شش بلایی که نباید سر مبل هایتان بیاورید
کد خبر: ۱۹۸۴۳۰
تاریخ انتشار: 2020 December 13    -    ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲

براساس مقایسه کیفیت و قیمت باید بگوییم یک مبل با قیمت کم تا متوسط باید حداکثر 10 سال و مبلی با قیمت بالا باید تا 25 سال یا بیشتر ماندگاری داشته باشد. متاسفانه، بیشتر مردم به مبل های خود توجهی نداشته و درنتیجه، مبل هایشان پیش از موعد خراب می شوند. بیشتر مردم خودشان دوست ندارند مبلشان را خراب کنند اما اگر به آنها توجه نکنند و این بلاها را سرشان بیاورند مبلشان خراب می شود. 

در این متن، به چگونگی انجام تعمیر، ابزار مورد نیاز، فوت و فن های کار و گام های تعمیر مبلمان خواهم پرداخت. اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید همه چیزی که به آن نیاز دارید در این مقاله هست. اما برای استفاده از خدمات تعمیر مبلمان در تهران منزل توسط یک متخصص حرفه ای می توانید از بازار خدمات سنجاق کمک بگیرید. البته قیمت تعمیر مبل هم می‌تواند هدف شما برای جستجو در این بازار پر سر و صدا باشد.

شش بلایی که نباید سر مبل هایتان بیاورید

اگر نمی خواهید یک مبل جدید خریداری کنید، این شش کار را انجام ندهید!

 

همیشه در یک قسمت مبل می نشینید

افراد همیشه به یک جا عادت می کنند و اگر زمان استراحت مان برسد، ناخودآگاه در نقطه مورد علاقه مان دراز می نشینیم و استراحت می کنیم. اما اگر همیشه در یک قسمت از مبل بنشینید، الیاف مبل از هم باز شده و به مرور خراب می شود. بنابراین پس در قسمت های مختلف مبل بنشینید. یک روز در سمت چپ، یک روز در سمت راست، و یک روز در وسط. تقسیم کردن وزن روی مبل باعث می شود یک نقطه آن زودتر خراب نشود. 

شش بلایی که نباید سر مبل هایتان بیاورید

هرگز کوسن ها را نمی چرخانید

اگر می خواهید مبل تان بیشتر عمر کند مرتب کوسن ها را بچرخانید. هرازگاهی آن ها را برگردانده و در قسمت های دیگر قرار دهید. چرخاندن و تعویض مکان کوسن ها باعث می شود شکل خود را حفظ کرده و ماندگاری بیشتری داشته باشند. 

 

شش بلایی که نباید سر مبل هایتان بیاورید

روی مبل می خوابید

مبل جای نشستن است نه خوابیدن. حتی اگر گاهی وسوسه شده اید روی مبل بخوابید، یادتان باشد که مبل برای خواب طراحی نشده. درصورت انجام این کار، پارچه و الیاف مبل از هم باز می شود. گرچه چرت زدن اشکالی ندارد، اما اگر بعد پس از 8 ساعت کار خسته شده اید، بهتر است به اتاق خواب بروید. 

 

هرگز مبل را تمیز نمی کنید

اگر شما هم مثل خیلی از مردم هستید، پس مبل تان زیاد استفاده شده و زود کثیف می شود. حتی اگر کثیف به نظر نرسد، باز هم ذرات غذا، کرک، پوست دست و غیره، روی آن دیده می شود. حتی مبل به ظاهر تمیز هم کثیف است، پس مرتب آن را تمیز کنید. 

 

 

آن را در یک نقطه آفتابی میگذارید 

نور خورشید می تواند بعضی از پارچه ها را سفید کرده، رنگ آن ها را کمرنگ کرده و به پارچه آسیب برساند، بنابراین هرگز مبل خود را در یک نقطه آفتابی قرار ندهید. اگر همیشه پشت مبل به سمت نور باشد، رنگ آن قسمت در مقایسه با قسمت جلو، کمرنگ می شود، یا بالعکس. یا اگر نیمی از آن به سمت نور باشد، همان قسمت در معرض نور کمرنگ می شود. حتی اگر یک کوسن کوچک را روی آن قسمت آفتابگیر مبل بگذارید بعد از برداشتن آن تغییر رنگ را احساس می کنید. مبل را دور از آفتاب گذاشته یا هرازگاهی آن را بچرخانید تا تغییر رنگ ندهد. 

 

لکه ها را تمیز نمی کنید

اگر مبل لکه شد باید به سرعت آن را تمیز کنید. ماندن لکه روی مبل به این معناست که آن لکه هرگز تمیز نمی شود. گرچه این مسئله به جنس پارچه بستگی دارد، اما اگر بلافاصله لکه را تمیز نکنید، مبلتان آسیب میبیند. 



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار