پسر بایدن به دردسر افتاد
کد خبر: ۱۹۸۴۱۳
تاریخ انتشار: 2020 December 13    -    ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
به گفته یکی از مقام‌های آشنا به تحقیقات مالیاتی وزارت دادگستری آمریکا از پسر بایدن، در پی صدور یک احضاریه برای "هانتر بایدن" از وی خواسته شده تا اطلاعاتی را مربوط به چندین شرکت از جمله یک کمپانی گاز اوکراینی ارائه کند.

به گفته یکی از مقام‌های آشنا به تحقیقات مالیاتی وزارت دادگستری آمریکا از پسر بایدن،‌ در پی صدور یک احضاریه برای "هانتر بایدن" از وی خواسته شده تا اطلاعاتی را مربوط به چندین شرکت از جمله یک کمپانی گاز اوکراینی ارائه کند.

متن این احضاریه که روز سه شنبه منتشر شد نشان دهنده دقت دادستان‌ها بر روی پرونده تحقیقات مالیات از هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکاست؛ آنها در حال بررسی امور مالی و تجارت بین‌المللی بایدن جوان هستند.

روابط هانتر بایدن با کمپانی گاز اوکراینی بوریسما به پدرش هم مربوط می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که آیا فعالیت بایدن جوان در این کمپانی بخش اصلی تحقیقات فدرال است یا اینکه دادستان‌ها به دنبال اطلاعاتی درباره تمامی منابع درآمدی بایدن جوان در سال‌های اخیر هستند.

هانتر بایدن روز چهارشنبه گذشته تایید کرد که مالیات‌هایش تحت تحقیقات فدرال است. این افشاگری در حالی صورت گرفته که جو بایدن در حال انتخاب اعضای کابینه است و به زودی تصمیم دارد تا شخص مورد نظرش را برای وزارت دادگستری انتخاب کند؛ این همان وزارتخانه‌ای است که بر تحقیقات از بایدن جوان نظارت دارد.

در این احضاریه علاوه بر درخواست برای شفاف سازی روابط بایدن جوان با کمپانی بوریسما،‌ از وی خواسته شده تا درباره روابط و معاملات تجاری‌اش با چین و سایر تبادلات مالی شفاف‌سازی کند و پاسخگو باشد.

سرآغاز این تحقیقات به سال ۲۰۱۸ بر می‌گردد؛ درست یک سال پیش از آنکه جو بایدن کاندیداتوری‌اش را برای ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام کند. در یکی از موارد مربوط به تحقیقات،‌ دادستان‌های فدرال همچنین به بررسی جرم احتمالی پولشویی پرداخته‌اند.

هانتر بایدن گفته که روز سه شنبه تازه متوجه انجام این تحقیقات شده است.

بایدن جوان در ۲۰۱۴ و زمانی به کمپانی بوریسما ملحق شد که پدرش معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود و به وی در رسیدگی به سیاست گذاری خارجی با اوکراین کمک می‌کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و متحدانش مدت‌هاست که البته بدون شواهد و مدارک می‌گویند فعالیت هانتر بایدن در اوکراین بر سیاستگذاری‌های دولت اوباما در قبال این کشور شرق اروپا اثر گذاشته است.

جمهوری خواهان سنا در گزارشی که مربوط به اوایل سال جاری میلادی است گفته بودند که این همکاری با اوکراین مصداق تضاد منافع است اما شواهدی را ارائه نکردند که نشان دهد این سیاست‌ها به صورت مستقیم از جانب فعالیت‌های بایدن جوان بوده است.

به نظر نمی‌رسد که جو بایدن بر این تحقیقات تمرکز کند. وی بدون اشاره و توجه خاص به این تحقیقات روز جمعه به خبرنگاران گفته بود که به پسرش افتخار هم می‌کند.

چندین ماه است که دفتر دادستانی آمریکا در پیتسبورگ در حال جمع‌آوری اطلاعاتی از رودی جولیانی، وکیل ترامپ و سایرین است که بخشی از روند وزارت دادگستری برای دریافت و تحلیل اطلاعات مربوط به اوکراین می‌شود و یکی از آنها درخواست‌هایی از سوی جولیانی است که می‌خواهد این مدارک را به دادستان‌هایی بدهد که درباره هانتر و جو بایدن در اوکراین جمع‌آوری کرده است.

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در فوریه هشدار داد که وزارت دادگستری باید درباره هرگونه اطلاعاتی که از اوکراین می‌رسد، دقت داشته باشد و گفته بود: در اوکراین برنامه‌های زیادی وجود دارد، جریانات متقابل زیادی وجود دارد. هر چیزی که از اوکراین می‌رسد ارزش رسیدگی ندارد.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار