اختصاص وام بدون سود به بخش فرهنگ‌وهنر
کد خبر: ۱۹۶۸
تاریخ انتشار: 2015 June 09    -    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران: بانک ها وام بدون سود به بخش فرهنگ و هنر بدهند

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتقای کیفیت محصولات و صنایع فرهنگی یک نقش هدایت گر است و شورا باید در بحث اجرا نیز نقش و نظارت داشته باشد.

دکتر محمود صلاحی درباره تببین نقش ارتقاء کیفیت فعالیت ها و محصولات فرهنگی و برخورداری کشور از اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقامتی یعنی اقتصادی که در عین مقاوم و درون زا بودن، برون نگر نیز باشد و کشور ما پیشینه زیادی در عرصه فرهنگ دارد و قطعا با این نگاه هویتی می توانیم محصولات فرهنگی اثرگذار تولید کنیم.

وی ادامه داد: ما دانشجویان و هنرمندان زیادی داریم که می توانند در عرصه هنر فعالیت کنند اما در راستای تحقق صحیح این امر، وجود حمایت ضروری است و بانک ها باید وام بدون سود به بخش های فرهنگ و هنر بدهند.

صلاحی تصریح کرد: یکی از تبلیغات بانک ها باید این باشد که به بخش های فرهنگ وهنر وام ارزان قیمت می دهند چون تا اقتصاد فرهنگ و هنر رونق نگیرد، نمی توانیم تولید زیادی داشته باشیم و زمانی تولید زیاد می شود که تولید کننده سود و پول اصلی خود را دریافت کند و اکنون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تلاش می کند که هنرمند بتوانند اقتصاد خود تامین کند.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه برای تولید داخلی باید فرصت سازی کرد، گفت: نکته قابل توجه در تولید محصول فرهنگی بحث برندسازی است که کم تر به آن توجه شده است.

وی افزود: مشکل اصلی ما در برندسازی عدم هماهنگی در بین تولید کنندگان متعدد است و بدین خاطر تولیدکنندگان داخلی نتوانسته اند یک جبهه واحد را تشکیل دهند و اکنون تنها رقیب هم شده اند.

صلاحی در پایان خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا هماهنگی بین حلقه ها و زنجیره های تولید تا توزیع صنایع فرهنگی  را فراهم کنیم تا تولید داخلی رونق گیرد و مردم نیز با خرید محصولات فرهنگی داخلی از آن حمایت کنند تا کیفیت محصول فرهنگی ما نیر ارتقا یابد و ما نیز باید انتقاد از تولید صورت گرفته را در جهت بهبود و اصلاح بپذیریم.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار