واکسن کرونا تا چه مدتی ما را از ویروس محافظت می‌کند؟
کد خبر: ۱۹۷۴۴۰
تاریخ انتشار: 2020 December 02    -    ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
هر لحظه به توزیع واکسن کرونا نزدیک‌تر می‌شویم و این رویای تقریبا یک ساله در حال به حقیقت پیوستن است.

واقعیت این است که شرکت‌های سازنده‌ی واکسن یعنی فایزر و مدرنا به دنبال تصویب استفاده اضطراری واکسن‌های خود از سوی سازمان غذا و دارو هستند. اما هنوز موارد زیادی وجود دارد که ما در مورد واکسن نمی‌دانیم. مثلا ً چه کسانی در الویت تزریق این واکسن هستند؟ امنیت این واکسن چقدر است؟ و در آخر، واکسن کرونا تا چه مدت زمانی کروناویروس را دفع خواهد کرد؟

آنتونی فاچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی (آمریکا) در مصاحبه‌ی جدید خود، می‌گوید: «ما در حال حاضر نمی‌دانیم چه مدت واکسن کرونا در بدن افراد مفید خواهد بود.» واکسینولوژیست ها پیش بینی کردند که واکسن کرونا مشابه واکسن آنفولانزا، نیاز به تمدید یکساله داشته باشد. یعنی هر سال باید این واکسن را در کنار واکسن آنفولانزای فصلی تزریق کنیم که اثر آن در بدن از بین نرود و سیستم ایمنی حافظه‌ی مقابله با کرونا را از دست ندهد. فلوچی در مصاحبه‌، گفت که تا یک ‌سال دیگر ما درگیر این بیماری خواهیم بود؛ ولی نه بیشتر از آن.

در شیوع سارس در سال ۲۰۰۲، کسانی که به این ویروس دچار شدند، به طور طبیعی بیش از یک سال مصون بودند، هر چند ایمنی آنها در نهایت از بین رفت. فاچی در مورد ایمنی واکسن کوید 19 گفت: «بنابراین ما می‌دانیم که مصونیت بدن کسانی که واکسن را تزریق می‌کنند در برابر ویروس کرونا، دائمی نیست؛ اما به احتمال زیاد برای چرخه یک سال کامل از ما محافظت می‌کند.»

فاچی در مصاحبه اخیر خود با ان پی آر گفت: «فهرست کسانی که در الویت تزریق واکسن هستند از افراد بیمار و آسیب‌پذیر شروع می‌شود و در ادامه به کسانی که کمتر در خطر هستند مانند جوانان سالم ختم می‌شود.» گفتنی است که هنوز برای کودکان واکسنی تهیه نشده و این امر موجب نگرانی پزشکان کودک است.

در گزارش سی‌دی‌سی آمده است: «افرادی کادر درمان (مستقیم یا غیر مستقیم در درمان بیماران کمک کردند) ضروری هستند و بدون هیچ الویتی، واکسن به آنها تزریق می‌شود.»

بهداشت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار