پنج قطعه جواهرات شگفت‌انگیز مهاراجه‌های هندی
کد خبر: ۱۹۷۵۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 December 05    -    ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مردم هند سرزمین 72 ملت با تاریخی مملوء از افسانه‌ها و اساطیر علاقه عجیبی به جواهرات دارند. هند یکی از بزرگترین واردکنندگان طلا در جهان به شمار می‌رود و زنان هندی تعداد زیادی زینت‌آلات طلا دارند و 11 درصد کل طلای جهان به زنان هندی تعلق دارد. تاریخ هند پر از داستان های ریز و درشت از جواهرات است. در این گزارش ما پنج جواهر تاریخی که از مهاراجه‌های هندی به جای مانده به شما معرفی میکنیم.

پنج قطعه جواهر شگفت‌انگیز تاریخ هنداختصاصی «تابناک با تو»؛ مردم هند سرزمین 72 ملت با تاریخی مملوء از افسانه‌ها و اساطیر علاقه عجیبی به جواهرات دارند. هند یکی از بزرگترین واردکنندگان طلا در جهان به شمار می‌رود و زنان هندی تعداد زیادی زینت‌آلات طلا دارند و 11 درصد کل طلای جهان به زنان هندی تعلق دارد. تاریخ هند پر از داستان های ریز و درشت از جواهرات است. در این گزارش ما پنج جواهر تاریخی که از مهاراجه‌های هندی به جای مانده به شما معرفی میکنیم.

گفتنی است مهاراجه عنوان و لقبی سانسکریتی است که برای «شاه بزرگ» یا «شاهِ والا».استفاده میشود و لقب متداول برای بانوان همتراز مهاراجه، مَهارانی است که می‌تواند هم به همسر مهاراجه گفته شود و هم به زنی که برای مدت زمانی حکومت می‌کند.

گردنبند مهاراجه بهوپیندر Maharaja Bhupinder

پنج قطعه جواهر شگفت‌انگیز تاریخ هند

گردنبند مهاراجه بهوپیندر Maharaja Bhupinder فرمانروای ایالت پایتالا شهری در جنوب شرقی پنجاب هند است. 2930 قطعه الماس در آن به کار رفته است از جمله؛ الماس زرد بزرگ که در مرکز آن قرار گرفته و سنگ‌های توباز زرد، پلاتین، کوارتز، یاقوت و سترین.

 

گردنبند مهارانی«‌سیتا دیوی»

پنج قطعه جواهر شگفت‌انگیز تاریخ هند

ژاک آرپلز مؤسس برند جواهرات وان‌کلیف اند آرپلز در سال 1949 این جواهرات را برای سیتا دیوی معروف به «والیس سیمپسون هندی»  و زن دوم مهاراجه پراتاپسین جیکواد از منطقه بارودای هند ساخت. 13 دانه سنگ زمرد کلمبیایی گلابی شکل که رنگ سبز افسونگرانه ای دارد در آن به کار رفته است.

چشم ببر

این الماس زرد شگفت انگیز 61.50 قیراط وزن دارد و عمامه مهاراجه ایالت ناواناگار هند را زینت داده و اثری از برند کارتییه است.

پنج قطعه جواهر شگفت‌انگیز تاریخ هند

 

گردنبند زمرد مهاراجه ایالت ناواناگار

پنج قطعه جواهر شگفت‌انگیز تاریخ هند

این گردنبند الماس با دانه های زمرد را برند کارتییه برای مهاراجه ناواناگار ساخت. امروزه به این منطقه گوجارات گفته میشود. 17 سنگ زمرد مستطیلی به وزن 277 قیراط در آن به کار رفته است.

 

جواهراتی از حیدر آباد

پنج قطعه جواهر شگفت‌انگیز تاریخ هند

خانواده حاکم در حیدرآباد به میراثی از جواهرات شناخته میشوند. آنها مجموعه‌ای از 25 هزار الماس دارند که 12 هزار قیراط وزن دارد. سه هزار سنگ زمرد و هزاران سنجاق سینه جواهر نشان و گردنبندهایی که با الماس زینت داده شده‌اند از دیگر میراث خانواده حاکم حیدرآباد بود.

در نهایت شاید بی ربط نباشد که بگوییم خورشید و ماه درخشان‌ترین جواهرات گیتی هستند که بر گردن همه مردم دنیا می درخشند.

برچسب ها: مهاراجه ، طلا ، هند ، زمرد ، الماس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
2
12
چرا نادر اینارو باخودش نیاورد؟
پاسخ ها
سلام
| |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
مشاوری چون شما نداشت؟
جیباش جا نداشت ؟
هر دو مورد ؟
هیچکدام؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار