نامه تند علیرضا افخمی به وزیر بهداشت
کد خبر: ۱۹۶۳۰۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2020 November 20    -    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
در حالی که نه ماه از تعطیلی سینماها می گذرد و در آستانه ورشکستگی کامل این حرفه مانند دیگر شغل ها هستیم و همچنین تعطیلی دو هفته ای کسب و کار مردم، بهروز افخمی در نامه ای بلندبالا انتقادات صریحی را متوجه وزیر بهداشت و معاونش کرد.

در حالی که نه ماه از تعطیلی سینماها می گذرد و در آستانه ورشکستگی کامل این حرفه مانند دیگر شغل ها هستیم و همچنین تعطیلی دو هفته ای کسب و کار مردم، بهروز افخمی در نامه ای بلندبالا انتقادات صریحی را متوجه وزیر بهداشت و معاونش کرد.

نامه تند علیرضا افخمی به وزیر بهداشت

در متن نامه بهروز افخمی آمده است:

وزیر محترم بهداشت و درمان

جناب آقای دکتر نمکی

دکتر جان شما را چه می شود؟ شما پزشک معتبر و مقام سیاسی و مسئول مدیریت غائله کرونا هستید. همه ی مسئولین اجرایی مملکت به حرف شما عمل می کنند. مراجع تقلید و رهبر انقلاب بنا بر توصیه و کارشناسی شما فتوا می دهند و حمک می کنند.

صداوسیما و رسانه های دیگر بنا بر دستور یا صلاحدید شما و پزشکان و کارشناسان تحت امر شما هر روز آهنگ های ترسناک می زنند و به دلیل رکورد شکنی تلفات کرونا به مردم تسلیت می گویند و هر روز را بدترین روز می نامند. مجریان تلویزیون به فرمان شما ماسک زده اند.

مقامات کشوری و لشگری ماسک زده اند. مردم توی خیابان حتی اگر کرونا گرفته باشند و ایمن شده باشند باید ماسک بزنند یا آماده ی بگومگو و دعوا با همشهریانی باشند که آن ها را به خاطر نزدن ماسک فحش می دهند و تحقیر می کنند.

مردان توی خانه باید ماسک به صورت بزنند یا صابون جنگ و دعوا با همسران را به تن بزنند. فاصله ی اجتماعی همه جا حتی توی خانه باید حفظ شود! مردان که خانه نشین شده اند و به چه کنم و چه کنم افتاده اند باید مراقب باشند که از بچه ها دور بمانند و یک گوشه بنشینند و توی سر خودشان بزنند.

چرا ورزش و گردش و کسب و کار مردم را تعطیل کرده اید و چرا دارید کسادی افسردگی و ورشکستگی فراگیر را دامن می زنید؟ شما مقام سیاسی بلند پایه هستید. چرا آمار و ارقام را درست وارسی نمی کنید و چرا به جای تحلیل درست از آمار نتایج دراماتیک و دلبخواهی می گیرید؟

چرا این توهم را القا می کنید که روزی چهارصد تا ششصد کشته برای شیوع کامل کرونا یک فاجعه ی وحشتناک است؟ مگر آمارهای وزارتخانه متبوع خودتان را ندارید؟ مگر نمی دانید اگر کرونا هم نباشد توی این مملکت که نزدیک نه میلیون مرد و زن سالمند دارد در پاییز و زمستان گذشته در ایران ده هزار نفر را کشته و در همین پاییز و زمستان هم ده هزار نفر دیگر را خواهد کشت؟ مگر نمی دانید که خطر مرگ افراد سالمند در صورت ابتلا به بعضی از آنفلونزاها بیشتر از کرونا است؟

این کارگردان در پایان نامه خود به وزیر بهداشت نوشت: حکیم واقعی آن است که وقتی فهمید دربرابر یک بیماری ناشناخته کاری ازش برنمی‌آید به‌جای امر و نهی کردن و زور گفتن به مردم، رک و پوست‌کنده و راحت بگوید دوا پیش ما نیست و شفا پیش خداست!

سینما ناب

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
7
1
احسنت

درد دل مردم رو گفتین و ننگ به پزشکان سیاه نما و وروغگو
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
5
سطحی نگری و عوامی گری آنقدر در این باصطلاح نامه موج می زند که فقط باید گفت جای بسی تاسف!!!!!
گویی همه متخصصین و دانشمندان و وزرای بهداشت جوامع دیگر راه دیگری می روند و وزیر بهداشت ما راه دیگر!
همه غافل وناآگاه و جناب افخمی آگاه و متخصص..شاید بد نباشد. محض نمونه سخنرانی وزیر بهداشت فرانسه در مجلس فرانسه را برای ایشان ارسال بفرمایید!!!
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
6
ایشون یا آمار و ریاضیات نمی دونند یا نمیخوان بدونن مگر نه با یه ضرب و تقسیم می شه فهمید اگرروزی ۴۰۰ عزیز از دست بره در کل این ۶ ماه می شه ۷۲ هزار انسان و عزیز که هر کدوم بزرگ خانواده ای هستن. سال گذشته به قول ایشون ۱۰ هزار قربانی داشته آنفولانزا و اگر امسال رعایت نکنیم و با این رویه ۷۲ هزار کشته فقط کرونا بده بعلاوه قربانی های آنفولانزا، نزدیک ۶۰ هزار مرگ داشتیم که می تونستیم خیلی کمترش کنیم، خیلی کمتر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
5
منظورش چی میتونه باشه؟
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
8
تا ديدي منافع خودت در خطره ،حرف از مردم زدي؟
ناشناس
|
Sweden
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
آقای روشنفکر نگاهی به کشورهای دیگر و آمار سازمان بهداشت جهانی وبانک جهانی بکنید وبعد افاضه فرمایید.لطفآ به هر موضوعی سرک نکشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار