واکسن ایرانی کرونا در فاز تست حیوانی موفق شد
کد خبر: ۱۹۶۸۰۳
تاریخ انتشار: 2020 November 25    -    ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
مینو محرز گفت: در دو سه جای کشور واکسن کرونا را درست کرده اند و فاز تست حیوانی آن هم موفقیت آمیز بوده و قرار است فاز انسانی آن شروع شود که مجوز بگیرد.

مینو محرز گفت: در دو سه جای کشور واکسن کرونا را درست کرده اند و فاز تست حیوانی آن هم موفقیت آمیز بوده و قرار است فاز انسانی آن شروع شود که مجوز بگیرد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا از کشف واکسن کرونا توسط متخصصین کشورمان و با موفقیت پشت سر گذاشتن فاز تست حیوانی این واکسن خبر داد.

مینو محرز در خصوص میزان اثربخشی محدودیت های کرونایی در کنترل این بیماری اظهار داشت: رعایت این محدودیت ها توسط مردم موجب شده که الآن بیمارستان ها تخت خالی دارند. یعنی آن پیک بیماری که بیمارستان های ما تخت خالی نداشتند بهتر شده است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: شرط پایداری این وضعیت این است که مردم کارهای قبلی را پیش نگیرند و سعی کنند رعایت پروتکل ها را در بالاترین سطح نگه دارند که بتوانیم این زمستان سخت را در شرایط وجود کرونا و سایر بیماری ها بگذرانیم.

وی با اعلام این خبر که واکسن کرونا توسط متخصصین کشورمان پیدا شده است، تصریح کرد: الآن در دو سه جای کشور واکسن کرونا را درست کرده اند و فاز تست حیوانی آن هم موفقیت آمیز بوده و قرار است فاز انسانی آن شروع شود که مجوز بگیرد.

محرز ابراز امیدواری کرد: اگر این واکسن فاز انسانی را هم با موفقیت پشت سر بگذارد می توان گفت که اوایل سال آینده این واکسن به تولید انبوه می رسد.

وی تأکید کرد: توصیه من به مردم این است که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا مدام نیاز به بستن نباشد‌. چون به لحاظ اقتصادی، روانی و اجتماعی تأثیر این تعطیلی ها کمتر از کرونا نیست. بنابر این مردم بعد از این دو هفته باید رعایت کنند که دیگر به اینجا نرسد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که اگر 97 درصد از جامعه ماسک بزنند اصلا احتیاج به این همه بگیر و ببند و تعطیلی نیست و مردم می توانند زندگی خودشان را داشته باشند. بنابراین عملکرد مردم بعد از این خیلی مهم است که نگذارند دوباره به بستن برسد.

جماران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار