رازهای خانه‌داری؛ اصول نگهداری هویج در یخچال
کد خبر: ۱۹۶۵۲۲
تاریخ انتشار: 2020 November 23    -    ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
هویج یکی از سبزیجات با ارزش غذایی بالا و سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین، بتا کاروتن و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است. هویج به طرق مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد؛ چه به صورت تازه در سالاد و چه در پخت انواع غذاها، کیک، مربا و .... اما معمولا بسیاری از افراد در نگهداری این سبزی دقت کافی را به خرج نداده و ...

رازهای خانه‌داری؛ اصول نگهداری هویج در یخچال«تابناک با تو» - هویج یکی از سبزیجات با ارزش غذایی بالا و سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین، بتا کاروتن و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است. هویج به طرق مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد؛ چه به صورت تازه در سالاد و چه در پخت انواع غذاها، کیک، مربا و .... اما معمولا بسیاری از افراد در نگهداری این سبزی دقت کافی را به خرج نداده و در نتیجه هویج‌های خریداری شده طی مدت زمان کوتاهی تازگی و قابلیت مصرف خود را از دست می‌دهند. برای نگهداری هر چه بهتر هویج نکته را مد نظر قرار دهید:

رازهای خانه‌داری؛ اصول نگهداری هویج در یخچال

همیشه قبل از نگهداری هویج در یخچال با یک چاقوی تیز، برگ یا بخش‌های سبز بالای آن را جدا کنید. این بخش‌های سبز، رطوبت و مواد مغذی هویج را مصرف و کاهش می‌دهند و هویج سریعا پلاسیده می‌شود. یکی از روش‌های جالب برای نگهداری از هویج پیچاندن آن‌ها در ورق‌های پلاستیکی حباب‌دار است. این پوشش‌های پلاستیکی می‌تواند رطوبت لازم را در مجاورت هویج حفظ کرده و هویج‌ها مواد مغذی و مزه خود را حفظ کنند.

این پلاستیک‌ها می‌توانند تا دو هفته کیفیت هویج را در حد مطلوبی حفظ کنند. سپس می‌توانید هویج‌های پوشش داده شده را در کشو‌های مخصوص میوه و سبزی در یخچال قرار دهید.

می‌توانید از دستمال‌های نم‌دار نیز برای حفظ رطوبت در نگهداری کوتاه‌مدت هویج استفاده کرد.

هیچ‌وقت هویج را در مجاورت گاز اتیلن متصاعد شده از میوه‌ها به‌خصوص موز، سیب و گلابی قرار ندهید. به عبارتی هویج نباید در کنار این میوه‌ها قرار بگیرد.

سعی کنید هویج را به میزان مصرف بخرید و از نگهداری طولانی‌مدت که منجر به از دست رفتن تردی آن می‌شود، بپرهیزید.

رازهای خانه‌داری؛ اصول نگهداری هویج در یخچال

بهتر است هویج‌ها تا زمان استفاده شسته نشوند. در صورت وجود آلودگی‌هایی از قبیل گل‌ولای، می‌توانید با یک برس یا دستمال آن‌ها را قبل از نگهداری در یخچال تا حدودی تمیز کنید. اگر آن‌ها را می‌شویید حتما از خشک‌شدن کامل آن‌ها قبل از قراردادن در یخچال مطمئن شوید.

هویج را در سردترین بخش یخچال نگهداری کنید که البته از یخچالی به یخچال دیگر متفاوت است. این محل می‌تواند نزدیک فریزر یا در برخی یخچال‌ها همان کشوی مخصوص میوه و سبزی باشد.

برای نگهداری طولانی‌مدت می‌توانید هویج را در ظرف‌های دردار نگهداری کنید و به این ترتیب از تماس آن‌ها با هوا و خشک‌شدن‌شان جلوگیری می‌شود.

اگر قصد نگهداری هویج پوست‌گیری و خرد شده را دارید، حتما آن‌ها را در یک ظرف خشک یا کیسه پلاستیکی خشک قرار دهید و هر چند روز حتما از نظر عدم رشد کپک یا تغییر در بوی آن‌ها مطمئن شوید. همچنین می‌توانید هویج‌های خرد شده را داخل آب نیز نگهداری کنید به شرط این‌که در جای سرد یخچال قرار گرفته و وضعیت آب در روز‌های نگهداری بررسی شود. هویج‌های پوست‌گیری شده را کنار میوه‌هایی از قبیل موز، ملون، هلو و سیب قرار ندهید.

منبع: روزنامه جام جم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار