از خواص جادویی آب قلم غافل نشوید
کد خبر: ۱۹۷۳۸۵
تاریخ انتشار: 2020 December 02    -    ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
برای تقویت اعضای بدن و بهبود سلامت آن‌ها عصاره و آب قلم گاو را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید.

در یک دسته بندی می‌توان گفت استخوان‌ها وقتی به مدت طولانی در آب می‌جوشند تمامی مواد مغذی آن گرفته که به این عصاره آب قلم هم گفته می‌شود.

از خواص جادویی آب قلم غافل نشوید

از جمله خواص کلی آب قلم می توان به محکم‌تر و سالم‌تر کردن ناخن‌ها، ضد پیری، ضد تومور، تسکین ورم و درد مفاصل، محافظت از سلول‌ها، کاهش دیابت و قند خون، بهبود روند خواب و همچنین تنظیم خونریزی بینی، قاعدگی سنگین، زخم، بواسیر و خونریزی مثانه اشاره کرد.

مطالعات انجام شده بر روی قلم و آب قلم نشان داده اند که درد مفاصل را تسکین می‌دهد و عملکرد مغز و دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. به طور کلی سلامت شما را به هزاران روش بهبود می بخشد.

عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد
ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این ماده غذایی به تولید خون، بهبود کیفیت و جریان خون کمک می‌کند و در نهایت عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. گلیسین نوعی اسیدآمینه است که در عملکرد سیستم مرکزی اعصاب نقش مهمی ایفا می‌کند. خلق و خو را تنظیم می‌کند و حافظه را بهبود می‌دهد. با ایجاد آرامش، خواب آرام را تضمین می‌کند. پرولین، نوعی اسید آمینه است که کلسترول‌های کوچک و چسبیده به دیواره‌های رگ‌های خون را رها می‌کند؛ بنابراین احتمال گرفتگی قلب و رگ‌های خون را کاهش می‌دهد.

حفظ سلامت پوست
خوردن عصاره قلم گاو به دلیل تحریک تولید کلاژن میتواند به جوان ماندن پوست شما کمک کند. این ماده حاوی مواد معدنی بیشماری است که وقتی با سبزیجات ترکیب شود کربوهیدارت‌های لازم را نیز به غذا می‌افزاید.

تقویت سیستم ایمنی بدن
یکی از مهمترین خواص قلم گاو کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ماده غذایی ارزشمند به دلیل دارا بودن آمینواسید‌های حیاتی مانند آرژنین، گلوتامین و سیستنین تاثیر مهمی بر تقویت سیستم ایمنی بدن ما خواهد داشت.

حفاظت از مفاصل
مصرف مکمل‌های گلوکوزامین از مدت‌ها قبل به عنوان نخستین درمان افراد مبتلا به درد مفصلی، توصیه شده است، اما آب استخوان هم گلوکوزامین دارد. برخلاف داروها، آب استخوان خواص تغذیه‌ای و بهداشتی دارد که می‌تواند به کاهش درد کمک کند. سولفات کوندروتین که در غضروف‌ها یافت می‌شود از مفاصل حفاظت می‌کند به عنوان مثال به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند.

تقویت استخوان
فسفر، منیزیم و کلسیم موجود در آب قلم، مواد معدنی ضروری برای سلامت استخوان‌ها را تامین می‌کند.

کمک به کاهش وزن
افراد می‌توانند برای کاهش وزن خود از عصاره قلم گاو استفاده کنند زیرا این ماده غذایی کالری پایینی دارد و می‌تواند اثر فوق العاده ایی در کاهش وزن داشته باشد.


باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار