کاشت تربچه در فضا+عکس
کد خبر: ۱۹۷۴۲۴
تاریخ انتشار: 2020 December 02    -    ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
ایستگاه فضایی بین المللی اخیرا تصویر یکی از فضانوردان ماموریت "اکسپدیشن ۶۴" (Expedition ۶۴) را در صفحه کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرده است.

ایستگاه فضایی بین المللی اخیرا تصویر یکی از فضانوردان ماموریت "اکسپدیشن ۶۴"(Expedition ۶۴) را در صفحه کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرده است.

کاشت تربچه در فضا+عکس

"کیت روبینز"(Kate Rubins)، فضانورد ناسا و مهندس پرواز ماموریت "اکسپدیشن ۶۴"، گیاهان تربچه را که برای آزمایشی موسوم به" Plant Habitat-۰۲" در حال رشد است، بررسی می‌کند. هدف از انجام این آزمایش بررسی این موضوع است که رشد گیاهان در محیط منحصر به فرد فضا چگونه است. علاوه بر آن فضانوردان به بررسی طعم و مواد مغذی گیاه نیز می‌پردازند.

کاشت تربچه در فضا+عکس

 

ماموریت اکسپدیشن ۶۴ ، ۶۴ اُمین اعزام طولانی مدت به ایستگاه فضایی بین‌المللی است. این ماموریت که شامل سه سرنشین بود ساعت ۱:۴۵ بامداد ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۰ به وقت منطقه زمانی شرقی و ۹:۱۵ به وقت تهران سوار بر موشک سایوز MS-۱۷ به سوی فضا پرتاب شد.

بنابر برنامه‌ریزی‌ها قرار است این مأموریت در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۱ با جداشدن موشک سایوز MS-۱۷ به پایان برسد. در ماموریت ۱۴ اکتبر سه فضانورد به نام‌های"سرجی ریجیکوف"(Sergey Ryzhikov) و "سرجی راد سرجوکوف"(Sergey Kud-Sverchkov) از سازمان فضایی فدرال روسیه و "کاتلین/کیت روبینز"(Kathleen Rubins) از ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار