رژیم گرفتن و ورزش، تنها راهکار‌های کاهش وزن نیستند!
کد خبر: ۱۹۶۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 November 22    -    ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
دومین مساله مهم در افزایش وزن، وجود باکتری‌های بد در روده است. بنا بر تحقیقات، مشخص شده استفاده از آنتی بیوتیک‌ها بعد از یک درگیری میکروبی و باکتریایی باعث اضافه وزن می‌شود. آنتی بیوتیک‌ها باعث از بین بردن بسیاری از باکتری‌های خوب و بد در روده می‌شوند. زمانی که باکتری‌ها شروع به رشد مجدد می‌کنند، اگر فرد شکر و جوش شیرین مصرف کند.

رژیم گرفتن و ورزش تنها راهکار‌های کاهش وزن نیستند

رژیم گرفتن و ورزش تنها راهکار‌های کاهش وزن نیستنداختصاصی «تابناک باتو» ـ بنا بر مطالعات جدید، رژیم گرفتن و ورزش تنها راهکار‌های کاهش وزن نیستند.
«تنها کاری که باید انجام بدهی، کم‌خوری و تحرک است»؛ نه تنها این جمله اشتباه است، بلکه شنیدنش فکر انسان را نیز خراب می کند، به خصوص از سوی پزشک شما (با مفاهیم و دانسته‌های قدیمی).

بنا بر این گزارش، حدود هفده سال تحقیقات علمی در این زمینه انجام گرفته تا توصیه‌های درستی از سوی پزشکان به بیماران داده شود.

باید گفت، نمایش‌های تلویزیونی که با حضور بینندگان در مورد سلامت برگزار می‌شود و همچنین بعضی از مقالات در اینترنت، همگی حاوی اطلاعات غلط یا قدیمی هستند.مشکل اینجاست که حتی منابع قابل اطمینان در بعضی مجله‌های پزشکی، اطلاعات نادرستی را تبلیغ می‌کنند.

رژیم گرفتن و ورزش تنها راهکار‌های کاهش وزن نیستند

اما شما هم احتمالاً تاکنون درباره «روزه داری متناوب» شنیده اید و البته در مورد رژیم غذایی موضوعاتی هست که تا کنون کمتر عنوان شده است مانند: چگونگی اثرات ریتم خورشید، ماه و فصول بر جسم و ذهن و احساسات انسان.

مطالعات انجام شده در این زمینه، برنده جایزه نوین نوبل در پزشکی سال ۲۰۱۷ را به دنبال داشت و این تحقیقات منجر به روشن شدن اثر روزه داری متناوب شد.

این مساله که شما چه زمان روزه دار هستید مهم‌تر است از طول ساعات روزه داری شما.
این جمله که مهمترین وعده غذایی صبحانه می‌باشد صحیح است؛ با این که میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا این وعده غذایی را نمی‌خورند. بدن با کالری دریافتی در وعده صبحانه و کالری دریافتی در شب به دو صورت مختلف عمل می‌کند.
بدن انسان برای تامین انرژی غذا را در روز تبدیل به گلیکوژن می‌نماید؛ گلیکوژن منبع انرژی است که می‌تواند مدت ۸ تا ۱۲ ساعت مورد استفاده بدن قرار گیرد. برای تولید گلیکوژن بدن چربی بد را می سوزاند؛ اما این قضیه در شب متفاوت است.

رژیم گرفتن و ورزش تنها راهکار‌های کاهش وزن نیستند

شب‌ها، بدن، خود را آماده استراحت و خواب شبانه می‌کند؛ بنابراین، کالری که در شب استفاده می شود، اغلب به صورت چربی ذخیره می‌گردد. پس پرهیز از خوردن وعده شام، خیلی بیشتر از نخوردن وعده صبحانه در کاهش وزن اثر دارد.

دومین مساله مهم در افزایش وزن، وجود باکتری‌های بد در روده است. بنا بر تحقیقات، مشخص شده است که استفاده از آنتی بیوتیک‌ها بعد از یک درگیری میکروبی و باکتریایی باعث اضافه وزن می‌شود.

رژیم گرفتن و ورزش تنها راهکار‌های کاهش وزن نیستند

آنتی بیوتیک‌ها باعث از بین بردن بسیاری از باکتری‌های خوب و بد در روده می‌شوند. زمانی که باکتری‌ها شروع به رشد مجدد می‌کنند، اگر فرد شکر و جوش شیرین مصرف کند، باکتری‌های بد بیشتری نسبت به باکتری‌های خوب رشد می کنند و همین باعث افزایش وزن می‌گردد.

اما موضوع مهم و پایانی درباره چربی درون مرغ است. باید گفت گوشت مرغ، بیشتر از گوشت گاو حاوی چربی است و ما تاکنون در این مورد اشتباه تصور می‌کردیم، به گونه ای که ثابت شده است که خوردن سینه مرغ برای مدت ۱۰ روز به میزان چشمگیری باعث افزایش وزن در فرد می‌شود.

رژیم گرفتن و ورزش تنها راهکار‌های کاهش وزن نیستند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
1
استفاده از آنتی بیوتیک ها رابطه اش با از بین رفتن باکتری های خوب و بد روده سودمند بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار