ایده های خوشمزه برای تهیه چند مدل ماکارونی
کد خبر: ۱۹۸۲۴۰
تاریخ انتشار: 2020 December 12    -    ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
انواع بسیاری از ماکارونی در فروشگاه‌ها وجود دارد که چشمان شما معمولاً جذاب‌ترین محصولات را انتخاب می‌کنند: این‌ها همه ماکارونی هستند و به سادگی از طرق مختلف پیچ خورده اند. در واقع، همه چیز خیلی ساده نیست و رئوس مطالب برای پخت و پز اهمیت دارد؛ بنابراین، اگر سس مهم‌ترین مزه در یک ظرف است،

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی«تابناک با تو» - انواع بسیاری از ماکارونی در فروشگاه‌ها وجود دارد که چشمان شما معمولاً جذاب‌ترین محصولات را انتخاب می‌کنند: این‌ها همه ماکارونی هستند و به سادگی از طرق مختلف پیچ خورده اند. در واقع، همه چیز خیلی ساده نیست و رئوس مطالب برای پخت و پز اهمیت دارد؛ بنابراین، اگر سس مهم‌ترین مزه در یک ظرف است، پس شما به یک خمیر با سطح راه راه یا اشکال فرفری نیاز دارید، در شیار‌ها و شیار‌هایی که پر کردن آن‌ها حفظ می‌شود. اگر تأکید اصلی در آشپزی بر طعم ماکارونی باشد، انواع صاف انتخاب می‌شوند.

۱. کاپلینی: موی فرشته

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

کاپلینی با میگو و سبزیجات.

کاپلینی شبیه ماکارونی است ، اما بسیار نازک تر ، قطر آنها به سختی به یک میلی متر می رسد. تقریباً شبیه پشم یا مو است. ضمناً ، در ایتالیایی کلمه "capelli" به معنی "مو" است. و کمترین تنوع این نوع ماکارونی با نام مستعار "موی فرشته" است.
کاپلینی یک ماکارونی ظریف است که بیشتر با غذاهای دریایی و ماهی مطابقت دارد. سس ها برای کاپلینی بسیار سبک و لطیف تهیه شده اند تا ماکارونی در برابر مواد اولیه "از بین نرود".

۲. اسپاگتی

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

اسپاگتی با گوشت قلقلی و سس گوجه .

اسپاگتی کلاسیک ، معروف ترین نوع ماکارونی است. اگر همه پاپاردله و کامپانلا را تشخیص ندهند ، لوله های استوانه ای طولانی با ضخامت متوسط ​​برای همه آشنا هستند. در ایتالیا و در کشور ما این محبوب ترین نوع ماکارونی است. این شیوع با تطبیق پذیری اسپاگتی توضیح داده می شود: هر سسی برای آنها مناسب است ، آنها با هر محصولی ترکیب می شوند و در صورت عدم وجود ورمیشل در آشپزخانه ، حتی در سوپ استفاده می شوند.

۳. بوکاتینی

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

ماکارونی بوکاتینی با سس آماتریکانا.

بوکاتینی ها از نظر ظاهری به ماکارونی های سنتی شباهت دارند ، اما ضخامت بیشتری دارند و داخل لوله سوراخ است. این نوع ماکارونی بسیار متراکم است ، بنابراین صرف استفاده با کره یا پخت و پز با سس های سبک در اینجا کارایی نخواهد داشت. سس گوجه فرنگی باید غلیظ باشد: به گونه ای که بوکاتینی را کامل بپوشاند و مزه دار کند ، به داخل سوراخ آن نفوذ کند. اگر سس غنی از روغن باشد ایده آل است.

واقعیت جالب : در زمان های قدیم ، وقتی پرس پاستا وجود نداشت ، ماکارونی با دست درست می شد و کار بسیار پرزحمت بود. به عنوان مثال ، برای تهیه بوكاتینی ، خمیر را به سوزنهای بافندگی یا سیمهای با قطرهای مختلف می مالیدند ، در طول آن پهن می كردند و سپس میل فلزی را بیرون می كشیدند!

۴. فتوچینی

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

ماکارونی فتوچینی "آلفردو".

Fettuccines مانند اسپاگتی پهن است. روبان های ماکارونی بلند و نسبتاً باریک هستند و با هر غذایی مطابقت دارند: قارچ ، گوشت ، مرغ و ماهی. سرآشپزهای ایتالیایی توصیه می کنند فتوچینی را با سس های خامه ای یا خامه ترش تهیه کنید که مزه خاصی به ماکارونی اضافه می کند.

۵. پاپاردله

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

پاپاردله با سس گوشت.

پاپاردله به شکل فتوچینی است ، اما روبان ها پهن تر و کمی ضخیم تر هستند. این ماکارونی با گوشت های چرب و سس های غلیظ ایده آل هستند.

۶. کامپانلا

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

کامپانلا با پنیر ریکوتو و گردو.

کامپانلا یکی از ماکارونی ها با لبه های مواج ، حتی نامرتب و به شکل مخروطی در می آید و شبیه زنگوله یا گل سوسن است. مرکز توخالی با سس های غلیظ کاملاً پر می شود و همچنین می توان از کامپانلا در سالاد ماکارونی یا به عنوان ماده ای برای تهیه سوپ استفاده کرد.

۷. فوسیلی

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

فوسیلی با سبزیجات در سس گوجه فرنگی.

فوسیلی را می توان با هر سسی پخت - شکل مارپیچی شیارهای زیادی ایجاد می کند که کاملاً سس گوجه فرنگی را نگه می دارد. نکته اصلی این است که سس به اندازه کافی غلیظ باشد . از فوسیلی اغلب در سالادهای ماکارونی نیز استفاده می شود.

۸. فارفاله

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

Farfalle با گوجه فرنگی و ریحان.

ماکارونی Farfalle جالب به نظر می رسد و هر ظرفی را با شکل خود تزئین می کند. این ماکارونی به طرز شگفت انگیزی همه کاره است. آنها برای گراوی های پایه گوجه فرنگی ، سس های خامه ای و سس های پایه روغن زیتون به خوبی کار می کنند. Farfalle تقریباً با تمام محصولات ترکیب می شوند ، همه اینها به تخیل متخصص آشپزی بستگی دارد.

۹. ورمیشل

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

سوپ مینسترون با ورمیشل.

ورمیشل از نظر ظاهری شبیه اسپاگتی است اما نازک تر است. کمی ضخیم تر از Angel Hair است: قطر ماکارونی از ۱.۴ تا ۲ میلی متر متغیر است. سرآشپزهای ایتالیایی توصیه می کنند از ورمیشل در سوپ های سبک استفاده کنند تا باعث رضایت بیشتر آنها شود. اگر می خواهید پاستا بپزید ، سس های سبک بر پایه گوجه فرنگی ، ماهی یا غذاهای دریایی به آن اضافه می شود.

۱۰. روتله

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

سالاد روتله و سبزیجات.

یک شکل روتله سرگرم کننده - به شکل یک چرخ است که نه تنها ظرف را تزئین می کند ، بلکه دارای ارزش کاربردی است. انواع سس ها و همچنین ترکیبات سوپ یا ماکارونی کاملاً در سوراخ های آن حفظ می شود. علاوه بر این ، روتله برای سالاد ماکارونی بسیار مناسب است.

۱۱. اورزو

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

ماکارونی اورزو با قارچ.

Orzo کوچکترین نوع ماکارونی است. بسیار شبیه دانه برنج است و اغلب به عنوان ماده ای در سالاد ماکارونی استفاده می شود. و اگر آن را بپزید ، یک ظرف جالب به دست می آورید - بسته به مواد اضافی در غذا ، اورزو می تواند به عنوان ریزوتو یا پلو اشتباه گرفته شود. همچنین اورزو به سوپ ها اضافه می شود تا بافت سوپ را غلیظ و احساس سیری بیشتری ایجاد کند.

۱۲. دیتالینی

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

سالاد دیتالینی همراه با سبزیجات و تخم مرغ.

دیتالینی نیز به گروه کوچک ماکارونی تعلق دارد. از لوله های شیاردار کوچک بیشتر در سوپ و خورشت با قوام ضخیم (اما نه خامه ای) استفاده می شود. دیتالینی همچنین برای تهیه ماکارونی مناسب است - آنها با انواع سس ها مطابقت دارند. آنها همچنین به سالادها اضافه می شوند.

۱۳. کنچیلی

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

پاستای صدفی یا ماکارونی کنچیلی.

Conquilier نوع نسبتاً جدیدی از ماکارونی است. اگر با پهن کردن خمیر یا پیچیدن آن در اطراف یک میله فلزی ، رشته یا فوسیلی بدست نمی آید ، تهیه پوسته با دست تقریباً غیرممکن است. این نوع با ظهور ماشین های خاص بوجود آمد. Conquille را می توان بیشترین ماکارونی با "سس" نامید. به دلیل سطح ناهموار و شکل پوسته مانند ، سس آنها را از خارج پوشانده و به مقدار زیادی نفوذ می کند.

۱۴. لازانیا

۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی

لازانیا با سس بلونز.

لازانیا قدیمی ترین ماکارونی شناخته شده از دوران باستان است. به نظر می رسد ورقه های تخت پهن با لبه های صاف یا موج دار است . پر کردن می تواند با مواد باقی مانده بدون استفاده از محصولات باشد . دستورالعمل های زیادی برای لازانیا وجود دارد: در هر منطقه از ایتالیا ، آنها چیزی را برای خود قرار می دهند: برش گوشت و پنیر ، برش سبزیجات ، شاخه های سبزیجات و حتی تکه های ماهی و غذاهای دریایی. بنابراین تخیل آشپزی با هیچ چیز محدود نمی شود.

منبع: سیارک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار