بلندترین آسمان خراش گرد روی زمین
کد خبر: ۱۹۶۳۵۴
تاریخ انتشار: 2020 December 01    -    ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
خانه‌های گرد بسیاری در جهان ساخته شده است، اما گوانجو-یوان باورنکردنی‌ترین و بی نظیرترین آسمان خراش گرد است. این آسمان خراش بلندترین ساختمان گرد روی زمین است. ارتفاع این آسمان خراش غول پیکر دوناتی ۱۳۸ متر و قطر "سوراخ خالی " آن ۴۸ متر است. در چین، این آسمان خراش Guangzhou-Yuan نامیده می‌شود.

بلندترین آسمان خراش گرد روی زمین

بلندترین آسمان خراش گرد روی زمین«تابناک با تو» - خانه های گرد بسیاری در جهان ساخته شده است ، اما گوانجو-یوان باورنکردنی ترین و بی نظیرترین آسمان خراش گرد است. این آسمان خراش بلندترین ساختمان گرد روی زمین است. ارتفاع این آسمان خراش غول پیکر دوناتی ۱۳۸ متر و قطر "سوراخ خالی " آن ۴۸ متر است. در چین این آسمان خراش Guangzhou-Yuan نامیده می شود که به راحتی ترجمه می شود: "دایره گوانجو".این آسمان خراش مدور هفت سال پیش در چین توسط تیمی متشکل از متخصصان به رهبری دفتر معماری پروژه میلان AM، ژوزف دی پاسکولا احداث شد و به یکی از جاذبه های گردشگری چین تبدیل شده است.

بلندترین آسمان خراش گرد روی زمین

آسمان خراش مدور توسط یک معمار ایتالیایی طراحی شده است. / عکس: جوزف دی پاسکول معمار

گوانجو یوان در حاشیه رودخانه مروارید ایستاده است و اگر از دور به آن نگاه کنید ، به نظر می رسد که این چرخ عظیم در امتداد ساحل می چرخد. به خصوص در شب که آسمان خراش گرد روشن شده و بسیار چشمگیر به نظر می رسد.

بلندترین آسمان خراش گرد روی زمین

این آسمان خراش هنگام شب اینگونه به نظر می رسد.

بلندترین آسمان خراش گرد روی زمین

ساختمان در حین ساخت

ساختمان حلقه ای شکل همراه با انعکاس خود در آب ، شکل هشت را تشکیل می دهد و این تصادفی نیست. معمار به طور خاص آن را به گونه ای طراحی کرده است که به نظر می رسید نشانه ای از بی نهایت باشد ، زیرا چینی ها چنین نمادهایی را بسیار دوست دارند و علاوه بر این ، عدد هشت برای ساکنان سرزمین طلوع خورشید رقم خوش شانسی است.

بلندترین آسمان خراش گرد روی زمین

هشت برای چینی ها یک عدد خوش شانس است 

هنگام توسعه پروژه، معمار جوزف دی پاسکاله می خواست از یک سو ساختمان مدرن باشد و از طرف دیگر با ذهنیت و فرهنگ ساکنان محلی هماهنگ باشد. علاوه بر ایده هشت، این پروژه یک مصنوعات مهم چینی را به یاد می آورد - الگویی از دیسک یشم باستانی Bi. چنین مواردی در چین باستان کاملاً رایج بود. نسخه های مختلفی در مورد اهمیت اولیه آنها برای ساکنان سرزمین طلوع خورشید وجود دارد، اما به یقین شناخته شده است که وجود یک دیسک یشم در یک فرد در دوران باستان، از خصوصیات اخلاقی بالای صاحب و موقعیت والای وی حکایت دارد.

بلندترین آسمان خراش گرد روی زمین

دیسک بی از سلسله هان غربی، موزه ملی توکیو

علی رغم این واقعیت که رسماً این خانه گرد آسمان خراش محسوب نمی شود (ارتفاع ساختمان به ۱۵۰ متر لازم برای این وضعیت نمی رسد) ، هنوز هم چنین نامیده می شود. و چینی ها همچنین در مورد آن می گویند "House-bagel" ، "House-ring" و "House-donut". و البته "خانه چرخ" و "خانه دیسک".

بلندترین آسمان خراش گرد روی زمین

به نظر می رسد چرخ عظیمی در حال چرخیدن است

آسمان خراش (بالاخره ما آن را چنین خواهیم نامید) دارای ۳۳ طبقه است. این آسمان خراش دفتر مرکزی شرکت شیمیایی Hong Da Xing Ye Group و بورس تجارت پلاستیک گوانگدونگ را در خود جای داده است که ۲.۲ هزار متر مربع مساحت دارد و درست در زیر دهانه ساختمان دایره ای واقع شده است. همچنین در طبقات بالا دفاتر، مرکز خرید عظیم و البته یک هتل گران قیمت وجود دارد.

بلندترین آسمان خراش گرد روی زمین

در این آسمان خراش شرکت های پرمخاطب، دفاتر و یک هتل عالی قرار دارد. / عکس: جوزف دی پاسکول معمار

بلندترین آسمان خراش گرد روی زمین

عکس از زاویه غیرمعمول / عکس: جوزف دی پاسکول معمار

نمای اصلی ساختمان از مس و شیشه است. نما های کناری نیز از شیشه (مستطیل های عمودی لعاب دار) ساخته شده اند. قسمتهای ورودی ساختمان با قسمتهای فرورفتگی در هم آمیخته است و این یک ساختار ناهمگن جالب به خانه گرد می دهد: به نظر می رسد که فلوت شده است و این باعث می شود که آسمان خراش گرد بیشتر به یک دیسک طرح دار شباهت داشته باشد.

بلندترین آسمان خراش گرد روی زمین

این ساختمان شبیه یکی از مصنوعات باستانی چینی است


البته در ایران هنوز چنین آسمان خراش هایی وجود ندارد، اما ساختمانهای گرد دیگری نیز در جهان وجود دارد. ما پیشنهاد می کنیم درباره چگونگی ظاهر شدن خانه های گرد و اینکه آیا زندگی در آنها راحت است مطالعه کنید.

منبع: سیارک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار