طرز تهیه املت هندی ماسالا به شیوه سرآشپزها
کد خبر: ۱۹۷۰۷۵
تاریخ انتشار: 2020 November 29    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
فقط ما ایرانی‌ها نیستیم که عاشق طعم انواع املتیم. تونسی‌ها هم صبح‌هایشان را با املت مخصوص تونسی شروع می‌کنند و املت هندی هم یکی از محبوب‌ترین غذاهای هندی محسوب می‌شود. این غذا در دسته‌ی انواع کرپ و املت قرارمی‌گیرد که ترکیبی هیجان‌انگیز از انواع ادویه‌های تند پرطرفدار هندی از جمله فلفل است. در ادامه با طرز تهیه املت هندی ماسالا آشنا شوید.

طرز تهیه املت هندی ماسالا به شیوه سرآشپزها«تابناک باتو» نام دیگر املت هندی، املت ماسالا است که این نام نیز برگرفته از ادویه‌های مورد استفاده در پخت این غذا است. این غذا بسیار سالم و مقوی بوده و مواد اولیه‌ آن از جمله تخم‌مرغ بخشی از پروتئین مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می‌کند. شما می‌توانید املت هندی را به عنوان صبحانه و یا شام در برنامه‌ی آشپزی خود قرار دهید و هر بار با کم و اضافه کردن مواد مختلف عطر و طعم جدیدی بسازید.

اگر شاغل هستید و مدت زمان کمی برای پخت‌وپز دارید فقط کافی است با مواد اولیه‌ای که در یخچال هر خانه‌ای پیدا می‌شود در مدت زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه املت خوشمزه‌ای آماده کنید و عمق طعم ادویه‌ها را در یک غذای ساده تجربه کنید.

طرز تهیه املت هندی ماسالا به شیوه سرآشپزها

مواد لازم برای تهیه املت هندی

تخم‌مرغ سه عدد
پیاز کوچک (خردشده) یک عدد
فلفل سبز تند (خردشده) یک عدد
گشنیز تازه (خردشده) دو قاشق غذاخوری
فلفل قرمز یک‌دوم قاشق غذاخوری
زردچوبه یک‌دوم قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
کره پاستوریزه دو قاشق غذاخوری
لیمو و یا آب لیموی تازه یک قاشق غذاخوری
گوجه‌فرنگی (خرد شده) یک عدد

طرز تهیه املت هندی

پیاز خردشده، فلفل سبز، فلفل قرمز، زردچوبه و نمک را در یک کاسه ریخته و آن را خوب هم بزنید. سپس تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و مواد را به آرامی مخلوط کنید.

روغن یا کره را در یک ماهیتابه‌ی تفلون (نچسب) بزرگ گرم کنید. پس از اینکه روغن به خوبی گرم شد، یک سوم مواد تهیه شده را در ماهیتابه ریخته و ماهیتابه را طوری تکان دهید تا تمام مواد به طور مساوی در تابه پخش شود. قسمت زیرین املت هندی را به مدت یک دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا خوب بپزد و رنگ قهوه‌ای روشن به خود بگیرد و اطراف آن تا حدودی ترد شود. املت را در تابه برگردانید و یک دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا سمت دیگر آن سرخ شود. سپس آن را در ظرف دیگری کنار گذاشته و گرم نگه دارید.

دو سوم مواد باقی‌مانده از املت هندی را در دو سری جداگانه مطابق مرحله قبل سرخ کنید. سپس کمی آب لیمو جهت مزه‌دار کردن املت روی آن بریزید و یا آن را با لیموی تازه سرو کنید.

شما می‌توانید املت هندی را به همراه نان تست و یا با قرار دادن آن در نان چاپاتا سرو کنید. همچنین با در نظر گرفتن ذائقه‌ خود می‌توانید برای تزیین و خوشمزه‌تر شدن املت از سس گوجه‌فرنگی و یا سس فلفل سبز استفاده کنید.

چند نکته

می‌توان برای خوشمزه‌تر شدن املت هندی با توجه به علاقه‌ خود از گوجه‌فرنگی، قارچ تازه و یا فلفل سبز خردشده استفاده کرد.

در صورتی که به طعم پنیر علاقمند هستید می‌توانید از مقداری پنیر روی املت داغ به صورت رنده‌شده و یا تکه‌ای استفاده کنید.

برای نرم‌تر و پفکی شدن بافت املت می‌توانید از چند قاشق شیر کم‌چرب در هنگام مخلوط کردن مواد استفاده کرد.

در هنگام پخت در ماهیتابه را روی آن قرار دهید تا سطح رویی املت نیز به‌خوبی پخته شود؛ این کار به شما کمک می‌کند تا املت راحت‌تر در ماهیتابه برگردانده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار