طرز تهیه کیمچی کره ای
کد خبر: ۱۹۷۸۸۸
تاریخ انتشار: 2020 December 08    -    ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
طعم غذاهای آسیایی خاص و فوق العاده اس. حتما شما هم از کسایی هستید که دوست دارن غذاهای جدید آسیایی مثل غذاهای چینی، هندی و کره ای رو امتحان کنن. هر کدوم از غذاهای آسیایی طعم خاص خودشون رو دارن. مثلا همه می دونن که غذاهای هندی اغلب تند هستن یا غذاهای ژاپنی بیشتر با ماهی درست میشن اغلب از نوع غذاهای دریایی هستند.

طرز تهیه کیمچی

طرز تهیه کیمچی«تابناک با تو» -  طعم غذاهای آسیایی خاص و فوق العاده اس. حتما شما هم از کسایی هستید که دوست دارن غذاهای جدید آسیایی مثل غذاهای چینی، هندی و کره ای رو امتحان کنن. هر کدوم از غذاهای آسیایی طعم خاص خودشون رو دارن. مثلا همه می دونن که غذاهای هندی اغلب تند هستن یا غذاهای ژاپنی بیشتر با ماهی درست میشن اغلب از نوع غذاهای دریایی هستن. امروز می خوایم سری به کره بزنیم و یکی از معروف ترین غذاهای کره ای رو بهتون معرفی کنیم. اگر از طرفدارهای غذاهای کره ای باشید، حتما اسم دوکبوکی و کیمچی، از معروف ترین غذاهای کره ای، رو شنیده اید و یا شاید آن ها را در رستوران های کره ای امتحان کرده اید. کیمچی از غذاهای سنتی و ملی کره ی جنوبی محسوب میشه که با سبزیجات مختلف و ادویه های گوناگون درست میشه. طرز تهیه کیمچی خیلی خیلی آسونه و به همین دلیل به جرات میشه گفت هر جا حرف از غذای کره ای باشه کیمچی هم اون جا هست! درسته که کیمچی از غذاهای اصلی کره ای به حساب میاد و اون رو با برنج سرو می کنن، ولی بعضی از کره ای ها کیمچی رو مثل ترشی کنار غذا می خورن. در نتیجه میشه از کیمچی رو به عنوان مخلفات کنار غذا هم سرو کرد. یکی از ویژگی های کیمچی اینه که توش از گوشت و مرغ استفاده نمیشه. پس اگه دنبال یه غذای جدید با سبزیجات تازه هستید کیمچی بهترین گزینه برای شماست. حتما شما هم مشتاق خوردن این غذای خوشمزه و خاص هستید. نیازی نیست کیمچی رو حتما تو رستوران های کره ای بخورید! امروز ما بهتون طرز تهیه کیمچی رو یاد میدیم تا خیلی ساده این غذای خوشمزه رو تو خونه درست کنید و ببینید طعمش چطوره. حتما شما هم از طعم فوق العاده ی این غذا لذت می برید. اگر به دنبال درست کردن غذایی خاص و جدید هستید، با ما همراه بشید تا در ادامه طرز تهیه کیمچی کره ای رو بهتون آموزش بدیم.

طرز تهیه کیمچی کره ای

مواد لازم برای کیمچی کره ای

* کاهوی چینی متوسط 1 عدد
* نمک دریایی 1/4 پیمانه
* آب مقطر یا آب جوشیده به مقدار لازم
* سیر رنده شده 1 قاشق غذاخوری
* زنجبیل تازه رنده شده 1 قاشق چایخوری
* شکر دانه درشت 1 قاشق چایخوری
* سس ماهی یا آب 3 قاشق غذاخوری
* فلفل قرمز کره ای 1 تا 5 قاشق غذاخوری
* ترب سفید 1 عدد
* پیازچه متوسط 4 عدد

مرحله اول: آماده کردن کاهوی چینی (کلم نپا)

۱- کاهو را خرد کنید: ابتدا کلم را به صورت طولی نصف کنید و بعد به چهار قسمت خرد کنید. هر کدام از چهار قسمت را نیز به قسمت های کوچکتر مساوی برش بزنید.

طرز تهیه کیمچی کره ای

۲- کاهوی خرد شده را داخل کاسه ای بزرگ بریزید، نمک را پیمانه کنید و روی آن ها بپاشید. با کمک دست، نمک را روی کاهو پخش کنید و بمالید تا جذب شود و کاهو کمی نرم شود.

طرز تهیه کیمچی کره ای

۳- آب کافی به کاهو اضافه کنید تا روی آن ها را بپوشاند. سپس یک بشقاب داخل کاسه قرار دهید و یک جسم سنگین مانند شیشه یا قوطی روی کاسه بگذارید. اجازه دهید کاهو به مدت ۱ تا ۲ ساعت به همان حالت بماند.

طرز تهیه کیمچی کره ای

۴- بعد از حدود ۱ ساعت، کاهو را بشویید و آبکش کنید. برای این کار کافی است کاهو را داخل سبد ریخته و ۳ بار زیر آب سرد بشویید. کاهو را داخل آبکش بریزید و آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کنار بگذارید تا آب آن کاملا خارج و خشک شود. حالا وقت آن است که ادویه ی مخصوص کیمچی را درست کنید.

طرز تهیه کیمچی کره ای

مرحله دوم: ترکیب ادویه های کیمچی

۱- داخل کاسه ای بزرگ سیر رنده شده، زنجبیل تازه رنده شده، شکر، سس ماهی یا آب را اضافه کنید و با هم ترکیب کنید. سپس فلفل کره ای (gochugaru) را به آن ها اضافه کنید و خوب هم بزنید.

طرز تهیه کیمچی کره ای

۲- حالا زمان آن است که سبزیجات را به همراه ادویه ی مخصوص کیمچی با هم ترکیب کنید: ترب سفید را به صورت دراز دراز نازک برش بزنید و خلال کنید.

طرز تهیه کیمچی کره ای

کاهوی خشک شده را داخل کاسه ای بزرگ بریزید و ترب های خرد شده را به آن اضافه کنید. پیازچه ها را نیز به تکه های مساوی خرد کنید و داخل کاسه بریزید.

طرز تهیه کیمچی کره ای

ادویه های خمیری را که آماده کرده اید نیز به مواد اضافه کنید و همه ی مواد را خوب هم بزنید. به طوری که ادویه ها به صورت یکنواخت سطح تمام مواد را بپوشانند.

طرز تهیه کیمچی کره ای

مرحله سوم: آماده کردن کیمچی کره ای

۱- بعد از آن که مواد کیمچی خوب با هم ترکیب شدند، شیشه ای تمیز مانند شیشه ی سس آماده کنید و مواد آماده شده را به صورت فشرده داخل شیشه بریزید. مواد را روی هم داخل شیشه فشار دهید تا جایی که کاملا فشرده شود. کمی سر شیشه را خالی بگذارید.

طرز تهیه کیمچی کره ای

۲- در شیشه را ببندید و آن را در محیط خانه به مدت ۱ تا ۵ روز رها کنید تا مواد داخل آن آماده شود. هر روز شیشه را بررسی کنید و اگر آماده شده بود، آن را داخل یخچال قرار دهید.

طرز تهیه کیمچی کره ای

۳- روزی ۱ بار در شیشه را باز کنید و با انگشت تمیز و یا قاشق روی سبزیجات را فشار دهید تا مواد زیر آب بمانند و گازهای تولید شده خارج شود.

۴- کیمچی کره ای شما بعد از چند روز آماده است. می توانید آن را با چوب استیک های مخصوص کره ای نوش جان کنید.


نکات کلیدی طرز تهیه کیمچی کره ای

– حتما در طرز تهیه کیمچی از نمک بدون ید مانند نمک دریایی استفاده کنید.

– بهتر است آبی که برای اضافه کردن به مواد کیمچی استفاده می کنید، آب مقطر یا آب جوشیده شده باشد.

– بهتر است در مدت زمان تخمیر یک کاسه زیر شیشه کیمچی قرار دهید. چون ممکن است در طول این مدت کمی از آب از شیشه سر برود.

– کیمچی آماده شده را می توانید تا چند ماه داخل شیشه در یخچال نگهداری کنید و هر زمان خواستید کمی از آن را در کنار غذا میل کنید.

– از آن جا که برای ترکیب مواد اولیه ی کیمچی باید از دست هایتان استفاده کنید تا خوب با هم ترکیب شوند، حتما از دستکش یک بار مصرف برای این کار استفاده کنید.

– دقت کنید که هنگام شستن کاهو، برگ های آن را از هم جدا نکنید.

– در بعضی دیگر از دستورهای آشپزی بعد از آماده کردن ادویه ی مخصوص کیمچی به همراه سایر مواد، آن ها را داخل برگ های درسته ی کاهو می ریزند و آن را می پیچند. در واقع در این دستورها کیمچی را به صورت درسته و نه خرد شده سرو می کنند.

منبع: ایران کوک

برچسب ها: غذا ، کیمچی ، کلم ، چینی ، کلم چینی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار