با این مواد غذایی از سرطان مصون بمانیم
کد خبر: ۱۹۷۰۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 November 28    -    ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
خانم ناتالیا دنیسووا ، پژوهشگر مرکز فدرال تحقیقات تغذیه و بیوتکنولوژی روسیه اعلام کرد مواد غذاهای حاوی آنتی اکسیدان به محافظت از بدن در برابر تومورهای سرطانی کمک می کنند.

خانم ناتالیا دنیسووا ، پژوهشگر مرکز فدرال تحقیقات تغذیه و بیوتکنولوژی روسیه اعلام کرد مواد غذاهای حاوی آنتی اکسیدان به محافظت از بدن در برابر تومورهای سرطانی کمک می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وی توضیح داد سلول به دلیل فرآیند اکسیداسیون در غشای خود ، که می تواند تحت تأثیر اشعه ، استرس و بسیاری از عوامل دیگر رخ دهد ، شروع به فروپاشی می کند. به گفته این متخصص ، آنتی اکسیدان ها از این روند جلوگیری می کنند و از سلول ها محافظت می کنند ، "یعنی نوعی اثر ضد توموری دارند."

خانم دنیسوا گفت ، ویتامین های C ، E و همچنین بتاکاروتن آنتی اکسیدان های قوی هستند. از جمله روغن نباتی ، به ویژه روغن آفتابگردان و آجیل سرشار از ویتامین E هستند. ویتامین C به مقدار زیاد در کیوی ، گل رز ، مویز سیاه و فلفل قرمز و همچنین سیب زمینی و پیاز یافت می شود.

به گفته پزشک ، گروه آنتی اکسیدان های ترپن و همچنین کاروتنوئیدهای موجود در آن وجود دارد که لیکوپن از جمله آنها است. گوجه فرنگی سرشار از این ماده است. لیکوپن به ویژه برای مردان مهم است و خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

سبزیجات و میوه های نارنجی و قرمز رنگ حاوی کاروتنوئیدها هستند و انواع مختلف کلم حاوی تیول ها (ترکیبات فیتو) می باشند که برای پیشگیری از تومورهای هورمونی مهم هستند.

سبزیجات همچنین حاوی پلی فنول و کپسایسین هستند ، در حالی که قهوه و چای حاوی تانن هستند. چای سبز و همچنین سیب ، آلو ، تمشک و سایر توت ها سرشار از کاتچین هستند. و لوبیا ، غلات و کتان و دانه کنجد حاوی لینگالین است ، توت بنفش حاوی آنتوسیانین است.

بنابراین ، پزشک توصیه می کند توت را به فرنی اضافه کنید ، و برای ناهار سالاد بخورید. علاوه بر این ، طبق گفته دنیسوا ، برخی از سبزیجات فرآوری شده از سبزیجات خام سالم ترند ، مانند ترشی کلم که دارای ویتامین C و همچنین اسید لاکتیک زیادی است.

این متخصص تغذیه پیشنهاد کرد که میوه را به عنوان میان وعده عصرانه میل شده و برای شام یک خورشت گیاهی یا کلم بروکلی تهیه شود. به آنها می توانید ماهی دریایی بخارپز شده اضافه کنید که حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا است.

با این حال ، به گفته این متخصص ، برای محافظت در برابر تومورها نباید فقط یک نوع غذا را در رژیم غذایی گنجاند چون فقط رژیم غذایی متعادل با مواد مختلف فعال بیولوژیکی از سرطان جلوگیری می کند. همچنین ، به گفته وی ، باید به یاد داشته باشیم که غذا دارو نیست و فقط خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد. علاوه بر این ، برای پیشگیری از بیماری ها ، لازم است که به طور منظم تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و با پزشک مشورت کنید.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
ققط وفقط استرس باعث سرطان است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار