ازدواج صوریِ چینی‌ها به خاطر خرید خودرو
کد خبر: ۱۹۶۳۲۲
تاریخ انتشار: 2020 November 20    -    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
تحقیقات دولت چین نشان می‌دهد در چارچوب قانون مصوب این کشور برای ثبت خودرو، ازدواج‌های صوری در این کشور به شدت رواج پیدا کرده است.

تحقیقات دولت چین نشان می‌دهد در چارچوب قانون مصوب این کشور برای ثبت خودرو، ازدواج‌های صوری در این کشور به شدت رواج پیدا کرده است.

روزنامه بریتانیایی تایمز در گزارشی در این باره نوشت: ازدواج‌های صوری برای فراهم کردن زمینه خرید و انتقال پلاک خودرو به یک پدیده رایج در کشور چین مبدل شده است.

به نوشته این روزنامه، به عنوان مثال یک دختر ۱۶ساله چینی طی سه سال گذشته ۱۷ بار ازدواج کرده و طلاق گرفته است تا به افرادی که مایل هستند خودرو خریداری و پلاک آن را به نام خود ثبت کنند کمک کند. این اتفاق یکی از جنبه‌های بازار سیاه بسیار پررونق خرید و فروش پلاک‌های خودرو در این کشور محسوب می‌شود.

بر اساس قوانین، اگر فردی بخواهد در پایتخت چین صاحب خودرو شود، باید پیش از خرید خودرو پلاک آن را بخرد، در حالی که دولت چین به منظور کاهش ترافیک شرایط خاصی برای صدور پلاک‌های جدید تعیین کرده است و به عنوان مثال برای ۲ ماه آینده فقط ۶۳۶۶ پلاک جدید در این شهر صادر می‌شود.

بر اساس این قانون بین افراد متقاضی قرعه کشی شده و فرد برنده فقط می تواند از حق خود به نفع همسرش کناره گیری کند امری که باعث بروز زد و بندهای زیادی در این زمینه شده است.

پلیس در این زمینه اعلام کرده است تحقیقاتش تاکنون منجر به کشف شبکه‌های زدوبند در اداره صدور پلاک و دستگیری ۱۶۶ نفر شده که ارتباطاتی مشابه این دختر ۱۶ساله داشتند.

با این حال اهالی پکن استفاده از راه‌های غیرقانونی را بهترین گزینه برای داشتن یک خودرو در این شهر می‌دانند. یکی از شهروندان می‌گوید، از سال ۲۰۱۱ تا به امروز ۵۶ بار در قرعه‌کشی‌های اختصاص پلاک شرکت کرده اما برنده شدن در این قرعه‌کشی از برنده شدن در بلیت بخت‌آزمایی هم دشوارتر است.

از همین رو این شهروند حاضر است ۲۰۰ هزار یوان (۳۰ هزار دلار) بابت یک ازدواج صوری بپردازد تا بتواند پلاک خودرو دریافت کند.

اعتمادآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار