خواص بی‌نظیر کشمش برای سلامت بدن
کد خبر: ۱۹۷۵۰۴
تاریخ انتشار: 2020 December 03    -    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کشمش جزو میوه‌های خشک است و با توجه به خواص شگفت‌انگیزی که دارد باید آن را در رژیم غذایی روزانه گنجاند.

کشمش جزو میوه‌های خشک پرطرفداری محسوب می‌شود که گاهی در گروه آجیل‌ها نیز مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد. این خوراکی‌ انرژی زا و مقوی منبع بسیار غنی از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات ها است که از قند و کالری زیادی دارد.

خواص بی‌نظیر کشمش برای سلامت بدن


درمان یبوست با مصرف کشمش

کشمش ملین بوده و در درمان یبوست و مشکلات گوارشی بسیار موثر است. توقف کم خونی و درمان آن با استفاده از کشمش به افرادی که از این عارضه رنج می‌برند کمک بزرگی می‌کند. علاوه بر این درمان نفخ شکم نیز با مصرف کشمش میسر می‌شود.

از دیگر خواص درمانی کشمش می‌توان به بهبود مشکلات دندان در افراد مختلف اشاره کرد. کشمش نه تنها موجب فاسد شدن دندان‌ها و آسیب دیدن آن‌ها نمی‌شود بلکه بهبود مشکلات آن نیز کمک می‌کند.

کشمش سرشار از آنتی اکسیدان بوده و دارای خواص ضد سرطان است. همچنین تاثیر رادیکال‌های آزاد را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و به بهبود بافت استخوان‌ها کمک می‌کند.

ویتامین C موجود در کشمش از ایجاد آکنه در پوست افراد جلوگیری کرده و باعث شفافیت پوست افراد خواهد شد. اگر از ریزش مو و رشد ضعیف موهای خود ناراضی هستید، در نظر داشته باشید که مصرف کشمش رشد موها را افزایش داده و درخشندگی آن‌ها را چند برابر می‌کند.

افرادی که به دنبال افزایش وزن خود هستند، می‌توانند از کشمش در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنند و کمبود وزنشان را از این طریق جبران کنند.

فراموش نکنید که مصرف کشمش به سم زدایی بدن انسان کمک می‌کند. البته مصرف آن به افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار