قدیمی‌ترین عکس از تیم فوتبال بارسلونا
کد خبر: ۱۹۷۲۳۷
تاریخ انتشار: 2020 November 30    -    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
باشگاه بارسلونا یکی از پرطرفدارترین تیم های فوتبال، امروز ۱۲۱ساله شد.

روزی روزگاری در چنین روزی یک پسر جوان سوئیسی به نام خوان گامپر تصمیم گرفت باشگاهی را بنا کند، باشگاهی که هرچه جلوتر رفت شروع کرد به تغییر ماهیت؛ این باشگاه چند سال بعد دیگر تنها یک تیم فوتبال برای رقابت بر سر کاپ های فلزی نبود، یک نماد بود.

اولین بار روز ۱۷ ژانویه ۱۹۶۸ بود که نارسیس دکارراس قبل از تصدی پست ریاست، بارسلونا را فراتر از یک باشگاه خطاب کرد. در آن دوران که حق آزادی بیان از سوی دیکتاتوری فرانکو از مردم سلب شده بود. خواندن بارسلونا به عنوان فراتر از یک باشگاه، به خاطر این بود که بارسا پرچم و ماهیت کاتالونیا نیز به شمار می‌رفت.

"فراتر از یک باشگاه" شعار بارسلوناست که این روز ها به دلیل خالی بودن سکو های نیوکمپ می توانید با یک واید شات ساده از استادیوم به خوبی آن را مشاهده کنید. از سال ها پیش بارسلونا شهرتش را با این شعار به نمایش گذاشته آن هم به دلیل فلسفه خاصی است که پشت لوگوی تیم وجود دارد، شعاری که به خوبی نشانگر احساس مردم کاتالونیا است، مردمی که تیم شان را سنگری برای استقلال طلبی کهن خود می دانند.

دکارراس در همین خصوص جمله معروفی دارد: بی تردید باشگاه بارسلونا برای مردم کاتالونیا، ارتشی بود که آن ها هرگز نداشتند.

باشگاه بارسلونا امروز ۱۲۱ ساله شد و تصویر زیر قدیمی ترین عکس از تیم فوتبال بارسلوناست و اولین عکس تیم کاتالان‌ها محسوب می شود.

قدیمی‌ترین عکس از تیم فوتبال بارسلونا

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار