جزئیات جدید از ماجرای نوزادی که زنده شد
کد خبر: ۱۹۷۶۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 December 04    -    ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
دادستانی ایلام برای روشن شدن ماجرای نوزاد آبدانانی که به دلیل اشتباه پزشکی، گواهی فوتش صادر شده بود، مهلت 48 ساعته داده است. از روز گذشته ویدیویی در شبکه‌های مجازی ایلام در حال انتشار است که نشان می‌دهد نوزاد ۵۱ روزه آبدانانی پس از اعلام فوت و صدور گواهی و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می‌گیرد.

جزئیات جدید از ماجرای نوزادی که زنده شد/ مهلت 48 ساعته دادستانی ایلام به علوم پزشکی

دادستانی ایلام برای روشن شدن ماجرای نوزاد آبدانانی که به دلیل اشتباه پزشکی، گواهی فوتش صادر شده بود، مهلت 48 ساعته داده است.
از روز گذشته ویدیویی در شبکه‌های مجازی ایلام در حال انتشار است که نشان می‌دهد نوزاد ۵۱ روزه آبدانانی پس از اعلام فوت و صدور گواهی و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می‌گیرد.

هنگامی که والدین فرزند خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود ۱۷۵ کیلومتر از ایلام، انتقال می‌دهند مسئول غسالخانه آبدانان متوجه تپش قلب نوزاد می‌شود و عملیات احیاء نوزاد را شروع می‌کند.

پس از حضور اورژانس بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان، زنده بودن نوزاد تایید و برای مراقبت بیشتر به بیمارستان انتقال داده می‌شود.

نوزاد هیچ گونه بیماری مادرزادی و ژنتیکی ندارد

مراد ایمانی پدر نوزاد ۵۱ روزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بچه‌ی من هیچ گونه بیماری مادر زادی ندارد و تنها زمان به دنیا آمدن به علت کمبود اکسیژن در بیمارستان احیا شده است و تمامی آزمایشات دال بر سالم بودن بچه است.

وی افزود: چند روز پیش بچه را به علت تشنج به بیمارستانی در آبدانان بردیم که به علت کمبود امکانات از آن جا نوزادمان را به بیمارستان امام استان ایلام انتقال دادند؛ آنجا به دلیل عدم رسیدگی و نگه داشتن نوزادمان با حال وخیم در بخش عمومی، متاسفانه با کمبود اکسیژن مواجه می‌شود و نوزاد به کما می‌رود.

پدر نوزاد ادامه داد: نوزاد بعد از سه روز در کما اطلاع دادند که فوت شده است و ما برای تحویل جنازه به بیمارستان رفتیم که از ما خواستند کتبا بنویسیم از تیم پرستاری هیچ شکایتی نداریم؛ بعد از اینکه نوزادمان ۲ ساعت و نیم در سردخانه بود از ایلام تا آبدانان (۱۷۵ کیلومتر) با ماشین خودم نوزاد را به غسالخانه انتقال دادم.

وی گفت: در غسالخانه، غسال متوجه علائم حیاتی نوزاد می‌شود که به اوژانس رسول اکرم (ص) اطلاع و بعد از تایید برای مراقبت بیشتر به بیمارستانی در آبدانان انتقال داده می‌شود و از آنجا نوزادمان را به اهواز انتقال دادند.

ایمانی افزود: نوزادمان در بخش آی سی یو بستری است؛ از مسوولین مربوطه میخواهم که توجه و دقت خود را برای اینجور موارد بالا ببرند و از اخبار و اطلاعات نادرست به مردم خودداری کنند.

هنگام غسل دادن متوجه ضربان قلب نوزاد شدم

مرتضی بیگی غسال ایثارگر آبدانانی در گفتگو با فارس، در این باره گفت: طبق معمول هر روز، برای غسل جسد به غسالخانه رفتم و با نوزادی ۵۱ روزه روبرو شدم.

وی افزود: هنگام غسل دادن متوجه ضربان نوزاد شدم و با توجه به آموزش‌هایی که قبلاً در هلال احمر دیدم، نوزاد را احیا کردم و بعد با کمک اورژانس او را به بیمارستان منتقل کردیم.

تشکیل تیم ویژه پیرامون بررسی موضوع

رضا امیری مقدم جانشین دادستان استان ایلام در گفتگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: به دستور دادستان تیم ویژه متشکل از دادستانی، بازرسی و نظام پزشکی تشکیل تا سریع به موضوع ورود و نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند.

وی افزود: دادستانی به علوم پزشکی برای روشن شدن ماجرای نوزاد آبدانانی ۴۸ ساعت مهلت داده است.

عدم پاسخگویی مسوولین

پس از گذشت بیش از ۲۰ ساعت از این اتفاق، تاکنون مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اظهار نظری در این خصوص نکرده اند و موضوع را در دست بررسی اعلام می‌کنند که تلاش‌های خبرنگار فارس برای یافتن جوابی منطقی، تاکنون بی نتیجه مانده و در صورت ارائه پاسخ، منتشر خواهد شد.
فارس نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
1
6
رییس بیمارستان را اعدام کنید. دکترهای از خدا بیخبر از خود متشکر
در ضمن نگران مهاجرت این دکترها به خارج نباشید بخدا آنجا کاه هم بار اینها نمیزنند و بشدت درآمدشان در آنجا پایین است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
3
آقایون ک خانومای زحمت کش و مدافع سلامت و جان مردم هر روز هزاران نفر رو اینجوری میفرستن اون دنیا و این چیز جدیدی نیست منتهی خدا کمک کرده این بچه زنده بمونه تا نمونه ای از روسیاهی این فرشتگان سفید پوش رو ثابت کنه
تازه باید منتظر بیانیه کادر درمان و کلا علوم پزشکی ایلام باشین که تمام قد از عملکرد پزشک و پرستارای اون بیمارستان دفاع بکنن و با چندتا اصلاح پزشکی که عموما کسی ازش از مردم سردرنمیارن سر و ته ماجرا رو هم بیارن
تازه این که چیزی نیست به خدای یکتا قسم اولین چیزی که در آموزش پزشکا و پرستاران توی بیمارستان ها بهشون تو دوران دانشجویی یاد میدن اینه که اگه کسی مرد شما بهش کمک کردین و اونا معتقدن باید کسی زنده بمونه و براش تلاش کنن که واقعا ارزش داره زنده بمونه و خلاصه افکار خطرناک و مزخرف و این ماجرایی که من تعریف کردم حاصل یک تحقیق دانشجویی خودم هستش که در بیمارستان ها به عینه به چشم دیدم
برای تحقیق به بیمارستان های مختلفی رفتم و واقعا با افکار این کادر خدوم و زحمت کش آشنا شدم

مدافعان سلامت مردم اینان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار