تاجر کفش آخرین قربانی کلاهبردار ایرانی در شبکه اجتماعی واتس آپ
کد خبر: ۱۹۷۷۱۱
تاریخ انتشار: 2020 December 05    -    ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از دستگیری کلاهبرداری که با ترفند تجارت بین المللی از یک تاجر کفش کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

تاجر کفش آخرین قربانی کلاهبردار ایرانی در شبکه اجتماعی واتس آپ

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: شخصی با در دست داشتن دستور قضائی مبنی بر شناسایی متم به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد، با فردی که مدعی بود تاجر بین المللی است از طریق شبکه اجتماعی واتساپ آشنا شده است و مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

وی بیان داشت: شاکی در ادامه اظهار داشت، در شبکه اجتماعی واتساب با شخصی که خود را از تاجران به نام معرفی کرده بود آشنا شدم و باتوجه به اعتمادی که به این فرد پیدا کرده بودم، قرار شد که در خصوص خرید و فروش کفش بصورت عمده و تجارت بین المللی با یکدیگر همکاری کنیم و من مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال وجه نقد به حسابی که وی اعلام کرده واریز کردم و پس از واریز وجه دیگر پاسخی از سوی آن شخص دریافت نکردم.
رئیس پلیس فتا عنوان کرد: علیرغم اینکه مجرم با زیرکی تمام از طریق حساب بانکی یک شاگرد کفاشی در یکی از استان های غربی کشور مبلغ را بصورت نقدی دریافت کرده تا پلیس شاگرد کارگاه کفاشی را متهم ردیف اول پرونده بداند، با هوشیاری افسران سایبری پلیس فتا ردپای کلاهبردار در فضای مجازی شناسایی و با هماهنگی قضائی متهم در مخفیگاهش در یکی از شهرهای حاشیه ای تهران دستگیر و در مخفیگاهش تجهیزات الکترونیکی کشف شد.
سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه متهم در پس از انقال به پلیس فتا به جرم ارتکابی خویش اعتراف کرد، و اظهار داشت با این روش از افراد زیادی سرقت کرده است، ادامه داد: بررسی های پلیسی برای کشف سایر جرائم در دستور کار قرار دارد.
این مقام سایبری به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت دریافت و یا ارائه خدمات در فضای مجازی حتما از هویت و موقعیت اجتماعی طرف دیگر معامله مطلع و اطمینان کامل پیدا کنید و از پرداخت مبلغ بیعانه خودداری کنید.

جام جم آنلاین

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار