نجات جانِ دختر مجروح در یک نزاع خانوادگی
کد خبر: ۱۹۹۰۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 December 21    -    ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
یک دختر 16 ساله اهل گتوند که در یک نزاع خانوادگی با ضربات متعدد چاقو به‌شدت مجروح شده بود، از مرگ نجات یافت.

دختر ۱۶ ساله‌ای بامداد شنبه گذشته، به وسیله ضربات متعدد چاقو در نزاع خانوادگی مجروح و با حال بسیار وخیم به اورژانس بیمارستان ۳۲ تختخوابی گتوند مراجعه کرد.

دکتر بقایی از جراحان بیمارستان گتوند دراین خصوص اظهار کرد: بعد از تماسی که با بنده گرفته شد سریعا بر بالین بیمار حاضر شده و با معاینات انجام گرفته متوجه شدیم که خون زیادی از بیمار رفته و هر لحظه ممکن است وضعیت بیمار بدتر شود.

وی افزود: با زحمت بسیار و همکاری پرسنل اورژانس موفق شدیم خونریزی را کنترل کنیم ولی با توجه به اینکه تعدادی از ضربات چاقو عمیق و در محل های حساس بود و با بررسی های انجام شده و آسیب های وارد شده به طحال بیمار به‌ناچار مجبور شدیم به صورت اورژانسی بیمار را به اتاق عمل منتقل کرده و از طریق عمل باز مقدار زیاد خون جمع شده در ناحیه شکم را بیرون بکشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر بیمار فقط دقایقی دیرتر به بیمارستان می‌رسید، با این شدت خونریزی مطمئنا از دست می‌رفت، ولی به لطف خدا و با تصمیم به موقع، سرعت عمل و تجربه کادر درمان اقدامات اولیه و عمل جراحی با موفقیت انجام شد.

جراح عمومی بیمارستان کارون گتوند در ادامه گفت: با اینکه علائم حیاتی بیمار به حالت ثبات رسیده و سطح هوشیاری او طبیعی شده بود ولی با توجه به وضعیتی که بیمار داشت، می بایست تحت مراقبت های ویژه ICU قرار میگرفت لذا بدلیل نبود این بخش در بیمارستان کارون ، مجبور به اعزام بیمار به اهواز شدیم .

وی در پایان اضافه کرد: در آینده ای نزدیک با راه اندازی بخش ICU ، این بیماران بعد از عمل جراحی در بیمارستان کارون گتوند ادامه درمان خود را سپری خواهند کرد.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
1
کی زدش با چاقو؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
ولی دمش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار