شایعات داغ در مورد وضعیت سلامتی پوتین
کد خبر: ۱۹۷۲۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 November 30    -    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
بازار شایعات پیرامون وضعیت سلامتی ولادیمیر پوتین پس از هفته ها همچنان داغ است.

به نقل از دیلی میرور، هفته ‌ها است که شایعاتی درباره وضعیت سلامتی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به گوش می ‌رسد. بازار گمانه‌زنی‌ ها بر سر احتمال کناره‌ گیری وی از قدرت این روزها در مسکو داغ شده است. شایعه شده است که رئیس جمهور روسیه به شدت بیمار است و برنامه‌ ای جامع برای انتقال قدرت پیش ‌بینی کرده است.

شایعات پیرامون وضعیت سلامتی پوتین تحلیل هایی را هم به دنبال داشته است.

«والری سولووی» پروفسور پیشین آکادمی تربیت دیپلمات مسکو و یکی از منتقدان پوتین درباره انتقال قدرت از سوی او در ماه ژانویه سال 2021 تردیدی ندارد.

شایعات داغ در مورد وضعیت سلامتی پوتین

 

سولووی مدعی شده است که در ژانویه سال آینده روسیه شاهد تغییرات سیاسی گسترده ‌ای خواهد بود. او بر این باور است که رئیس بانک مرکزی روسیه تغییر می‌ کند و حتی بسیار بیشتر از آن، ولادیمیر پوتین نیز کناره‌ گیری خواهد کرد.

سولووی گفته است که اطلاعات خود را از منابع نزدیک به پوتین کسب کرده است.

شایعه شده که پوتین سرطان دارد و علاوه بر آن به بیماری پارکینسون نیز مبتلا شده است.

بنا براین شایعات، پوتین به بیماری سرطان مبتلا شده و اوایل سال 2020 تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

حتی گفته می ‌شود که رئیس جمهور روسیه از داروهای ضد افسردگی نیز استفاده می ‌کند.

به عقیده والری سولووی، تصمیم پوتین به کناره‌ گیری از قدرت سیاسی برخاسته از توصیه کسانی است که بر او نفوذ دارند. سولووی، «آلینا کابایوآ» دختر پوتین را یکی از افراد بانفوذ در کاخ کرملین می‌ داند.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین شایعات مربوط به بیماری پوتین و برنامه او برای کناره ‌گیری را تکذیب کرده، و خبر از سلامت کامل رئیس جمهور روسیه داده است.

برخی دیگر از کارشناسان، از جمله «استانیسلاو بلکووسکی» کارشناس علوم سیاسی چنین ادعاهایی را بی ‌اساس دانسته و مدعی شده‌ اند که این ادعاها برای مصرف در خارج از مرزهای روسیه تولید و پخش می‌ شوند.

باید یادآور شد که پخش ویدئوهایی درباره سرفه ‌های شدید پوتین و یا لرزش دست و پای او به چنین گمانه ‌زنی‌ های دامن زده است. در این ویدئوها پای پوتین به طور مداوم در حال حرکت است و او از فرط درد، دسته صندلی خود را می‌ گیرد؛ هر چند او بارها توان بدنی خود را در رقابت‌ های ورزشی مختلف مانند جودو، اسب‌ سواری و هاکی روی یخ و البته شنا در آب ‌های یخ ‌زده به رخ کشیده است.

شایعات در مورد سلامت حال پوتین پس از آن انتشار یافت که ملاقات وی با روسای جمهور قزاقستان و بلاروس به تاخیر افتاد و یک مقام قراقستانی به خبرگزاری رویترز گفت به نظر می رسد که پوتین دچار مریضی شده است.

پوتین 62 ساله از 5 مارس به بعد که برای اعضای کابینه دولت روسیه از طریق تلویزیون سخنرانی داشت، در ملاعام دیده نشده است.

ولادیمیر پوتین 68 ساله در سال 1999 نخست وزیر روسیه شد. پس از آن از سال 2000 تا 2008 رئیس جمهور روسیه بود. او در فاصله سال‌ های 2008 تا 2012 که مجددا پست نخست وزیری را عهده دار شده بود، قانون اساسی را تغییر داد و دوره ریاست جمهوری را از چهار به شش سال افزایش داد.

او از سال 2012 تاکنون رئیس جمهور روسیه است و دوره ریاست‌ جمهوری او در سال 2024 به پایان می ‌رسد اما با تغییرات قانون اساسی او می‌ تواند همچنان در این سمت حضور داشته باشد.

اخیرا پارلمان روسیه طرحی را به شور گذاشته که روسای جمهوری سابق این کشور را در دوران پس از خدمت از تعقیب و پیگرد قضایی معاف می ‌کند. اگر این طرح به تصویب برسد، لغو مصونیت روسای جمهوری سابق در روسیه کار بسیار دشواری خواهد بود.

جماران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
5
چرا یک بار سن پوتین را 62 ساله و یک بار 68 ساله نوشته اید؟! . دقت را فدای سرعت نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار