تب خندق به کانادا حمله کرد
کد خبر: ۱۹۸۰۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 December 09    -    ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵

تب خندق به کانادا حمله کرد

اختصاصی «تابناک باتو» ـ با مشاهده نمونه‌هایی از بیماری «تب خندق» یا تب سنگر، پزشکان و سازمان‌های خیریه در کانادا، خواهان رسیدگی به وضع بی خانمان‌ها شدند.

تب خندق به وسیله باکتری «بارتونلا» ایجاد می‌شود و در اغلب موارد، بیماری کشنده‌ای نیست؛ اما بسیار ناتوان کننده است.

بنا بر این گزارش، این بیماری نخستین بار در میان سربازان جنگ جهانی اول دیده شد. نام دیگر آن «تب استخوان» است که از طریق مدفوع شپش سرایت می کند و در طول جنگ جهانی اول بیش از یک میلیون تن را آلوده کرد.

تب خندق به کانادا حمله کرد

تب خندق به کانادا حمله کرد

این بیماری همچنین تب های مکرر و علائمی مانند درد در پشت کمر و ساق پا، سردرد و سرگیجه به همراه دارد و نیز ممکن است موجب التهاب پوشش داخلی قلب شود که در این حالت بیماری کشنده ای خواهد بود.

اما هم اکنون پس از گذشت سالیان بسیار از جنگ جهانی اول، مواردی از این بیماری در افراد بی خانمان در کشور کانادا دیده شده است.

تب خندق به کانادا حمله کرد

با اینکه این بیماری مختص زمان جنگ بوده، اکنون در میان کمپ‌های پناهندگان دیده می‌شود. همچنین جوامع غیر صنعتی با این بیماری دست به گریبان هستند، به گونه ای که در سال‌های اخیر، چندین مورد از بیماری تب خندق گزارش شده است.

البته ناگفته نماند که مواردی از این بیماری در میان قشر متوسط و مرفه هم دیده شده است، ولی کارشناسان معتقدند که این بیماری در میان بی‌خانمان‌ها شایع تر است.

تب خندق به کانادا حمله کرد

مجله ژورنال پزشکی کانادا در مقاله‌ای نوشت، مردی چهل و هشت ساله به اورژانس مرکز پزشکی مراجعه کرده که از دو روز پیش درد قفسه سینه داشته و به سختی نفس می‌کشیده است. جای گزش حشره روی پوست وی نیز دیده شد و با معاینات تکمیلی، مشخص شد که به بیماری تب خندق مبتلا گشته و این بیماری باعث التهاب پوشش داخلی قلب وی شده است. این فرد بعد از جراحی تحت درمان با آنتی بیوتیک‌های مختلف قرار گرفت و پس از بهبودی (۳ ماه بستری بودن) از بیمارستان مرخص شد.

اسپارکز، مدیر اجرایی خیریه بی خانمان‌ها در کانادا گفت: بی خانمانی از نظر روحی و جسمی سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند. آنان به کمک‌ها و مراقبت‌های بهداشتی و پیشگیرانه نیاز مبرم دارند؛ بنابراین، با رسیدگی به وضع بی خانمان‌ها، از شیوع بیماری واگیردار جلوگیری و بار سنگینی از روی بخش اورژانس مراقبت‌های پزشکی برداشته خواهد شد.

تب خندق به کانادا حمله کرد

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
4
4
لطفاً کمپ های جدید کانادا رو با عکس و تفسیر نشان بدهید کمپ هاشون معماری فضایی داره فول امکانات !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
جالب بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار