با تکنولوژی درب دو ‌تکه یا اسنپ‌آن (snap on) سلامت روغن خود را تضمین کنید!
کد خبر: ۱۹۷۲۳۴
تاریخ انتشار: 2020 November 30    -    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

روغن خوراکی به شیوه‌های مختلفی وارد زنجیره غذایی ما شده و اکنون به بخشی جدایی‌ناپذیر از مواد اولیه لازم برای تهیه اکثر غذاها تبدیل شده است. وقتی یک ماده تا این حد مورد استفاده قرار می‌گیرد، قطعاً نگهداری آن نیز اهمیت زیادی پیدا می‌کند، چرا که هیچ‌کدام از ما، روغن را داخل یخچال نگهداری نمی‌کنیم! پس نوع بسته‌بندی آن باید به گونه‌ای باشد که بتوان روغن را در دمای محیط و بیرون از یخچال نگهداری کرد.

 گرما، تابش نور خورشید، ورود اکسیژن و رطوبت به داخل بطری، منجر به اکسیداسیون و هیدرولیز روغن و در نهایت فاسد شدن و ایجاد طعم نامطلوب در روغن می‌شود. بنابراین بسته شدن کامل درب بطری و قرار دادن آن در محلی به دور از نور خورشید و حرارت اجاق گاز، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 اما درب‌ روغن‌های سرخ‌کردنی و مایع موجود در بازار، در یک مشکل بزرگ وجه اشتراک دارند. روغن جمع شده داخل درب و یا آغشتگی دهانه پس از ریختن روغن به پایین نشت کرده و موجب روغنی شدن دست فرد و ظرف روغن می‌شود.

اگر تا پیش از این به نظرتان عجیب می‌رسید که چطور طراحی و تولید یک درب استاندارد می‌تواند سلامت بدن شما را حفظ کند، حالا متوجه اهمیت و نقش آن در این چرخه شده‌اید.

 

چه نوع دربی مناسب محصولات روغن است؟

این حجم از مبالغی که واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌های تولیدکننده روغن خوراکی برای تولید محصولی سالم‌تر و باکیفیت‌تر هزینه می‌کنند، تنها با یک ایراد در نحوه بستن درب، از بین خواهد رفت. دو مشکل اصلی درب‌های فعلی، یکی نشتی روغن روی بدنه بطری و دیگری، کامل بسته نشدن آن است. پس با رفع این دو مشکل، می‌توانیم محصولی را عرضه کنیم که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردار است بلکه به خاطر استفاده نادرست دچار اکسیداسیون زودتر از تاریخ مصرف، نخواهد شد.

با تکنولوژی درب دو ‌تکه یا  اسنپ‌آن (snap on) سلامت روغن خود را تضمین کنید!

 

با تکنولوژی درب دو ‌تکه یا  اسنپ‌آن (snap on) سلامت روغن خود را تضمین کنید!

ویژگی‌های درب‌های  اسنپ‌آن (snap on) جدید چیست؟

محصولی که به تازگی طراحی و به بازار عرضه شده، نوعی درب دو تکه است که با نام  اسنپ‌آن (snap on) شناخته می‌شود. این درب از دو بخش یا دو تکه تشکیل شده که در مجموع جریان یکنواخت ریزش روغن را کنترل کرده یا به عبارتی از خروج ناگهانی و کنترل نشده روغن از بطری و نشتی روغن از درب به بدنه جلوگیری می‌کند.

دندانه‌های تعبیه شده داخل درب، ریزش روغن را کنترل کرده و همچنین وجود دو گروه کانال یا شیار، مانع نشتی روغن روی بدنه خواهد شد. از طرفی بخش پایینی درب نیز از جنس پلی‌اتیلن است که به دلیل نرمی و انعطاف بالا، باعث اتصال کامل درب به بطری شده و از ورود هوا و رطوبت جلوگیری می‌کند.

تکنولوژی که از آن صحبت می‌کنیم توسط برند غنچه برای اولین بار در ایران طراحی و تولید شده و همانطور که اشاره کردیم، درب دو تکه یا  اسنپ‌آن (snap on) نام دارند. برند غنچه با تولید این درب‌ها تلاش کرده تا علاوه بر رفع مشکلات درب‌های سنتی، نیازهای خانوار را نیز مرتفع کند. در حال حاضر تمامی محصولات این برند از روغن مایع آفتابگردان گرفته تا روغن مایع کانولا، روغن سرخ‌کردنی و روغن خوراکی، همگی با این تکنولوژی بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌شوند.

این اتفاق خوب از سوی یک برند نام آشنا، نشان از اهمیت جایگاه سلامت محصولی پُرمصرف در سبد خانوارهای ایرانی داشته، چرا که علاوه بر جلوگیری از فساد روغن، مصرف‌کننده می‌تواند هر بار حجم کنترل‌شده‌ای از روغن را مصرف کرده که این موضوع به کاهش مصرف روغن و حفظ سلامت اعضای خانواده کمک شایانی می‌کند. گاهی یک تغییر ساده اما حساب‌شده می‌تواند به چرخه غذایی یک کشور صدمه بزند یا آن را نجات دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار