‌تواند مشکلات زیادی در رضایت از زندگی مشترک ایجاد کند. عده دیگری معتقدند می‌توان بین این دو راه‌حل، فقط یکی را انتخاب نکرد و جمع مهریه و حق طلاق را داشت، اما در عین حال، این موضوعی است که نگرانی مردان را سبب می‌شود.

مهریه و حق طلاق، ابزار دفاعی برای زنان

مهریه و حق طلاق، ابزار دفاعی برای زنان«تابناک با تو» - مهریه و حق طلاق هیچ ارتباطی با هم ندارند. مهریه در مبنای نظریات مختلف، هدیه‌ای است که مرد به همسرش در آغاز ازدواج می‌دهد و این تعبیر زیباتر و شاید درست‌تر قضیه است.

پای حرف خیلی از آن‌ها که در آستانه ازدواج هستند، بنشینیم، این نگرانی را دارند که چطور باید با موضوعی مثل مهریه از یک طرف و شروط ضمن عقد مخصوصا وکالت زنان در طلاق، از طرف دیگر مواجه شوند. آن‌ها که طرفدار گرفتن مهریه زنان هستند، به این اشاره می‌کنند که این تنها سلاحی است که در شرایط فعلی، زنان از آن برخوردارند و به‌عنوان پشتوانه‌ای مالی می‌توانند برای زندگی بعد از طلاق احتمالی روی آن حساب کنند.

از طرف دیگر، طرفداران وکالت زنان در طلاق یا همان که در فرهنگ عموم به‌عنوان حق طلاق شناخته می‌شود، تأکید می‌کنند انتخاب افراد برای وارد و خارج‌شدن از یک زندگی، از هر چیزی مهم‌تر است و انتخاب مهریه به‌جای حق طلاق، می‌تواند مشکلات زیادی در رضایت از زندگی مشترک ایجاد کند. عده دیگری هم هستند که معتقدند می‌توان بین این دو راه‌حل، فقط یکی را انتخاب نکرد و جمع مهریه و حق طلاق را داشت، اما در عین حال، این موضوعی است که نگرانی مردان را سبب می‌شود و می‌گویند اگر قرار باشد هم مهریه را به زنان اختصاص بدهیم و هم حق طلاق را، چه تضمینی هست که ازدواج‌ها با انگیزه مالی انجام نشوند و زنانی نباشند که بلافاصله بعد از عقد ازدواج، برای جدایی و درعین‌حال گرفتن مهریه اقدام کنند؟ خبرآنلاین در گزارشی، نظر چند وکیل دادگستری و کارشناس خانواده را در پاسخ به این سؤال رایج که آیا «زنان با گرفتن وکالت طلاق باید مهریه را ببخشند؟» پرسیده است.

مهریه در برابر حق طلاق، شدنی است؟

مهریه؛ ابزار دفاعی برای زنان

غیرت، وکیل دادگستری در‌این‌زمینه با اشاره به اینکه «طبق مقررات قانونی که برگرفته از شرع مقدس اسلام است، برای ازدواج حتما باید مهریه‌ای که مالی داشته باشد، برای زن در نظر گرفته شود»، به خبرآنلاین می‌گوید: این مهریه انواع مختلفی دارد و می‌تواند مبالغ گوناگونی را شامل شود، اما در شرایط فعلی، آنچه می‌بینیم این است که شرایط موجود سبب شده به‌عنوان مهریه، مبالغ زیادی تعیین شود که به تبع آن، مردان زیادی را در زندان‌ها ببینیم.

او در‌این‌زمینه توضیح می‌دهد: یکی از دلایلی که باعث شده مهریه‌های گزاف در نظر گرفته شوند، یکطرفه‌بودن حق طلاق برای مردان است. در برابر حق مطلقی که برای مردان در نظر گرفته شده، زن امروزی وقتی می‌بیند مجبور است قید زوجیت را حتی وقتی از زندگی‌اش رضایت ندارد، تحمل کند و با اجبار در زندگی خانوادگی‌اش باقی بماند، تصمیم گرفته مهریه سنگینی در نظر بگیرد که با استفاده از آن بتواند در صورت نیاز، مرد را تحت فشار قرار دهد و از او جدا شود.

مهریه و حق طلاق، ابزار دفاعی برای زنان

شرعی هست، اما مفید نیست

اما حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظ‌موسوی، نظر دیگری در‌این‌زمینه دارد. او دراین‌باره می‌گوید: بر‌اساس قواعد مختلفی مانند اراده طرفین در عقد قرارداد، شوهر می‌تواند به همسرش برای طلاق وکالت دهد و این کار غیرشرعی و غیرقانونی نیست، اما مسئله‌ای که از آن غفلت می‌شود، آثار زیان‌باری است که چنین کاری به همراه دارد.

این مشاور ازدواج ادامه می‌دهد: چرا باید در کار خداوند دست ببریم؟ چرا دقت نمی‌کنیم که وقتی خداوند این حق را به مردان داده، حتما حکمتی در این کار وجود داشته؟ حکمت اینکه مردان حق طلاق دارند و زنان نه، این است که زنان احساساتی‌تر هستند و ممکن است با کوچک‌ترین بحث و جدل، کار زوج به طلاق کشیده شود؛ البته درست است که بعضی از مردان احساساتی هستند و برخی زنان عقلانی‌تر رفتار می‌کنند، اما باید نسبت را در نظر گرفت و همان‌طور که می‌بینیم، عموم زنان احساساتی‌تر هستند.

حق طلاق به شرط بذل مهريه

در عین حال، بهمن کشاورز، حقوقدان و وکیل دادگستری در پاسخ به این سؤال که می‌توان مهریه و حق طلاق را در مقابل هم قرار داد، می‌گوید: مهریه و حق طلاق هیچ ارتباطی با هم ندارند. مهریه در مبنای نظریات مختلف، هدیه‌ای است که مرد به همسرش در آغاز ازدواج می‌دهد و این تعبیر زیباتر و شاید درست‌تر قضیه است. تعبیر دیگری نیز وجود دارد که بهتر است درباره آن زیاد بحث نکنیم و به‌هرحال، نتیجه یکی بوده؛ یعنی مهریه حق زن است و حتی می‌تواند تا زمانی که آن را نگرفته، از انجام وظایف زناشویی در قبال شوهر خودداری کند و در این حالت هم نفقه او به عهده شوهر خواهد بود.

او ادامه می‌دهد: حق طلاق، حقی است مقرر برای مرد که زن در موارد خاص از آن برخوردار است؛ مواردی که در قانون مدنی شمرده شده و در قانون حمایت از خانواده هم تصریح شده و در تعبیر نهایی به وجود عسروحرج برای زن تعبیر می‌شود. بااین‌حال، ممکن است زنی از خواستگارش بخواهد که این حق خود را ضمن وکالتی خارج از عقدنامه به‌طور جداگانه به او منتقل کند. مرد می‌تواند این پیشنهاد را قبول کند یا نکند و زن هم می‌تواند همسر مردی که چنین پیشنهادی را قبول نمی‌کند، بشود یا نشود. باید توجه کرد که واگذاری حق طلاق به‌این‌ترتیب به زنان فقط باعث ایجاد تعادل و تساوی بین طرفین می‌شود و درواقع دادن امتیازی به زوجه نیست.

مهریه و حق طلاق، ابزار دفاعی برای زنان

حقوق مساوی، شرایط را بهتر می‌کند

علی توانا، وکیل دادگستری نیز درباره موضوع مهریه و حق طلاق به خبرآنلاین می‌گوید: در کشور ما، مهریه نوعی تعهد مالی است و پذیرش دین عندالمطالبه‌ای است که نه مشروط و معلق و نه موجل است. مهریه درواقع، نوعی تضمین برای زنانی است که با ازدواج، در شرایطی قرار می‌گیرند که مرد هروقت بخواهد می‌تواند او را طلاق دهد.

در چنین شرایطی، زن می‌ماند و مشکلات زیادی که در جامعه برای او وجود دارد. درواقع، مهریه، سرمایه‌ای است که زوجه بتواند با آن یک زندگی متعارف داشته باشد و در شرایطی که فرصت‌های شغلی برای زنان کمتر است، این امکان را داشته باشد که نیاز‌های ضروری مادی زندگی‌اش را برطرف کند. هرچند در‌این‌زمینه متأسفانه افراط وجود دارد و زیاده‌روی‌هایی به چشم می‌خورد که باعث می‌شود به جای اینکه زنان مورد احترام قرار بگیرند، تعیین بالای مبلغ مهریه، شاخص ارزیابی ارزش اجتماعی و فردی آن‌ها شود. درواقع، باید این موضوع فرهنگ‌سازی شود که مبلغ مهریه، میزان علاقه و اعتباری نیست که یک مرد برای همسرش قائل است.

منبع: روزنامه وقایع اتفاقیه

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
27
17
کجای قرآن نوشته شده که زن نباید حق طلاق داشته باشد . کجای قرآن نوشته که زن اگر مورد بی احترامی فحاشی بی پولی خیانت ضرب و شتم تهمت و آزار و اذیتهای شوهر و خانواده اش قرار بگیرد باز هم حق ندارد طلاق بگیرد ؟؟؟؟؟ ما چنین چیزی در قرآن ندیدیم آیا شماها قرآن دیگری می خوانید ؟؟؟؟ حق طلاق بدیهی ترین حق برای زنان است و هرکس که آن را نادیده بگیرد خدا انتقام می گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
اگه حرف هاتون شعار نیست حق طلاق حق مسافرت حق تحصیل رو بگیرید ولی مهر نگیرید
اگه نظرتون غیر از اینه خواهشا دیگه از تساوی زن و مرد حرف نزنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
10
87
مهریه یعنی به خانوم باج بدهی که تو را دوست داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
وای به حال مملکتی که مهر و محبت آدم هایش را بشود با پول خرید
ناشناس
| |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
خخخ مهر چیه کادو تولد براش نخر ببین چه بلایی سرت میاره
ناشناس
| |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
مهریه یعنی یک خانم بعد طلاق یک پشتوانه داشته باشد وبه نامردان محتاج نباشد.
ناشناس
| |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
ناشناس 19:10 کار بکن تا به نامرد محتاج نباشی نه اینکه از یکی دیگه پول بگیری که محتاج نشی
ناشناس
|
France
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
3
74
بنویسید مهریه .....بخوانید قهریه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
53
14
زنان باید همیشه و همیشه تحقیر بشوند چون احساساتی هستند ؟ چرا ؟؟؟ اون هم احساساتی مثل عطوفت و مهربانی و رقت قلب ؟؟ مردان باید همیشه مورد احترام باشند ؟؟؟ در حالی که احساساتی مثل خشم تنفر عصبانیت محکوم کردن دیگران و خیلی احساسات منفی دیگر در مردان خیلی خیلی شدیدتر است بروید پرونده های قتل را مطالعه کنید چقدر مردان به خاطر خشم ناگهانی همسرشون فرزندشون یا فرد دیگری را به قتل رسانده اند به خاطر جای پارک یا به خاطر یک نگاه تند یا به خاطر خیلی مسائل پیش پا افتاده آدم کشته اند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
می خوای ببینی زن ها احساساتی هستن یا نه برو توی دادگاه خانواده ببین چجوری بدون احساسات و بدون هیچ رحمی شوهر هاشون رو برای اخذ مهریه می ندازن زندان




مردها منطقی حرف میزنند ولی احساسی تصمیم میگیرند ... اما زن ها ، احساسی حرف میزنند و مثل یک مامور اعدام کاری که باید بکنند را میکنند ... ( پیکاسو )
ناشناس
| |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
اتفاقا خانم ها از احساسات داغ دوران نامزدی آقایان استفاده می کنند و مهریه های فضاایی می بندند و بعد از چند ماه که عقل مرد سر جایش می آید تازه می فهمه چه کار کرده.
در ضمن اینکه مرد ها احساساتشون رو بروز نمیدن دلیل این نیست که احساسات ندارن مرد هاعمدتا درونگرا هستند .
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
5
75
متاسفانه خواستگاری خانومی رفتم که فکر میکرد خیلی متجدد هستش می گفت حجاب ندارم ,نماز نمی خونم روزه هم نمی گیرم کلی هم از اسلام و قوانینش انتقاد کرد بعد شدیدا به مهریه اعتقاد داشت اونم پانصد سکه.
تو که به هیچی اعتقاد نداری چجوری به مهریه که یک قانون دینی و مذهبیه اعتقاد داری
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
او به پول اعتقاد داشت و مهریه بهانه بود! برادر!
ناشناس
| |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
مهریه را تعیین می کنند چون تنها قانونی است که به نفع زنان است و این به اعتقادات مذهبی آدمها ارتباطی ندارد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
8
30
مهریه سنت عرب جاهلی بود که زن را بعنوان کالا آنهم به تعداد(!) از خانواده اش می خریدند و هنوز به غلط در فرهنگ ما مانده است؛ اگر ازدواج را زندگی مشترک می دانیم و برای زن و مرد حقوق مساوی قائلیم، چرا باید یکی از طرفین این حق و حقوق مساوی زیر بار بدهی برود؟! مخصوصا با قوانین دینی و قضایی که مدافع حق زن است چرا مرد باید از اول بدهکار زن باشد و بخاطر مهریه نتواند حرف حق خود را بزند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
8
22
مگه قدیما زن ها حق طلاق داشتن نداشتن ولی مهریه های سنگین هم در نظر نمی گرفتن به بهانه تضمین
مهریه سنگین یعنی اسیر شدن مرد به دست زن یعنی تسلیم بی چون و جرای زن و خونواده زن شدن یعنی تحقیر و توهین بشنوی و هیچ کاری نتونی بکنی.
فمنیست ها با گریه و زاری و فریب قانون گذارا یه قانون مسخره به اسم مهریه رو چوب کردن تو سر مردا.
مسخره نیست که از روز اول عقد مرد به زن بدهکار بشه و هر وقت زن دلش خواست مرد رو بکنه تو زندون؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
کدوم فمنیست فتوای مهریه رو داده؟! حداقل یکم تحقیق میکردی ببینی مهریه اول فتوا بوده، بعد قانون شده، فقط هم دست مردها در این کار بوده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
4
47
اگه تا آخر مجرد هم بمونم باز هم مهریه رو قبول نمی کنم نه به خاطر جنبه مادیش چون مشکل مالی ندارم برای این قبول نمی کنم چون این کار رو توهین به همسرم و احساسات خودم می دونم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
45
17
این آقایونی که اینجا به مهریه اعتراض می کنند خودشون برای خواهر خودشون و برای دختر خودشون مهریه سنگین تعیین می کنند حق طلاق هم می گیرند چون می دانند در ایران تمام قوانین به نفع مردهاست و حق زنان در اینجا خیلی زیاد ضایع می شود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
با شماست که باور کنی یا نه .دو تا خواهر دارم هر دو تاشون خودشون گفتن به مهریه اعتقاد ندارن و مهرشون چند تا دونه شاخه گل بود حالا بعد شش هفت سال شوهر هاشون خودشون دلشون خواسته , ملک به اسم خواهر هام کردن.اگر نمی کردن هم مشکلی نبود چون هر دو دامادمون اخلاق خوبی دارن و خواهر هام راضی بودن و هستن از زندگیشون
خواهر بزرگم همیشه می گفت مهم اینه که خونه کسی بری که دلت اونجا خوش باشه
؟
| |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
آقای 16:56 خدا را شکر که شوهر هاشون آمهای خوبی هستند ولی اگر آدمهای ناجوری بودند زنشون را اذیت می کردند آزار می دادند آنها را روانی می کردند و طلاق هم نمی دادند چکار می کردید ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
3
60
چقدر چندش آور ِ!!!!! که یک سری بزرگتر توی مراسم خواستگاری دور هم جمع میشن چونه میزنن که مهریه چقدر شیر بها چقدر!!! پدر داماد میگه صد تا سکه پدر عروس میگه دویست تا اومده ندادیم
اکثرا آخرش هم به توافق نمیرسن خانواده داماد میگن نمیتونیم بپردازیم
این اگه معامله نیست پس چیه!

سرتون رو کردین زیر برف؟ این مدل ازدواج کردن دو تا انسانِ
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
4
52
یکی از دلایلی که زن ها شدیدا دنبال تعیین مهریه هستند اینه که نگران آینده شون هستن و میخوان از آینده شون در صورت شکست رابطه اطمینان پیدا کنن
ولی به نظر من راهش مهریه نیست صد در صد اگه یک رابطه شکست بخوره از زن باید حمایت بشه تا زن دچار مشکل مالی نشه و عزتش هم حفظ بشه.شکی در این نیست.
اما راه حلش گرفتن خسارت از مرد نیست.مرد خودش یک شکست خورده است در این ماجرا یعنی یک پای این شکست است
زن هایی که ازدواج نا موفق دارند باید توسط دولت ها حمایت بشوند دولت باید برای اونها مقرری تعیین بکنه و با اولویت خیلی بالا براشون کار مناسب با شان شون مهیا کنه
به نظر من این کاریه که در یک کشور متمدن و سطح بالا میتونه انجام بشه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
مهریه دکان شده واسه یکسری خانوم ها
مهریه رو نقد میکنن شاسی بلند میندازن زیر پاشون دور دور توی خیابون ها دنبال یه مرد ساده لوح دیگه
چند تاش رو خودم دیدم توی محل و همسایه ها و همکارااا
ناشناس
| |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
اونی که منفی داده فکر کنم هر جوری شده فقط می خواد یک پولی از مرد بکنه :-))))))))))))))))))))))
شهرام
|
United States
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
4
20
مگه با این اوضاع اقتصادی کسی ازدواج می کنه که مهریه مطح بشه!
عامل اغلب طلاق ها و عدم تمکین ها که موجب طلاق شده ، همین مهریه هستش. به هر دلیلی زن حالش خراب شد . از فردا دادگاه خانواده. البته حاکمیت هم از رسیدگی به پرونده مهریه کلی کاسبی می کنه. تو هر پرونده کلی پول به حساب خزانه واریز میشه.
پس تا پول میره تو خزانه . قانون مهریه هم هست.
از طرفی یه زن اگه به طرفش اعتماد نداره و از آینده خودش مطمین نیست غلط می کنه ازدواج می کنه. هر وقت با جفتش یه دل شد. بره سر زندگیش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
4
26
خانم عزیز به جای اینکه تمرکزت رو بگذاری روی اینکه چقدر سکه بگیری که شوهرت نتونه طلاقت بده تمرکزت رو بگذار روی اینکه یه آدم حسابی پیدا کنی که جونش هم بگیرن نتونه ازت دل بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
همه پسرها موقع آشنایی آدم حسابی و موجه به نظر می رسند مثل هندونه دربسته هستند ولی بعد از ازدواج معلوم می شه چطوری هستند
ناشناس
| |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
ناشناس 11:19 با تعصب زنانه حرف نزنید ربطی به مرد یا زن بودن نداره همه آدم ها در برخورد اول سعی می کنن بهترینه خودشون رو به نمایش بگذارن چه مرد باشن چه زن اگه کسی بعد از چند ماه نتونه به نقطه ضعف های طرف مقابلش پی ببره از کم هوشی و سادگی خودش هست.اگه باهوش باشی می دونی چجوری طرف مقابلت رو امتحان کنی که لایه های مخفی درونش رو بریزه بیرون و خود واقعیش رو به شما نشون بده
ناشناس
| |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
تو مگه با همه پسر ها آشنا بودی که در مورد همه پسر ها حرف می زنی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
2
30
دو سال پیش جایی خواستگاری رفتم بعد از خواستگاری ,دو جلسه هم برای آشنایی با اطلاع خانواده اش با دختر خانم بیرون رفتم و در مورد مسائل اخلاقی با ایشون صحبت کردم گفتم توانایی من در مهریه این تعداد سکه هست که همان ابتدا سر عقد تقدیم میکنم( تعداد بی ربطی هم نبود)
جلسه بعد پدر دختر خانم یقه منو گرفت گفت تو که پول نداری غلط کردی وقت ما رو گرفتی اگه همون اول می گفتی آسمون جل هستی میگفتیم بهت نععععع
با این برخورد فکر می کنید من دیگه خواستگاری می رم؟ لعنت به اونکه معرف این خانواده بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
30
8
ای کاش تحقیق کنند ببینند چند نفر مرد به خاطر مهریه زندانی هستند . الان که دیگه کسی را به این دلیل زندانی نمی کنند و تحقیق کنند ببینند چند نفر زن به خاطر عدم حق طلاق به فروپاشی روانی رسیدند مثلا خودسوزی کردند - خودکشی کردند - شوهر یا فرزندشون را کشتند افسردگی گرفتند یا ......
به نظر من همینطور که دیگر مردها را به خاطر مهریه زندانی نمی کنند به زنها هم باید حق طلاق و حضانت فرزند و حق تحصیل و اشتغال و مسافرت خارج و حق تعیین مسکن هم بدهند و تمام قاضیهای خانواده هم از زنان نرمال انتخاب کنند (برخی زنان خیلی زن ستیز هستند )
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
1
12
دختر های خوب هم زیادن ولی اکثر دختر ها الان آماده خور شدن یعنی میخوان همه چیز حاضر آماده باشه این ها فقط بیان بر تخت سلطنت زندگی جلوس کنن
چرا مرد با مهریه باید تضمین تداوم زندگی رو بده؟

از کجا معلوم که زن ناسازگار نباشه و زندگی مرد رو خراب نکنه؟

آیا بعد از طلاق اگه دختر مشکل اخلاقی داشت یا مقصر بود بابت خرج هایی که مرد جهت مراسم عروسی و مخلفاتش و اجاره خونه انجام داده خسارت بهش تعلق میگیره؟

حقیقت اینه که زن ها به مهریه به چشم ضمانت نگاه می کنن ولی در ازدواج هیچ ضمانتی نیست فقط باید حواست رو جمع کنی که آدم ناتو به پستت نخوره .
پس مهریه بی معنی است اگه طلاق اتفاق بیفته هر دو طرف باید تاوان مالی و عاطفیش رو گردن بگیرن
ناشناس
|
Bulgaria
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
2
20
مهریه عندالمطالبه یعنی چک روز یعنی مرد به محض قبول کردنش موظف به پرداختش میشه و اگه پرداخت نکنه میفته زندان نمیدونم چرا بعضی پسر ها در فهمیدن این موضوع مقاومت می کنن
فرض کنید دختری مهریه متداول 110 سکه را تعیین کنه که تقریبا یک و نیم میلیارد میشه .ایشون چقدر کار کنه تا همچین پولی دربیاره؟
راه ساده ترش اینه که یدونه پسر هالو پولدار پیدا کنه و چند ماه وقت صرف عاشق شدن پسر بکنه و بعد با قوانین سفت و سخت ایران این مهریه را از حلقوم پسر بکشه بیرون
زیبا نیست؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
4
25
داداش های گلم یک مدت دور ازدواج رو خط بکشید بعدش میبینید که زن ها نه تنها مهریه ازتون نمی خوان بلکه مهریه هم می دن تا باهاتون ازدواج کنن.میگی نه برو هندوستان نمونه اش رو ببین
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
کاملا موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
16
بهترین راهکار برای اینکه کارت به طلاق نکشه اینه که اصلا زن نگیری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
2
17
من حوصله ندارم داستان زندگیم رو بگم شما هم حوصله ندارید بشنوید فقط از تجربه شخصیم همینقدر بهتون بگم که دختری که روی عدد و رقم مهر خیلی وسواس به خرج میده پولکیه. دختر پولکیه هم در طول زندگی کاری میکنه که از زندگی سیر بشی.از ما گفتن دیگه میل خودتون
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار