کشف جدید درباره کرونا همه را شوکه می‌کند
کد خبر: ۱۹۷۴۹۸
تاریخ انتشار: 2020 December 03    -    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه نمونه‌های خون جمع آوری شده از ساکنان آمریکا در دسامبر ۲۰۱۹ نشان داد که برخی از آنها حتی قبل از اعلام شیوع نوع جدید ویروس کرونا در چین آلوده به این ویروس بودند.

به نقل از اسپوتنیک، مقاله مربوطه در مجله Clinical Infective Diseases منتشر شده است.

مقامات چین اولین بار در 31 دسامبر 2019 از موارد مرموز ابتلا به ذات الریه در شهر ووهان این کشور خبر دادند که بعد از مدتی معلوم شد علت آن نوع جدید ویروس کرونا بوده است. در آمریکا، اولین مورد تایید شده ابتلا به بیماری کووید 19 در 20 ژانویه سال 2020، در یکی از ساکنان ایالت واشنگتن مشاهده که بتازگی از چین وارد آمریکا شده بود.

محققان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC) بیش از 7000 نمونه خون اهدا شده توسط صلیب سرخ آمریکا را در 9 ایالت بین 13 دسامبر 2019 و 17 ژانویه 2020 تجزیه و تحلیل کردند.

از این تعداد، 106 نمونه از نظر آنتی بادی علیه ویروس کرونا مثبت بودند: 39 مورد در کالیفرنیا، و 67 مورد در هر کدام از ایالت های کنتیکت، آیووا، ماساچوست، میشیگان، رود آیلند و ویسکانسین.

نویسندگان مقاله فوق آزمایشات دیگری را انجام دادند تا واکنش متقابل آنتی بادی ها به ویروس های دیگر را حذف کنند و دریافتند که آنتی بادی های شناسایی شده مخصوص نوع جدید ویروس کرونا (SARS-CoV-2) هستند. دانشمندان می گویند حتی با در نظر گرفتن آزمایش های مثبت کاذب احتمالی، می توان گفت که ابتدای ماه دسامبر ویروس در ایالات متحده بود.

نویسندگان مقاله می نویسند: "نتایج نشان می دهد کووید 19 ممکن است زودتر از آنچه تصور می شد و تا دسامبر 2019 به ایالات متحده رسیده باشد."

یادآور می شود مطالعات گذشته نگر قبلی در فرانسه و ایتالیا نیز آنتی بادی علیه SARS-CoV-2 را در نمونه های خون جمع آوری شده از ساکنان این کشورها در اوایل دسامبر 2019 پیدا کرد.

باقی ماندن آنتی بادی کرونا در بدن تا ۶ ماه
پژوهشگران ژاپنی معتقدند آنتی بادی ویروس کرونا در افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند تا ۶ ماه در بدن باقی می‌ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان اچ کی، در نتیجه بررسی بیش از 370 نفر از افراد بین 20 تا 80 سال از ماه فوریه به بعد که به این ویروس مبتلا شدند مشخص شد که دستگاه ایمنی 97 تا 100 درصد افرادی که دارای علایم متوسط تا شدید بودند آنتی بادی خنثی کننده وجود داشت. پژوهشگران و دانشمندان معتقدند آنتی بادی باعث تضعیف ویروس شده و فرد را از ابتلای دوباره به آن مصون می کند.

محققان می گویند که احتمالا در بدن افرادی که هنگام ابتلا علائم شدیدتری دارند آنتی بادی قوی تری تولید می شود.

این تحقیق گسترده نشان می دهد که افرادی که در بدنشان آنتی بادی تولید شده دستکم تا شش ماه، کمتر احتمال دارد به این ویروس مبتلا شوند.

پژوهشگران معتقدند این دستاوردها خبر خوبی برای سازندگان واکسن کروناست و از انجام یک تحقیق جامع تر در شش ماه اتی دراین باره خبر داده اند.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار