قوانین طراحی چیدمان منزل
کد خبر: ۱۹۷۸۶۴
تاریخ انتشار: 2020 December 10    -    ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
قبل از اصولی که در مورد انتخاب درست رنگ، بافت، سبک دکور و اشیای متناسب با سبکی که بر می‌گزینید، ریاضیات و تناسب ریاضی نقش بسیار مهمی در چیدمان منزل شما دارد. یک چیدمان اصولی بر مبنای اصول ریاضی، فرمول‌های ساده‌ای دارد که اگر آنرا فرا بگیرید میتوانید متناسب با فضایی که در اختیار دارید دکور زیبایی را به وجود آورید.

قوانین و ایده هایی برای طراحی چیدمان منزل

قوانین و ایده هایی برای طراحی چیدمان منزل«تابناک با تو» - طراحی و چیدمان منزل امر دشواری است که افراد این روزها به دنبال مطالعه مطالب مرتبط در مورد آن هستند تا بتوانند یک فضای دلنشین در بخش های گوناگون خانه داشته باشند و داشتن یک دکوراسیون زیبا و جذاب تنها با دانستن قوانین و اصول چیدمان میسر می شود.

چیدمان منزل

قبل از اصولی که در مورد انتخاب درست رنگ، بافت، سبک دکور و اشیای متناسب با سبکی که بر می گزینید، ریاضیات و تناسب ریاضی نقش بسیار مهمی در چیدمان منزل شما دارد. یک چیدمان اصولی بر مبنای اصول ریاضی، فرمول های ساده ای دارد که اگر آنرا فرا بگیرید میتوانید متناسب با فضایی که در اختیار دارید دکور زیبایی را بوجود آورید و از این که منزل خود را به محیطی تبدیل کنید که در آن تنها اشیا بی هیچ تناسبی در کنار هم قرار گرفته اند، دوری کنید.

وقتی که صحبت از دکوراسیون داخلی می شود منظور نحوه چیدمان و انتخاب مناسب وسایل قسمت های گوناگون خانه من جمله قسمت پذیرایی و نشیمن، اتاق ها، آشپزخانه، حمام و دست شویی می باشد. در واقع برای یک چیدمان اصولی و زیبا لازم است بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون را بدانید تا حتی اگر مدتی مدید هم تغییری در چیدمان منزل ایجاد نکردید، باز هم از فرم خانه خویش خسته یا از انتخاب جزئیات آن پشیمان نشوید.

قوانین و ایده هایی برای طراحی چیدمان منزل

سبک های چیدمان منزل عروس ایرانی

برای چیدمان منزل سه سبک مدرن، کلاسیک یا سنتی و تلفیقی پیشنهاد میشوند:

- در سبک مدرن چیدمان منزل بیشتر از رنگ های روشن استفاده می شود و سادگی در آن حکمفرما است. تمرکز بیشتر روی روش چیدمان وسایل است تا خود وسایل. در این سبک وسایل دکوری و مجلل کم تر بکار میرود و بیشتر وسایل، دارای خطوط منظم و صاف هستند. بدین ترتیب سبک مدرن برای خانه های آپارتمانی کوچک و علاقمندان به دکوراسیون ساده بیشتر پیشنهاد می شود.

- سبک سنتی یا کلاسیک چیدمان منزل بر پایه وسایل سنتی بنا شده و در آن دکوری ها نقش بیشتری ایفا می کنند. رنگ ها غالبا در این طرح طلایی، زرشکی، سبز تیره و بادمجانی هستند. بنابراین در این سبک آزادی بیشتری برای انتخاب رنگ دارید.

- سبک تلفیقی برای خانه عروس و داماد و چیدمان منزل عروس بیش از دو نوع قبلی پیشنهاد می شود به دلیل آن که این سبک برای مواقعی که اختلاف سلیقه ای بین زوجین وجود دارد بسیار کارگشا و کارآمد است. سبک طراحی تلفیقی عموما از ترکیب دو یا چند سبک و عموما جمع نقاط قوت و مثبت آنها در کنار هم تشکیل می شود. این سبک امروزه در ایران طرفداران فراوانی پیدا کرده، به ویژه که در انتخاب رنگ آزادی عمل بسیاری به طراح و ساکنان منزل می دهد.

ایده هایی برای تغییر دکوراسیون و چیدمان منزل

طراح های منزل از قانون خاصی پیروی نمی کنند و قانون های سختی وجود ندارد. ما باید خلاقیت، اکتشافات و تصورات را بالا ببریم. در ادامه انواع ایده ها برای طراحی چیدمان منزل را برای شما شرح میدهیم:

>> جایگاه بوفه در منزل:

در زمان چیدمان منزل، بهتر است پیش از این که مکان قرار دادن بوفه و ویترین را مشخص کنید در نظر بگیرید که چه نوع ویترین و بوفه ای با سبک محیط دکوراسیون شما همخوانی دارد و آن را تهیه کنید. در صورتی که ویترین سبک کلاسیک را انتخاب و خریداری کنید باید مبلمان منزل شما هم با آن همخوانی داشته باشد و کلاسیک باشد و در صورتی که مبلمان مدرن و راحتی در منزل خود دارید بهتر است از ویترین های مدرنی که در بازار موجود است استفاده کنید.

قوانین و ایده هایی برای طراحی چیدمان منزل

با توجه به هدفی که بوفه ها و ویترین ها در چیدمان منزل دارند بهتر است نزدیک سالن غذاخوری و پذیرایی قرار داده شوند و درصورتی که فضای خانه شما کوچک است ویترین آینه دار میتواند فضای خانه شما را بزرگ تر نشان دهد و بهتر است که از کریستال های زیاد در ویترین خود استفاده نکنید. شما خیلی راحت می توانید بوفه و ویترین خود را با ست غذاخوری پذیرایی هماهنگ کنید تا زیبایی بیشتری به محیط بدهید. حتی میتوانید ترکیب رنگی آن ها را هماهنگ کنید تا جلوه بیشتری داشته باشد. کنار دیوار ها معمولاً جای خوبی برای گذاشتن ویترین هستند و اگر شما آدم خلاقی باشید میتوانید در بهترین مکان ها آن را بگذارید و به جای ظرف های دکوری از گلدان هم استفاده کنید.

>> وسایل اضافه را در اتاق استراحت بگذارید:

برای چیدمان منزل، خانه را زیاد با وسایل شلوغ نکنید و فضا برای مانور بگذارید. این خبر خوبی است برای افرادی که می خواهند از بودجه کم استفاده کنند و لازم نیست همه ی فضاهای خانه را با وسایل پر کنید. بودجه را صرف وسایل زیاد نکنید بلکه صرف وسایل با کیفیت کنید.

>> تلویزیون و شومینه نقاط کانونی در نشیمن:

شومینه و تلویزیون نقاط کانونی فضای یک نشیمن محسوب می شوند. در نحوه چیدمان منزل وجود آن ها را بهانه کنید و یک ست مبلمان را در اطراف آن ها بچینید و بخش دیگر فضا را برای فضای غذاخوری و یا سری دوم مبلمان در نظر بگیرید. با این کار امکان جدا کردن فضای تماشای تلوزیون و فضای صمیمی گفت و گو برای خانواده وجود خواهد داشت.

قوانین و ایده هایی برای طراحی چیدمان منزل

>> ایجاد درخشندگی با وسایل متناسب:

بستگی به شخصیت شما دارد که از چه وسایلی برای چیدمان منزل استفاده کنید. هر چه بیشتر تلاش کنید نتیجه بهتری هم می گیرید. هماهنگی وسایلی که با هم متناسب نیستند جلوه زیبایی به منزل نمی دهد، مانند صندلی مربعی یا یک قفسه کتاب و یک لوستر بزرگ در یک اتاق منظم نتیجه خیلی رضایت بخشی ندارد.

>> چه طور وسایل را با فرش تنظیم کنید:

در چیدمان منزل، سه راه تنظیم وسایل با فرش وجود دارد. فرش به اندازه کافی بزرگ باشد که همه سطح زمین را فرا بگیرد، این سبب می شود که منزل اشرافی تر به نظر بیاید. میتوانید ۱۲ تا ۱۸ اینچ سطح زمین را خالی بگذارید. اگر شما اتاق کوچکی دارید پهن کردن یک فرش برترین انتخاب است تا پهن کردن قالیچه های کوچک. فقط پایه های جلویی صندلی ها را روی فرش قرار دهید.

>> تخت های جک دار و کشویی:

در چیدمان منزل نقلی و کوچک با استفاده از تخت های جک دار و کشویی شما فضای کافی برای ذخیره کردن لوازم اضافی خواهید داشت.

قوانین و ایده هایی برای طراحی چیدمان منزل

>> عسلی های کشویی:

در چیدمان منزل نقلی میتوانید از میزهای عسلی کشودار بهره ببرید. در صورتی که میزهای عسلی، دارای کشو باشند به راحتی میتوان از آنها به منظورهای مختلف استفاده کرد. نظم دادن به وسایل داخل اتاق نشیمن یکی از فواید میزهای عسلی کشودار به شمار می رود.

>> در انتخاب های خود تنوع داشته باشید:

داشتن تم مخصوص اتاق یکی از مهم ترین نکات در تعیین چیدمان منزل است؛ ولی این هیچ وقت به این معنا نیست که باید تمامی محصولات یک شکل و یک طرح داشته باشند. گاهی امکان دارد برخی به اشتباه این تعبیر را داشته باشند که وجود تناسب بین محصولات سبب کاهش میزان تنوع می شود؛ این بیان نادرستی از داشتن زمینه دکوراسیون مناسب است که بعضی به اشتباه و برای فریب مخاطب به منظور افزایش فروش محصولات خود القا می کنند.

قوانین و ایده هایی برای طراحی چیدمان منزل

>> توجه ها را معطوف بخود کنید:

قطعا در چیدمان منزل یک مورد خیلی خاص وجود دارد که میخواهید توجه همه افراد را حداقل یک بار و در نگاه اول به آن جلب کنید. برای این کار بهتر است به موقعیت های ورودی به اتاق توجه داشته باشید و سعی کنید چیدمان دکوراسیون را بگونه ای انجام دهید که بعد از ورود به اتاق نخستین چیزی باشد که در نگاه مخاطب می آید. بهتر است، سعی کنید چند وسیله شاخص را برای این کار انتخاب نمایید تا تناسب و توازنی بین تمامی وسایل تزئینی و دکوراسیون اتاق شما برقرار شود.

>> وسایل بلا استفاده را دور بریزید:

فضای بخش های گوناگون منزل را با وسایلی پر کنید که برایتان جذاب و خاطره انگیز هستند همینطور بهتر است وسایلی را که استفاده نمی کنید یا از آنها خوشتان نمی آید را دور بریزید و آنها را به طورل کامل از چیدمان منزل خود حذف نمایید.

قوانین و ایده هایی برای طراحی چیدمان منزل

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار