محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز آغاز شد/ بوشهر و گناوه نارنجی هستند
کد خبر: ۱۹۷۶۶۸
تاریخ انتشار: 2020 December 05    -    ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
پس از گذراندن دوره محدودیت‌های کرونایی از اول تا ۱۴ آذر، اکنون این محدودیت‌ها با تغییر رنگ بندی شهرستان‌ها وارد مرحله‌ای دیگر شده است.

محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز آغاز شد/ بوشهر و گناوه نارنجی هستند

پس از گذراندن دوره محدودیت‌های کرونایی از اول تا ۱۴ آذر، اکنون این محدودیت‌ها با تغییر رنگ بندی شهرستان‌ها وارد مرحله‌ای دیگر شده است.

محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز آغاز شد/ بوشهر و گناوه نارنجی هستندپس از دو هفته اجرای طرح محدودیت کرونایی در کشور و در پی آن استان بوشهر، اکنون شرایط جدیدی برای محدودیت‌ها تعریف شده است.

بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، اکنون از ۱۰ شهرستان استان بوشهر، بوشهر و گناوه در شرایط نارنجی کرونا هستند و شهرستان‌های دشتستان، دیلم، تنگستان، دشتی، دیر، کنگان، جم و عسلویه در شرایط زرد قرار دارند.

در محدودیت‌های کرونایی پیشین، که از اول تا چهاردهم آذر اجرا شد، بوشهر قرمز، دیر زرد و هشت شهرستان دیگر در شرایط نارنجی بودند.

طبق اطلاعیه شماره ۴ قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، برآورد‌های علمی و تخصصی، بر این واقعیت تاکید دارد که شرایط کنونی، کاملاً شکننده بوده و با کمترین سستی و سهل انگاری در اجرای دستورالعمل ها، دوباره به حالت نامطلوب قبلی بازخواهد گشت و در آن صورت، اعلام مجدد وضعیت قرمز در این شهر‌ها و اجرای کامل محدودیت‌ها و تحمل دشواری‌های ناشی از آن برای عموم مردم اجتناب ناپذیر خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه، تغییر شرایط شهر‌های مختلف، به منزله عادی شدن وضعیت نبوده و از روز شنبه هفته آینده، محدودیت‌ها در همه شهر‌های کشور متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هرشهر که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است، مجدانه اعمال خواهد شد.

نحوه تردد خودروها

بر همین اساس، از امروز همچنان ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی، به شهر‌های قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودرو‌های شخصیِ پلاک بومیِ شهر‌های قرمز و نارنجی به سایرشهر‌ها ممنوع است و سایرمحدودیت‌های پیش بینی شده درخصوصِ ترددها، منطبق بر طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

همچون دو هفته قبل، تردد شبانه خودرو‌های مشمول، از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد، درهمه شهر‌های قرمز و نارنجی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، ممنوع است و در مورد متخلفین براساس تشخیص دوربین‌های پلیس، جریمه صادر و اعمال قانون می‌شود.

محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز آغاز شد/ بوشهر و گناوه نارنجی هستند

فعالیت مشاغل چگونه است؟

همچنین، محدودیت‌های پیش بینی شده برای فعالیت اصناف و مشاغل و سایر فعالیت‌ها، متناسب با وضعیت جدید اعلامی شهر‌ها (قرمز، نارنجی و یا زرد) با جدیت اعمال می‌شود.

گروه‌های شغلی ۱ و ۲ در شهر‌های نارنجی امکان فعالیت دارند.

ادارات و دستگاه‌های دولتی ضروری در شهر‌های نارنجی، با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا یک سوم (۳/۱) کارکنان و دستگاه¬های غیر ضرور تا یک دوم (۵۰%) کارکنان فعالیت می‌کنند.

برگزاری جلسات اداری در فضای سربسته شهر‌های زرد حداکثر تا سقف ۳۰ نفر، در شهر‌های نارنجی ۲۰ نفر و قرمز ۱۵ نفر، با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، صورت می‌پذیرد.

همه مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی، حوزه‌های علمیه در شهر‌های زرد، نارنجی و قرمز تعطیل بوده و خدمات را به صورت غیر حضوری ارائه می‌کنند.

برپایی نماز‌های جمعه، مراسم‌های مذهبی و آئینی در شهر‌های زرد، نارنجی و قرمز کماکان امکان‌پذیر نمی‌باشد.

فعالیت مساجد فقط در شهر‌های زرد بلامانع است.

نحوه آموزش بر عهده شورای هر مدرسه

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر اعلا کرده است: با توجه به تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا و تغییر وضعیت همه شهرستان‌های استان به نارنجی یا زرد، شیوه فعالیت مدارس از روز شنبه ۱۵ آذر تا پایان هفته بر عهده شورای هر مدرسه و بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش است. همان‌طوری که در اطلاعیه‌های قبل اعلام شد، اولویت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری است.

در اطلاعیه آموزش و پرورش بوشهر نوشته شده است: در صورت تصمیم شورای مدرسه به روش حضوری، رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی الزامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار