عاقبت غمناک خالق سریال های ماندگار سوریه
کد خبر: ۱۹۸۴۲۰
تاریخ انتشار: 2020 December 13    -    ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کارگردان شناخته شده سریال‌های تلویزیونی در سوریه، در حالی که سال‌های آخر عمر را در خانه سالمندان به سر می‌برد، از دنیا رفت.

کارگردان شناخته شده سریال‌های تلویزیونی در سوریه، در حالی که سال های آخر عمر را در خانه سالمندان به سر می برد، از دنیا رفت.

عاقبت غمناک خالق سریال های ماندگار سوریه

به نقل از الجزیره، علاء الدین کوکش، کارگردان سریال‌های سوری در روزهای اخیر از دنیا رفت.

او در طول ۷۸ سال زندگی‌اش آثار زیادی را نوشت و کارگردانی کرد. سریال‌های او نه تنها در سوریه بلکه در دیگر کشورهای عرب زبان هم خاطره‌انگیز هستند.

خبر مرگ این کارگردان سوری را سندیکای هنرمندان سوریه و دخترش اعلام کرده است اما تاکنون هیچکس دلیل فوت او را رسانه‌ای نکرده است.

علاء الدین کوکش در سال ۱۹۴۲ در محله‌ی قدیمی قیمریه در دمشق متولد شد. او در دانشگاه دمشق فلسفه خواند و در سال۱۹۶۶ برای گذراندن دوره کارگردانی تلویزیون راهی آلمان شد.

سریال‌هایی که کوکش ساخت در سوریه و کشورهای عرب زبان بسیار مورد استقبال بود؛ سریال «ابو کامل» از معروف ترین آثار او برای تلویزیون سوریه است.

او نوعی از درام را در سریال‌های سوری پایه گذاری کرد که همواره در سریال‌های مناسبی ماه رمضان دو یا سه کار تحت تاثیر نگاه و سبک او ساخته می‌شود.

این کارگردان علاوه بر ساخت سریال، ساخت سه فیلم تلویزیونی و کارگردانی چندین تئاتر را هم در کارنامه دارد.

علاء الدین کوکش سال‌های اخیر زندگی‌اش را در یک مرکز نگهدای از سالمندان در دمشق گذراند. او در آخرین مصاحبه خود که در سال ۲۰۱۸ انجام شد گفته بود از محیط خانه سالمندان راضی است و در آنجا کمبودی ندارد، در حالی که حزن و ناراحتی به وضوح در چهره او پیدا بود.

این کارگردان درباره تاثیر مهاجرت بازیگران سوری در کاهش درخشش سریال‌ها صحبت کرده و ابراز امیدواری کرده بود که سریال‌های سوریه بار دیگر رونق گذشته خود را بدست آوردند.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار