نحوه دکوراسیون با رنگ‌های تیره
کد خبر: ۱۹۶۸۴۱
تاریخ انتشار: 2020 November 27    -    ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
بیشتر طراحان و دکوراتور‌ها واقعاً عاشق ایده استفاده از رنگ‌های تیره برای دکوراسیون اتاق‌های خاص هستند. دیوار‌های تیره می‌توانند دقیقا مانندهمان بوم خالی دیوار‌های سفید نقش ایفا کنند، اما جالب است بدانید تأثیر کاملا متفاوتی بر فضا دارند. صرفاً به این دلیل که رنگ‌های تیره برای ما از نظر بصری عادی نیستند، می توانند تأثیر چشمگیر و مهیجی بر فضا و احساس کاربران ایجاد کنند.

نحوه دکوراسیون با رنگ های تیره

نحوه دکوراسیون با رنگ های تیره«تابناک با تو» - بیشتر طراحان و دکوراتور ها واقعاً عاشق ایده استفاده از رنگ های تیره برای دکوراسیون اتاقهای “خاص” هستند . دیوارهای تیره می توانند دقیقا مانندهمان بوم خالی دیوارهای سفید نقش ایفا کنند ، اما جالب است بدانید تأثیر کاملا متفاوتی بر فضا دارند. صرفاً به این دلیل که رنگ های تیره برای ما از نظر بصری عادی نیستند میتوانند تأثیر چشمگیر و مهیجی بر فضا و احساس کاربران ایجاد کنند.

دیوارهای تیره زمینه مناسبی برای قرارگیری بسیاری از هنرها و تزئینات دیواری است که به تصاویر و اقلام دکوری کمک می کند حتی بیش از آنچه در پس زمینه سفید ظاهر می شوند برجسته و چشمگیرتر به نظر برسند این برای مبلمان نیز صدق میکند!

گیاهان به ویژه در برابر دیوارهای تیره بسیار زیبا به نظر می رسند و طراحان با بکارگیری گیاهان در کنار رنگ های تیره این اطمینان را حاصل می کنند که فضا “سرزنده” به نظر می رسد و از افسردگی و تیرگی جلوگیری می کند.

نحوه دکوراسیون با رنگ های تیره

اگرچه پیشنهاد استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون ممکن است خلاف توصیه های اکثر طراحان داخلی به نظر برسد ، اما اگر یک اتاق کوچک باشد و یا به فضای خاصی با دکوراسیونی منحصر به فرد نیاز داشته باشید آنچه می تواند این فضاها را متفاوت سازد و فضایی درام و جالب توجه ایجاد کند قطعا ترفند استفاده از رنگ های تیره است!

برای یک حمام یا آشپزخانه کوچک ، کاشی های تیره را امتحان کنید. اگر سراغ کاشی کمی بازتابنده بروید ، با اکسسوری های کروم ، برنج یا طلایی تغییرات چشمگیر را متوجه خواهید شد!

البته ،فراموش نکنید اگر سعی دارید فضای خیلی کوچکی را بزرگتر نشان دهید تزئینات با متریال و رنگ های خنثی را نیز امتحان کنید!

از دیگر نکات دکوراسیون با رنگ های تیره به خصوص در دیوار ها این است که دیوارهای تیره بسیاری از ایرادات را پنهان می کنند از لکه های اثر انگشت گرفته تا نقص های موجود در دیوار ها که بر اثر ریختگی رنگ یا خرابی های دیوار حاصل شده همگی را پنهان میکند و کمتر از سطوح با رنگ های روشن جلوه گر مینماید! پس کاربرد هوشمندانه از رنگ های تیره را در پوشاندن نقص ها دست کم نگیرید!

نحوه دکوراسیون با رنگ های تیره

مطمئناً ، در یک دنیای ایده آل ، خانه شما همیشه از این وسایل مرتب و کاملاً آماده تشکیل شده است. اما اگر متوجه شدید که خانه شما علیرغم تلاش مرتباً به هم ریخته است ، شاید دیوارهای تاریک راهی برای حل مشکل باشد!

نکته بسیار مهم و مکمل در استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون نورپردازی است که از موارد بسیار دارای اولویت در دکوراسیون محسوب می شود حتما هنگام تزئین با رنگ های تیره نور طبیعی و استفاده از نورهای متمرکز را فراموش نکنید و این موضوع را مدنظر قرار دهید که در دکوراسیون با پالت رنگ تیره به چراغ های بیشتری نیاز خواهید داشت.

نحوه دکوراسیون با رنگ های تیره

اگر می خواهید تمی جسورانه و کمی متفاوت را امتحان کنید نیمی از دیوار را با رنگ تیره تردر نیمه بالایی یا پایینی و یا در اشکال مختلف مانند ارک ها امتحان کنیدو همان رنگ را برای حفظ تعادل در اکسسوری بگنجانید ، این کار همه چیز را به زیبایی به هم گره می زند و وحدت خوبی به دکوراسیون می بخشد!

نحوه دکوراسیون با رنگ های تیره

همینطور می توانید فریم پنجره یا درب ها را تیره در نظر بگیرید تا با ایجاد کمنتراست بقیه فضا را با قدرت بیشتری نمایان سازید!

نحوه دکوراسیون با رنگ های تیره

مبلمان چوبی مشکی یا بسیار تیره در یک اتاق سفید بسیار زیبا به نظر می رسند که می تواند این برای انواع سبک ها ، از فوق العاده کلاسیک تا مدرن انتخابی فوق العاده عالی باشد!در نهایت اینکه از استفاده هوشمندانه و خلاقانه از رنگ های تیره در دکوراسیون نترسید و این جمله را به یاد داشته باشید که رنگ های روشن با وجود تیرگی ها و رنگ های تیره با روشنا ها معنی پیدا میکنند!

منبع: دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار