افرادی که به این بیماری دچارند، کمتر کرونا می گیرند
کد خبر: ۱۹۷۶۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 December 04    -    ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
محققان بر اساس نتایج یک مطالعه ادعا می‌کنند که خطر ابتلا به کرونا در افراد مبتلا به آسم ۳۰ درصد کمتر از سایرین است.

محققان در این مطالعه که روی ۳۷ هزار نفر انجام شده، نسبت بالاتری از ابتلا به آسم را در گروهی که نتیجه آزمایش کرونای آنها منفی بود، پیدا کردند.

افرادی که به این بیماری دچارند، کمتر کرونا می گیرند

این موضوع نشان می دهد که عوامل مختلفی در ارتباط با این وضعیت شایع ریه، به نوعی اثرات ویروس کرونا را بی اثر کرده یا از تکثیر آن جلوگیری می کنند.

نویسندگان این مطالعه اظهار داشتند که این موضوع می تواند به دلیل استفاده از داروی ضد التهابی به نام «کورتیکواستروئیدها» باشد که معمولاً به صورت استنشاقی استفاده می شوند.

محققان تاکید می کنند که بیماران آسمی باید در طول همه گیری، داروهای توصیه شده را مصرف کنند.

آنها خاطر نشان کردند که «آسم برونشی» (وضعیت شدید آسم) در بیماری کووید-۱۹ سال ۲۰۱۹ به اندازه کافی ارزیابی نشده و تنها مشاهده شده است بیمارانی که از پیش به آسم مبتلا بودند، کمتر به کرونا مبتلا می شوند.

محققان سه نظریه اصلی را در مورد اینکه چرا نتیجه آزمایش کرونای افراد مبتلا به آسم کمتر مثبت می شود، ارائه می دهند.

اول اینکه این تفاوت ممکن است جامعه شناختی باشد، زیرا به ویژه به افراد مبتلا به وضعیت های تنفسی هشدارهای شدیدی در مورد خطر قرار گرفتن در معرض این ویروس داده شده است.

نظریه دوم مربوط به «آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین» (ACE۲) است؛ آنزیمی که به غشای سلولی سلول های واقع شده در رگ ها، ریه ها و سایر اندام ها می چسبد و به عنوان دروازه ای برای عفونت ویروس کرونا شناخته می شود.

ACE۲ اساساً یک گیرنده در سطح سلول ها است که به ویروس کرونا متصل می شود و به آن اجازه می دهد وارد سلول ها شود و آنها را آلوده کند.

اما وضعیت های تنفسی مانند آسم با کاهش قابل توجهی در بیان ACE۲ همراه هستند، به این معنی که احتمال آلودگی به عفونت کرونا کمتر می شود.

بالاخره اینکه «کورتیکواستروئیدهای استنشاقی» (ICSs) که درمان خط اول برای بیماران مبتلا به آسم دائم محسوب می شوند نیز بیان گیرنده ورودی ویروس کرونا به نام ACE۲ را کاهش می دهند. این موضوع پیش از این در یک مطالعه که در سال جاری انجام شد نیز مشخص شده بود.

اما این موضوع که آیا استفاده از درمان های «کورتیکواستروئیدهای استنشاقی» (ICSs) که به طور رایج استفاده می شوند، می تواند از عفونت ایجاد شده توسط SARS-CoV-۲ پیشگیری کنند یا خیر هنوز یک سوال مهم است.

به گزارش ایرنا، گزارش وزارت بهداشت حاکی از آن است که اکنون شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به کرونا در کشور به ۴۸ هزار و ۲۴۶ نفر رسیده است و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. آمار مرگ کرونا در ایران از ۱۰ آبان به بالای ۴۰۰ نفر رسید و اکنون بعد از حدود یک ماه دوباره به زیر ۴۰۰ نفر کاهش یافته است.

کرونا تاکنون بیش از ۶۳ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر نیز فوت کردند.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
1
2
نیازی به این همه تحقیق نیست. دقیقا به همان دلیلی که سیگاری
ها و... کمتر مبتلا می شوند اما در صورت ابتلا به شدت گرفتار شده و زمان زیادی طول میکشد تا بهبود یابند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
2
اطلاعات داده شده صحیح نیست بستگی به نوع اسم دارد تنها در اسم مزمن است که از کورتیکواسترویید ها استفاده می شود در اسم حاد که از شیوع بیشتری برخوردار است از برونکودیلاتورها و داروهای دیگر استفاده می شود که ربطی به کورتیکواسترویید ها ندارد بهر حال کورتیکو استروییدها سیستم دفاعی ریه را تضعیف می کند و در مواردی که در گیری ریه شدید است ممکن است وضعییت را بدتر کند بهر حال وظیفه خود دانستم که باطلاع برسانم که هر دارویی را نمی توان بدون توجه مصرف کرد و انرا توصیه کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار