علت اصلی جوش زدن کشف شد
کد خبر: ۱۹۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 December 03    -    ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

یک متخصص طب سنتی گفت: جوش یک ضایعه پوستی است که تا حدودی به سبک زندگی برمی‌گردد و سیستم ایمنی سلولی بدن را درگیر می‌کند.

دکتر حسن اکبری گفت: جوش یا آکنه یک ضایعه پوستی است که آبسه یا عفونت محدود پوستی ایجاد می‌کند که معمولاً سر آن سفید و چرکی است و اطراف آن قرمز و ملتهب است و اغلب همراه با درد است و شامل جوش ساده، عفونی، کورک، جوش سر سیاه، جوش سرسفید و جوش سرسرخ می‌باشند.

وی افزود: مهمترین عامل داخلی و عمومی قدرت سامانه ایمنی بدن برای بروز جوش‌ها می‌باشد، چون عامل میکروبی جوش (پروپیونی باکتر) جزو میکروب‌های معمولی ساکن در پوست است و فقط در زمینه آماده بودن محیط داخلی و موضعی بدن قادر به رشد و تکثیر و ایجاد آکنه یا جوش خواهد بود.

این متخصص طب سنتی در خصوص علت‌های دیگر جوش تصریح کرد: هر‌آنچه سیستم ایمنی و سلو‌ل‌های آن را کاهش دهد مانند تغذیه با تعادل انرژی پایین که می‌تواند قدرت سلول‌های ایمنی را در کنترل رشد و تکثیر میکروب پروپیونی باکتر کاهش دهد، در دسته عوامل داخلی و عمومی فرعی جوش زدن قرار گیرند. همچنین علت دیگر جوش، علایم و بیماری‌های معمول همراه مثل یبوست و خشکی پوست روی دست‌ها می‌باشد.


دکتر اکبری بیان کرد: هر جوش یک منبع التهاب برای بدن است و در التهاب‌ها همه سیستم ایمنی سلولی درگیر می‌شوند و واسطه‌های ایمنی زیادی آزاد می‌شوند که هر کدام به نحوی در تحریک تعادل و تقویت این سیستم نقش دارند. لذا می‌توان گفت که هر یک جوش می‌تواند یک مانور سیستم ایمنی تلقی شود و موجب تعادل و تقویت این سامانه بسیار مهم در بدن گردد و جلوی بروز بسیاری از بیماری‌های با واسطه اختلال سیستم ایمنی مثل ام اس و لوپوس و انواع حساسیت‌ها را بگیرد.

وی افزود: بنابراین هدف ما از بین بردن کامل فرآیند جوش زدن نیست بلکه کنترل شدن بیماری و عوارض آن می‌باشد.

دکتر اکبری در پایان خاطرنشان کرد: رفتار و عادات تغذیه‌ای بسیار مهم بوده و ریشه و اساس اصلاح سیستم ایمنی و عملکرد سلول‌های آن و اصلاح عملکرد سلول‌های کبدی و سلول‌های غدد لبابه پوست می‌باشد. ضمناً خرما و بسیاری از گرمی‌ها ممکن است در کوتاه مدت به علت عوامل تحریک موضعی تعداد جوش‌ها را زیاد کنند. اما در درازمدت با تقویت سلول‌های سیستم ایمنی و تنظیم آنها جلوی رشد میکروب پروپیونی باکتر را می‌گیرند و اساس جوش زدن را حل می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اکبر آندوکرینولوژیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
1
7
این آقا بجای بافندگی برای توجیه این پدیده سری به کتاب های یبماری غدد درون ریز علمی و معتبر بزند تا علت پیدایش جوش یا آکنه را متوجه شود و از سرهم بندی لغات غیر مرتبط ادعای کشف غلت جوش را ننماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار