خانه پر از پول «کری لم»
کد خبر: ۱۹۷۲۲۲
تاریخ انتشار: 2020 November 30    -    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

کری لم، رئیس اجرایی هنگ‌‌کنگ در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است تحریم‌های آمریکا او را مجبور کرده مقدار زیادی پول نقد را در خانه نگهداری کند و به همین دلیل حساب بانکی ندارد.

خانه پر از پول «کری لم»

دلیل این اقدام برای بالاترین مقام اجرایی یک کشور، تحریم های وزارت دارایی آمریکا علیه شخص اوست. واشنگتن کری لم و دیگر مقام های هنگ کنگ را در واکنش به تصویب قانون امنیتی این منطقه خودمختار به وسیله چین تحریم کرده است.

اظهارات کری لم به گمانه‌زنی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی دامن زده؛ در این باره که چگونه دولت حقوق او را- که پول نقد است- به خانه‌اش منتقل می‌کند.

خانم لم در مصاحبه‌ای که از یک شبکه تلویزیونی در هنگ کنگ پخش شد، گفت هر روز و برای همه خریدهایش از «پول نقد استفاده می‌کند.» او در این مصاحبه به مجری برنامه گفت: «کسی که در مقابل شما نشسته رئیس اجرایی منطقه ویژه اداری هنگ‌کنگ است که هیچ خدمات بانکی در اختیارش نیست.» رئیس اجرایی هنگ‌کنگ همچنین گفت: «من پول نقد زیادی در خانه دارم؛ دولت حقوق من را نقد پرداخت می‌کند چون من حساب بانکی ندارم.»

لم همچنین «تحریم غیرعادلانه» خود به وسیله آمریکا را باعث افتخار دانست. گزارش شده حقوق ماهانه خانم لم ۴۰۰ هزار دلار هنگ کنگ، معادل ۵۱ هزار دلار آمریکاست. تابستان امسال حکومت چین قوانین امنیتی بحث‌برانگیزی را درباره هنگ‌کنگ به اجرا گذاشت که به گفته منتقدان، خودمختاری و آزادی هنگ‌کنگ را تهدید می‌کند.

این قانون به پکن اجازه می دهد با ساکنان هنگ کنگ به بهانه براندازی، تلاش برای جدایی طلبی و همکاری با بیگانه و دول خارجی برخورد امنیتی کند. در پاسخ به این اقدام دولت آمریکا تصمیم گرفت دارایی‌ها و املاک تعدادی از مقام های هنگ‌کنگ را در آمریکا مسدود کند. آمریکا پیشتر تصویب این قانون را «ناقوس مرگ» برای استقلال هنگ کنگ خوانده و تهدید کرده بود مناسبات ویژه اقتصادی و دیپلماتیک خود را با هنگ کنگ قطع خواهد کرد.

خراسان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار