مرگ خالق چالش سطل یخ در ۳۷ سالگی +عکس
کد خبر: ۱۹۶۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 November 24    -    ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
پاتریک کویین که چند سال پیش چالش سطل یخ را برای یاری رساندن به بیماران ALS راه انداخته و به فراگیر شدن آن کمک کرده بود، در ۳۷ سالگی از دنیا رفت.

پاتریک کویین که چند سال پیش چالش سطل یخ را برای یاری رساندن به بیماران ALS راه انداخته و به فراگیر شدن آن کمک کرده بود، در ۳۷ سالگی از دنیا رفت.

 به نقل از رویترز، کویین که خودش سال ۲۰۱۳ به بیماری عصبی اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مبتلا و زمین‌گیر شده بود، با کمک به شناخته شدن بیشتر چالش سطل آب یخ توانست بیش از ۲۲۰ میلیون دلار از سراسر جهان برای کار‌های پژوهشی مربوط به این بیماری جمع کند.

او اهل نیویورک بود و همراه خانواده و دوستانش چالش سطل یخ را به یکی از محبوب‌ترین و فراگیرترین چالش‌های فضای مجازی در تابستان ۲۰۱۴ تبدیل کرد. در این چالش، بسیاری از چهره‌های سرشناس و ناشناس در گوشه و کنار دنیا روی سر خودشان یا دیگران یک سطل آب سرد می‌ریختند و با به اشتراک گداشتن ویدئو و تصویر و دعوت کردن از افراد دیگر برای انجام دادن این چالش، به بنیاد‌های مربوط به تحقیق و پژوهش درباره بیماری ALS کمک مالی می‌کردند.

مرگ خالق چالش سطل یخ در ۳۷ سالگی +عکس

جورج دبلیو بوش، اپرا وینفری، دانلد ترامپ و لیدی گاگا از سرشناس‌ترین چهره‌های شرکت‌کننده در چالش سطل یخ بودند. پیتر فریتس، دیگر فعال حوزه مبارزه با بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و چهره سال هفته‌نامه تایم هم خودش به این بیماری عصبی مبتلا و یار کویین در چالش سطل یخ بود، سال گذشته در ۳۴ سالگی از دنیا رفت.

فقط در آمریکا ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند و آمار مرکز پایش و پیشگیری از بیماری‌ها نشان می‌دهد پنج تا ۱۰ درصد موارد بیماری ارثی است. هنوز دلیل اصلی به وجود آمدن بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مشخص و درمانی برای آن پیدا نشده است.

همشهری آْنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
3
روحش شاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار